TORNAR

Luís Moya: "Amb el Volkswagen ID.4 el futur dels cotxes ja és aquí"

El campió mundial de ral·lis va presentar l’innovador SUV elèctric a Servisimó

Empresa
Dijous, 11 març 2021. 11:06. Toni Cortès Minguet.
D'un cop d'ull

El doble campió mundial de ral·lis, i actual ambaixador del grup Volkswagen, ha visitat aquest dimarts Igualada per presentar de primera mà el nou ID.4, el primer SUV de la família ID. Dins el programa Discover ID.4, Moya acompanyat pel gerent de Servisimó, Francesc Pua, ha atès personalment els anoiencs interessats a descobrir les prestacions del primer crossover 100% elèctric que Volkswagen va començar a fabricar l'any passat i que ara arriba a Espanya.

Luís Moya i Francesc Pua, al costat del nou ID.4

Amb el llançament, l'any passat, del model ID.3, Volkswagen iniciava una nova era: la de la mobilitat elèctrica, obrint el camí cap a un futur, el de l'automòbil, que serà totalment elèctric, sostenible i connectat. Dins aquesta estratègia de futur, la marca alemanya fa un pas més amb el nou ID.4, un vehicle que es caracteritza per comptar amb una àmplia autonomia elèctrica, superior als 500 quilòmetres, i per la plataforma modular MEB del Grup Volkswagen.

"Volkswagen ha creat un vehicle elèctric des de zero. Abans, per exemple, amb el Golf, Volkswagen va agafar un cotxe de combustió i el va adaptar a un nou model elèctric. En canvi, amb el ID.4, no es tracta d'una adaptació sinó que és una plataforma absolutament nova, una plataforma modular elèctrica MEB del Grup Volskswagen que, entre altres prestacions, baixa el centre de gravetat del cotxe, fent-lo molt més segur. Això és el que volem sempre en un vehicle. A Volskswagen donem molta importància a la seguretat. El cotxe té un repartiment de pes perfecte. També cal destacar que hi ha molt espai interior per als ocupants", ens explicava Moya.

Luís Moya és un dels copilots de ral·li més llorejats de la història. Al costat de Carlos Sainz va obtenir dos títols mundials el 1990 i el 1992, quatre subcampionats i cinc tercers llocs. A part de les seves habilitats de pilotatge, Moya és un expert comunicador i aporta la seva experiència i coneixements com a ambaixador de Volkswagen, especialment a través de la Volkswagen Driving Experience.

Moya ens explica que "Volkswagen hem sigut els primers a Espanya en crear una escola de vehicles elèctrics, dins la Driving Experience, la nostra escola de conducció. És interessant saber interpretar com es condueix un vehicle elèctric, que funciona a l'inrevés que un vehicle de combustió. Aquest últim consumeix més dins la ciutat i menys en autopista. L'elèctric és al contrari, perquè és quan accelerem i frenem quan es carrega la bateria. És molt important que la gent sàpiga interpretar com es condueix un cotxe elèctric", afegint que "nosaltres, a part d'ensenyar el vehicle, com a producte, també ens interessa molt ensenyar com es condueix una mica millor i evitar situacions de risc. Això ens preocupa molt. La seguretat és una de les nostres prioritats."

Una de les inquietuds o dubtes que tenen els possibles clients a l'hora de decidir-se per un vehicle elèctric és l'autonomia. Moya ens ha explicat que el nou model "té una autonomia de fins a cinc-cents quilòmetres, depenent de la conducció". "Totes les marques ens hem assegut diverses vegades amb les administracions demanant que s'acceleri, que s'avanci en la instal·lació d'infraestructures de recàrrega elèctrica. S'avança lentament. Volkswagen invertirà 11.000 milions d'euros en infraestructures d'electrificació. Necessitem que s'avanci més des de les administracions en aquest sentit."

Ha destacat els avantatges d'un vehicle 100% elèctric, com el flamant ID.4. Paral·lelament a l'aspecte ecològic -Volkswagen fa un pas endavant en la seva estratègia "Way to Zero", que té com a objectiu ser una companyia neutral en emissions de CO2 el 2050. Moya ha remarcat la conducció del nou SUV 100% elèctric. "Jo, que vinc del món dels vehicles de combustió, he de dir que m'agraden molt els elèctrics. Donen una pau immensa. Quan l'arrenques, has de mirar el quadre de comandament perquè sinó, no t'adones de si l'has arrencat o no. Permeten una conducció molt agradable", ha assenyalat Moya, afegint que "a més, cada vegada són més i més segurs".

Finalment, l'ambaixador de Volkswagen ha afirmat que "amb el nou ID.4. El futur ja és aquí. El futur ja és present".

Luís Moya i Francesc Pua, a l'exterior de Servisimó a Igualada

Descobrim, per dins i per fora, el nou ID.4

Des de finals de 2020 és possible reservar les dues edicions especials de llançament de l'SUV elèctric: el ID.4 1st i l'acabat superior ID.4 1st Max. Les dues versions reben la bateria de 77 kWh, que els permet assolir una autonomia de fins a 522 km en cicle WLTP, amb un motor de 150 kW (204 CV) de potència, que es tradueix en una velocitat punta de 160 km/h i una acceleració de 0 a 100 km / h en 8,5 segons.

Ara, l'oferta de l'ID.4 s'amplia amb altres 7 versions preconfigurades. Aquestes vénen associades a dos tipus de bateries: en el cas de la bateria de 52 kWh, ofereix una autonomia de fins a 340 km (WLTP), i arriba amb tres acabats disponibles: Pure Perfomance, City i Style. En el cas de la bateria de major grandària (77 kWh), amb una autonomia de fins a 522 km (WLTP), és possible optar pels acabats Pro Perfomance, Life, Business i Max. Les primeres unitats començaran a arribar als clients a mitjans del mes de març.

Posteriorment, arribarà una versió d'accés a la gamma (Pure), associat a la bateria de 52 kWh amb una potència de 109 kW (148 CV). Al llarg d'aquest any, també es llançarà la variant GTX amb la bateria de major rang (77 kWh de capacitat), tracció total i 225 kW de potència.

L'ID.4 fa servir l'arquitectura de la plataforma modular de propulsió elèctrica (MER) de Volkswagen, que ja vam veure recentment a l'ID.3. Aquest model és el primer SUV 100% elèctric i amb un balanç d'emissions neutre de la marca. Amb una excel·lent aerodinàmica -0,28 Cx-, unes proporcions robustes, dimensions generoses i línies modernes i fluides, combina els avantatges de l'arquitectura elèctrica amb les d'un SUV.

L'interior de l'ID.4 és un Open Space. Gràcies a una llarga batalla ofereix un espai al nivell dels SUV de segment superior. L'accés és còmode i la visió de conjunt és bona, perquè el conductor i fins a quatre passatgers se sentin còmodament en una posició elevada. A la segona fila, queda tant espai lliure per als genolls com en el Tiguan Allspace i l'alçada fins al sostre és fins i tot millor en totes les places. El maleter té una capacitat de 543 l que, amb els respatllers dels seients plegats, augmenta a 1.575 l (carregat fins al sostre).

El primer SUV elèctric de Volkswagen incorpora tecnologia i sistemes avançats amb controls intuïtius, així com connectivitat d'última generació que ve amb descàrrega remota d'actualitzacions. El sistema de navegació Discover Pro i els serveis mòbils en línia de We Connect Start s'inclouen de sèrie en els models ja disponibles.

L'ID.4 disposa d'una pantalla tàctil de fins a 12 polzades, control per veu natural amb connexió en línia i ID. Light de sèrie. Si es desitja, es pot incloure un Head-up-Display amb realitat augmentada, que fusiona les pantalles seleccionades amb la realitat. Els sistemes d'assistència IQ.Drive fan que la conducció de l'elèctric sigui tota una experiència.

L'antecessor, l'ID.3, líder en el mercat de particulars

Al mercat espanyol, Volkswagen va incrementar un 165% els seus lliuraments de vehicles elèctrics i híbrids endollables el 2020. Només en el mercat d'elèctrics purs, Volkswagen va matricular més de 2.200 unitats, fet que suposa un increment del 127%. Un creixement superior a la registrada pel mercat global (+ 78%). Del volum total d'elèctrics matriculats per Volkswagen, més de 1.000 unitats corresponen a l'ID.3, un model que en tan sols quatre mesos (setembre-desembre) va aconseguir posicionar-se en el cinquè lloc del rànquing vendes de models 100% elèctrics al nostre país.

Inversions

L'aposta de Volkswagen per la mobilitat elèctrica està sostinguda per un formidable esforç inversor. En aquest sentit, el Grup Volkswagen ha aprovat una inversió de 73.000 milions d'euros entre 2021 i 2025. D'aquesta quantitat, 35.000 milions es destinarà a electromobilitat, 11.000 milions a hibridació i 27.000 milions a digitalització.

Només la marca Volkswagen invertirà 11.000 milions d'euros en mobilitat elèctrica fins a l'any 2024 i llançarà 20 nous models elèctrics fins a l'any 2025. La marca espera fabricar 1,5 milions de vehicles elèctrics el 2025.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.