Dijous, 6/11/2014
1086 lectures

8N, la gran victòria 2.0 de l'independentisme

Queden pocs dies, poques hores ja, pel 9N. Una jornada històrica que marcarà el futur polític del país. Ningú aventura avui cap pronòstic perquè ningú sap ben be què passarà… però si mirem a les xarxes, si mirem a Internet, podem intuir com poden anar les coses: l’independentisme va guanyant la batalla del 2.0 per golejada.

A Internet hi podem trobar opinions per a tots els gustos i opcions, però les entitats i els cibe-ractivites independentistes han sabut mobilitzar la xarxa per fer-se majoritaris. Posar al centre del debat el dret a decidir i la defensa de la democràcia (en depriment de si la independència és millor o pitjor) ha estat el seu principal encert, perquè aquesta és una posició que ningú pot discutir sense fer el ridícul.

Aquest ha estat el principal encert dels independentistes, però no l’únic. Totes les campanyes de participació (com ara #CatalansReadyToVote, #JoVotaréPerTu i fins i tot la #cassolada d’aquesta setmana) han estat positives, mai negatives (com hauria d’haver dit aquell). Campanyes reivindicatives, sí, però també alegres i simpàtiques. Campanyes que, en definitiva, no ataquen a ningú i que generen simpatia a nivell internacional. Recordem que la gran majoria de les campanyes han estat tendència durant forces hores, moltes d’elles a nivell mundial.

Estem preparats! Mostrem la papereta del 9N al món amb el hashtag

— Ara és l'hora! (@Araeslhora)

#JoVotaréPerTu avi Carlos, que vas morir a la Guerra Civil defensant el bàndol republicà, i per tots els defensors de la llibertat!

— Catal9Ns with #the45 (@CataloniaYes)

I a més a més, els batallons 2.0 independentistes han sigut capaços de desmentir i desactivar les declaracions i les mentides unionistes que s’han anat produint en els últims mesos. En canvi, els partidaris de la pertinència a Espanya, no han estat a l’alçada del debat 2.0 que s’ha generat aquests darrers mesos. Han intentat desacreditar el concepte del dret a decidir i no han donat cap argument per plantejar-se les opcions “Si/No” i “No”. A més, les campanyes que han tingut popularitat, estan construïdes sobre elements que grinyolen.

Per exemple, l’etiqueta #ParlaLaCatalunyaSilenciosa estava protagonitzada per una noia que feia el gest de silenci, tota una contradicció quan el verb de la campanya és parlar. Un altre exemple, en la campanya #VullSaber, es preguntaven una sèrie de dubtes sobre el procés. Ho feien, però, amb preguntes sense sentit (com ara “Puc votar jo, que sóc aragonès, i que tinc negocis a Catalunya?”) i amb crítiques d’haver comprat tuits per convertir-se en tendència.

Per bé o per mal, el 9N marcarà un punt d’inflexió en el debat polític a les xarxes. Sigui quin sigui el resultat, començarà un nou debat a la xarxa. La partida continuarà tan bon punt es tanqui el primer col•legi electoral, ja sigui al vespre… o a primera hora del matí.

Per cert, diumenge, ben atents al mòbil. Les primeres noticies arribaran via xarxes i Internet. Porteu la bateria ben carregada i no us allunyeu dels carregadors!

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.