//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Dilluns, 16 maig 2022. 18:14
Després de dos anys d'anul·lació per la pandèmia, l'empresa RecStores, organitzadora del Rec.0, afrontava el retorn del festival amb la incertesa sobre la resposta del públic. Una incertesa que es va difuminar el primer dia d'obertura de l'edició d'enguany, dimecres passat, quan es va assolir una xifra rècord de visitants en una jornada inicial del Rec.0 al llarg de les seves vint-i-una edicions. La massiva afluència de públic va obligar als organitzadors obligar ampliar al llarg del dia el servei d'autobusos llançadora des dels grans aparcaments situats a la zona del Campus Universitari d'Igualada. També es van reforçar serveis com el de neteja.
Dilluns, 16 maig 2022. 14:21
Les jugadores de l'equip FM17 de l'Igualada Femení Hoquei Club Patins arribaven a la final a quatre de la Copa Catalana de la categoria que es disputava aquest passat cap de setmana a Cambrils amb el cop de no haver pogut classificar-se per disputar el Campionat de Catalunya. De totes maneres, les joves jugadores igualadines van recuperar-se anímicament i van en revalidar el títol després de vèncer al Vilassar Hoquei a les semifinals i al C.P. Vila-sana a la final.
Dissabte, 14 maig 2022. 03:00
Aquest diumenge 15 de maig arrenca un nou festival de música a Igualada. Amb el títol "Músic ON", el nou certamen portarà durant vuit caps de setmana consecutius, música a l'aire lliure amb concerts gratuïts en diferents espais de la capital de l'Anoia. Per aquests escenaris de la primera edició del festival hi actuaran EFTEE, Lluna Plena, Xillona, Marc i Lídia, Carlota Clos, Quico 13 i Núria Scarp.
Divendres, 13 maig 2022. 03:00
El nombre total d'afiliacions a la Seguretat Social al règim general i al règim especial de treballadors autònoms a la comarca ha augmentat un 5,1% durant el primer trimestre del 2022 respecte a un any enrere fins als 35.575. Aquesta és la segona xifra més elevada des de desembre 2008, només per darrere de la dada registrada l'últim trimestre del 2021.
Del 5 al 8 de maig es va celebrar a Igualada la 18a edició del Recercat, la trobada sobre cultura i recerca locals dels Països Catalans. Uns 150 centres i ateneus han pogut mostrar a la capital de l'Anoia els treballs de recerca realitzats els darrers anys. Un una carpa instal·lada a la plaça de Cal Font es van instal·lar deu estands per a 10 propostes territorials, es van presentar una cinquantena de pòsters. Més de mig miler de persones han participat, al llarg de quatre dies, en les activitats de la trobada, una xifra similar a la de les edicions celebrades abans de la pandèmia.
Millorar la qualitat de l'aigua del riu Anoia era el repte del Maheathon Anoia 2022, convocat per l'Espai Malla i de la Fundació i2Cat. El projecte escollit pel jurat va ser Riu Anoia Detox, d'Igualada pel clima, i va ser realitzat per tres dels seus membres, Sílvia del Fresno, Salvador Esquerra i Blanca Roma, que van anunciar que destinarien el premi, 400 euros, en activitats de millora del riu.
Dijous, 12 maig 2022. 17:24
El Teatre de l'Aurora tanca aquest divendres el Cicle Música de Primera Fila de la Programació Gener/Maig 2022 amb un concert de cambra, a càrrec de David Riba (flauta) i Lali Solà (piano), que oferiran un repertori de peces del compositor Franz Schubert, que inclourà la Sonata Arpeggione i diversos lieds.
Dijous, 12 maig 2022. 11:56
Dona i de 53 anys. Aquest és el perfil de les persones afectades per fibromiàlgia. Són dades extretes d'un estudi d'abast nacional elaborat per l'Àrea de Recerca i Innovació de l'Institut Català de la Salut Catalunya Central amb el propòsit de mesurar la incidència dels diagnòstics de fibromiàlgia a Catalunya des de l'any 2010 fins al 2017. L'estudi conclou que hi ha un nombre significativament més alt de dones afectades per la malaltia, un 95,4% dels casos, mentre que en homes és d'un 4,55%. L'estudi, en què han participat 56.000 pacients pertanyents a 283 equips d'atenció primària gestionats per l'ICS de tot Catalunya, també revela que l'edat mitjana dels diagnosticats per fibromiàlgia és de 53 anys.
Dijous, 12 maig 2022. 09:32
Fira d'Igualada, organitzadors de la Fira de vehicles d'ocasió Automercat, que es va celebrar a la capital de l'Anoia el cap de setmana del 7 i 8 de maig, ha fet una valoració positiva d'aquesta edició, tant pel que fa al nombre de visitants com de vendes. Des de l'entitat remarquen que hi ha hagut una bona assistència de visitants, "pròpia d'abans de la pandèmia, procedents de diverses comarques d'arreu del país i especialment de la Catalunya Central." També destaquen que, durant els dos dies de fira, s'han venut 80 dels 300 vehicles seminous i d'ocasió que un total de catorze concessionaris de les principals marques del sector de l'automoció han exposat al públic.
Dijous, 12 maig 2022. 03:00
El pròxim mes de juny l'Ajuntament d'Igualada començarà el servei de recollida porta a porta en grans productors, com supermercats, restaurants o grans comerços. Aquesta és una de les accions que el govern igualadí desplegarà en el marc d'un paquet de millores en el servei de recollida selectiva a la ciutat. Entre altres, també cal destacar l'ampliació de l'horari de la deixalleria municipal i la de l'horari de recollida de voluminosos i l'ampliació i reubicació dels contenidors de recollida selectiva a la via pública.