Dijous, 6/6/2013
848 lectures

Un viatge acompanyat per les Xarxes

Fa unes setmanes vam marxar uns dies a Roma amb la xicota, per celebrar el primer any de casats. A part de gaudir d’uns dies fantàstics (Roma és una ciutat preciosa per a qui els agradi la història clàssica, l’arquitectura i el bon menjar), vaig fixar-me amb un parell detalls 2.0 que avui vull compartir amb vosaltres.

Abans de marxar cap a Roma, vaig començar a seguir alguns perfils sobre informació turística romana, en especial la pàgina oficial a Facebook del Turismo di Roma. La seva iniciativa em semblar molt interessant, ja que proposa als futurs viatgers les properes activitats de la ciutat i recorda els llocs menys mediàtics per visitar. Una informació vital per aquells que vulguin sortir de la ruta clàssica (restes romanes i el Vaticà).

Un cop a Roma, a part de menjar molta pizza, vam buscar restaurants poc turístics per no caure en la monotonia de la pasta. Per buscar-los vam tenir l’ajuda dels encantadors responsables del Bed&Breakfast on vam dormir, però també de Google Places. De les diverses opcions que es van donar els nostres amfitrions, vam escollir aquella que tenia una major puntuació en aquest servei i la que tenia millors comentaris dels usuaris. Gràcies a aquestes opinions, vam poder sopar com una parella italiana més i no com dos 'guiris'.

Comento aquests detalls perquè sempre va bé fixar-se amb el que fan els altres a les Xarxes Socials, per aprendre’n i trobar noves estratègies. Tenint en compte aquests detalls, m’agradaria comentar un parell de coses que em passen pel cap uns dies després de tornar.

En primer lloc, perquè no apliquem la mateixa fórmula del consorci turístic de Roma a Igualada o a la comarca per potenciar el nostre turisme? A casa nostra ja hi ha grans experiències, com el Consorci Turístic de l’Alta Anoia en el seu Facebook , però a part d’aquesta iniciativa, no he sabut trobar res més. Les Xarxes Socials ens poden ajudar a potenciar el turisme, però hem de ser-hi. Evidentment no som Roma ni tenim els mateixos visitants, però l’estratègia a seguir ja està inventada. Només ens hi hem d’inspirar.

En segon lloc, un consell per als restaurants. Cuideu molt bé la vostra presència en espais com Google Places, Foursquare, TripAdvisor o similars. Un bon comentari us pot portar nous clients... però un mal comentari us els pot espantar.

Per cert, abans d’acabar, dues anècdotes més. La primera, molt bé per Vueling que, tot just aterrats a Roma i Barcelona, recorda que al seu Facebook i Twiiter podem trobar ofertes per tornar a viatjar; i segona, em declaro fan de l’empresa que gestiona els busos llançadora entre Roma i l’aeroport, que també ens recorda la seva presència a les Xarxes. En aquest cas, no sé perquè m’he de fer fan (segurament no els faré servir mai més ni m’interessi la seva informació) però em va agradar el detall.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.