Divendres, 29/5/2015
1662 lectures

Harder, better, faster, stronger

4 dies,  12 edicions, 30 food trucks, 43 espais, 70 marques de roba, 100 mil visitants, milers de peces venudes... Al Rec.0 ja no li calen les xifres que avalin el seu èxit. Ara ja no. Amb sis anys d’experiència i una potent maquinària creativa al darrera s’ha posicionat com un autèntic temple efímer del consumisme a través d’espais industrials de gran llegat patrimonial que es transformen radicalment sense abandonar l’essència del barri. Hi haurà qui li pesi –i els seus motius tindrà- però negar-ho seria donar l’esquena a la realitat: el Rec.0 ha aconseguit revitalitzar la capital de l’Anoia en l’àmbit del comerç amb una fórmula genuïna recolzada per estratègies de marketing de guerrilla. Així, durant pràcticament una setmana, la ciutat experimenta una explosió d’activitat comercial acompanyada d’una oferta gastronòmica i cultural potent. Moda, música, art, gastronomia, patrimoni, oci i tendències. Tot això és el Rec.0, una espècie de ‘Primavera Sound’ igualadí apte per a tots els públics.

Enguany el Rec.0 celebra la seva dotzena edició (Rec.11) elevant una mica més el llistó i ja de pas les expectatives dels partidaris -i els detractors-. Aterren noves marques internacionals que van més enllà del ‘fet a Catalunya’ com Adidas, Hakei, Pretty Ballerinas o Gas. Aquestes se sumen a les firmes catalanes que arrosseguen cues quilomètriques com Mango o Desigual que conviuen amb marques de disseny d’autor com Sita Murt, Miriam Ponsa, Josep Abril, Txell Miras o Toni Francesc. I per últim, també hi ha espai per a les noves generacions de dissenyadors com Rita Row, Andrea Ayala o Colmillo de Morsa entre d’altres. Hi ha moda per a tothom a ‘preus bestials’ i qui ha fet previsió segurament ja s’ha demanat el dia lliure a la feina el proper dimecres 3 de juny. Comprar també cansa i a més, fa venir gana. Conscients d’aquesta necessitat, l' organització ha anat més enllà impulsant en paral·lel un festival gastronòmic que enguany treu pit: el Rec Street Food. Integrat dins del circuit de botigues, aquesta iniciativa reuneix un seguit de conferències amb experts culinaris com Ada Parellada o Koldo Royo i una trentena de food trucks -les famoses caravanes amb menjar ambulant- que delectaran els consumidors amb les seves especialitats amb cuina d’arreu del món. Hi ha fins i tot un veler! Ja el veureu...

Repassant per sobre la programació, un es pot fer la idea de la magnitud que ha cobrat el Rec.0. Un progressiu “Harder, better, faster, stronger” –en referència al hit musical del magnífic duet francès Daft Punk- que sembla no tenir límits. Abunda la pluja d’idees, els ambaixadors que el pregonen i sobretot, les ganes de revolucionar any rere any aquest barri tan carismàtic. Ara bé, que no s’adormin en els llorers. La competència és ferotge i cada any sacsegen les ciutats altres propostes de plantejament similar que fragmenten els feligresos. El que era innovador ara fa sis anys es pot quedar obsolet a la primera de canvi si no s’evoluciona. Tot té una data de caducitat, però de moment sembla que el Rec.0 es mantingui fresc dins l’expositor dels productes recomanats. Com diria jo, està ‘al dente’.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.