//Plugins sense CDN ?>
La projecció del documental 'Most likely to succeed' sobre una de les escoles més innovadores del món serà l'eix de l'activitat que plantegen els dos centres igualadins per aprofundir el debat sobre la renovació pedagògica. De fet, el CEIP Gabriel Castellà ha engegat aquest curs la seva participació en el projecte Escola Nova 21.
Dos centres de la capital anoienca, l'Institut Badia i Margarit i l'Escola Gabriel Castellà d'Igualada, amb la col·laboració del departament d'Ensenyament de l'Ajuntament d'Igualada oferiran dimarts vinent, 6 de març, a les 6, un visionat del documental 'Most Likely to succeed' i un col·loqui posterior per a compartir idees i parlar de l'escola del futur. La iniciativa parteix de la participació del Gabriel Castellà en el programa Escola Nova 21, que ha permès que els seus professors i els d'altres escoles d'Igualada poguessin veure aquest documental. Ara la intenció es que arribi a alumnes, pares i mares i altres professionals que encara no l'han pogut veure.
L'objectiu és "mostrar una manera diferent de treballar a la que s'està acostumat i animar els participants a fer evolucionar l'escola i adaptar-la a la societat del futur". En el col·loqui posterior, es debatran les febleses i fortaleses del model que es proposa. La projecció tindrà lloc a l'edifici de l'Institut Badia Margarit - Escola Gabriel Castellà, situats a l'Avinguda Montserrat, número 38.
'Most likely to succeed'
Aquest documental mostra tot un curs escolar en una de les escoles més innovadores del món, el High Tech High a la ciutat de San Diego (Estats Units), on basen l'aprenentatge de l'alumnat en projectes. Aquest documental, presentat al prestigiós festival de cinema independent de Sundance l'any 2015, ha esdevingut el paradigma del que és una escola avançada, que s'ha adaptat a les necessitats de l'educació actual.
A diversos centres catalans s'ha encetat enguany el projecte Escola Nova 21, Aliança per un Sistema Educatiu Avançat, programa que té com a objectiu principal sumar esforços de totes les escoles, institucions i persones que comparteixen la voluntat de fer del sistema educatiu català un instrument perquè tots els infants hi trobin una experiència d'aprenentatge gratificant i empoderadora. Actualment hi participen gairebé 500 centres educatius a Catalunya. Escola Nova 21 pretén fer-ho generant una presa de consciència sobre la necessitat de canvi i sistematitzant i creant coneixement i procediments que facin possible el canvi.Per a concretar aquest canvi, es pren com a referència el marc de l'escola avançada, format pels quatre elements de consens sobre cap a on tot sistema educatiu ha de tendir: el desenvolupament de competències per a la vida, pràctiques d'aprenentatge basades en el coneixement contrastat, l'avaluació cognitiva, emocional, motriu, social i ètica i, finalment, l'organització, al servei de l'aprenentatge.