//Plugins sense CDN ?>
Fa uns anys, entrar en un bar de copes i trobar-te’l sempre buit era un mal auguri. Un senyal de que alguna cosa no funcionava: preus alts, música passada de moda, males companyies... Aquest és una sensació que se’m repeteix cada cop que em connecto a Google+. La Xarxa Social de Google, que havia de ser la gran alternativa a Facebook, està estancada . No arranca. I, el que és pitjor, sembla una ciutat fantasma.
Són poques les amistats que s’hi han afegit i contades les que publiquen de forma constant. Poques fotos personals, alguns enllaços interessants i poc més. Poc moviment per una Xarxa que havia d’esdevenir punt central de tot l’univers Google. Personalment, Google+ m’ofereix tant poc que a vegades giro cua i torno cap a casa.
Google+ és, actualment, una xarxa camí cap al fracàs. Google hi està invertint molts esforços i recursos i està centralitzant tots els seus serveis cap a G+, però aquesta no acaba d’enganxar als usuaris. Google mai tancarà G+ perquè Google no pot permetre’s tancar-la, però mai arribarà a ser la gran xarxa capaç de fer ombra a Facebook.
Si fem una ullada a tres perfils diferents i aleatoris, els números són abismals. Les mateixes publicacions en tres perfils diferents ens mostren com G+ no arriba als mínims de Facebook. La noticia de la mort de José Luis Sampedro a la Vanguardia aconsegueix 123 “m’agrades”, 23 comentaris i 70 comparticions a Facebook ,mentre que a G+ aconsegueix 2 “+1” i 3 comparticions (. Una noticia sobre els 50 partits de Piqué a la Champions al perfil del Barça a Facebook té 27.302 “m’agrades” i 528 comentaris i 503 comparticions, mentre que a G+ en té 319 “+1”, 31 comentaris i 17 comparticions. I una història de Diesel, obté 3.212 “m’agrades”, 43 comentaris i 168 comparticions a Facebook, mentre que a G+ no passa dels 50 “+1”, 8 comentaris i 3 comparticions”. (Dades a ahir dimecres a les 15.30h)
Ah, per cert, si us hi fixeu, els comentaris són un copy-paste dels de Facebook. Cap canvi, cap interacció, cap esforç per fer coses diferents. Un altre mal auguri.
Un dels pocs motius de pes que queden per estar a G+ és que els enllaços d’aquesta Xarxa milloren el posicionament orgànic de la pàgina. Una gran iniciativa per portar gent a G+, però que tampoc és efectiva. Perquè Google+ corre el risc de convertir-se simplement en un agregador d’enllaços i no en una Xarxa Social.
Em sap greu per Google, però aquests números no són sostenibles. Com es diria avui, G+ viu per sobre les seves possibilitats. I si segueix així, està abocada al fracàs.