//Plugins sense CDN ?>
El Pacte estructura les inversions a executar en els àmbits de la mobilitat,l’aigua, els residus, l’energia, les telecomunicacions i el sòl per activitats productives. En tots els casos, fixa uns objectius en funció de la situació actual i enumera les actuacions a impulsar per a assolir-los. Per tal de calcular les infraestructures que seran necessàries l’any 2020, pren com a referència una població a Catalunya d’entre 7,5 i 8 milions d’habitants. És a dir, que es proposa donar servei a una població que s’haurà incrementat un 10% aproximadament.
Durant la vigència del PNI, es preveu que la inversió conjunta de l’Estat i la Generalitat en infraestructures de Catalunya sumi un total de 100.000 M€, dels quals 60.000 M€ s’invertirien durant la primera fase, fins el 2015.
Les principals actuacions a la comarca de l'Anoia són:
- Integrar la part que falta de l’Anoia al sistema tarifari integrat de l’ATM de Barcelona.
- La integració i adaptació a tren tramvia de la línia Martorell- Igualada (40 M€ dins de la 1a fase del Pacte).
- Dins l’àmbit de l’Eix transversal ferroviari, que culmina la ruptura del model radial de la xarxa ferroviària a Catalunya, s’ha de aprovar, amb caràcter immediat, del seu pla director urbanístic i fer un estudi del seu cost/benefici. I prioritzar la connexió de l’Eix transversal amb el port de Barcelona (ramal Cervera—Igualada—Martorell—Port).
- Pel que fa a la xarxa viària bàsica el condicionament entre Montblanc i Igualada i la ronda sud d’Igualada, (per a la ronda 20 M€ dins la primera fase)
- S’implantaran vuit nous dipòsits controlats de rebuig per donar servei a 11 comarques, entre elles l’Anoia
- Pel que fa a la xarxa d’aeroports de Catalunya hi ha previst posar en marxa l’aeroport d’aviació empresarial a l’entorn de l’Àrea metropolitana de Barcelona, atès que aquest és un dels sectors emergents en el món aeronàutic. Aeroport corporatiu-empresarial: 95,8 M€. fins 2015
El PNI té un horitzó de planificació d’infraestructures fins l’any 2020. Dins d’aquest marc temporal, el Pacte inclou la vigència de la Disposició addicional tercera de l’Estatut d’autonomia, on hi entren diversos projectes a la comarca:
- Execució de les obres del projecte constructiu de la transformació en regadiu de la zona regable del terme municipal de Sant Martí de Tous 4M€ (pel període 2009 – 2013)
- Eix Conca de Barberà-Anoia-Bages: Condicionament a xarxa bàsica (com a C-37) entre Montblanc i Igualada 52 M€ (pel període 2015-2020). El cost total són 92M€
- C-37 Ronda sud d'Igualada 21 M€ (pel període 2015-2020)
- Eix Anoia-Baix Llobregat : B-224 Desdoblament entre Martorell i Vallbona d'Anoia 77 M€ (pel període 2015-2020) . El cost total és de 147M€
- Proveïment des de la Llosa del Cavall. Tram de Calaf a Igualada 1,26 M€ (pel període 2009-2013)
- Integració i adaptació a tren del tram de la línia Martorell- Igualada 60M€ (pel període 2015-2020)
- Projecte de camins al terme municipal de Pujalt 0’72 M€ (pel període 2009 – 2013)
- Xarxa convencional ferrocarril Línia Calaf-Manresa 33’39 M€ (pel període 2009 – 2013)
Sr. Cuerva realment vostè es pensa que d’aquí 6 anys ja disposarem del nou tren per anar a BCN com cal ? Si us plau, polítics i càrrecs de confiança, els ciutadans ja n’estem farts que ens... Llegir més tractin ”d’imbècils”.
Quan van entrar al govern (finals de 2003) van dir que trigaria uns 20 anys (existeixen les hemeroteques) i, veient com han fet d’altres obres públiques (que MAI acaben abans del que es diu en un principi), ara ens diuen que en disposarem 8 anys abans, ”ja n’estem tips !”, a les properes eleccions que vagi a votar sa ...
josep, fer algunes puntualitzacions.
L’ETF té consignació de 100 M € abans de 2013 segons els recursos de la disposició addicional tercera de l’Estatut. Les dates que mostra el Pacte són... Llegir més quan l’obra estarà en servei, que en el cas del tram Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona és entre 2015 i 2016.
Respecte l’ús, la memòria del Pla Director Urbanístic de l’Eix Transversal Ferroviari realitza un estudi, que serà viatgers-mercaderies.
Per poder arribar a complir les dates primer s’han de fer els estudis que marca la llei per qualsevol obra: l’estudi informatiu (actualment en redacció) i l’any vinent el projecte constructiu. Després, les obres.
Visca la Catalunya optimista, visca la Catalunya socialista !
Pels que s’havien fet alguna il·lusió que la comunicació igualada-Barcelona en tren podria millorar: L’eix transversal ferroviari, del qual ja s’han fet les reserves de sol, no té designada... Llegir més cap quantitat per la seva execució en la primera fase del pacte (fins 2015). Tampoc la línia que connecta l’eix amb Barcelona i que diu que s’ha de prioritzar.O sigui que en els millors dels casos al 2016 es pensarà en invertir en la connexió Igualada-Martorell per anar a Barcelona.Suposant que aquesta línia acceptarà passatgers i no només mercaderies des del primer moment i sient optimistes en que s’hi posaran de seguida i de manera contínua, posem-hi que en 4-5 anys estarà (cal fer uns 14 km de tunel per sota el Bruc (?)). En canvi si que està pressupostat convertir el carrilet en tranvia en la primera fase.O sigui que queden com a mínim 10 anys, que amb tota seguretat haurem de seguir anant necessariament a Barcelona amb autobús o en cotxe. (en moto també si pot anar, de fet jo ho vaig fer durant un temps però l’experiència em porta a no recomanar-ho a ningú per anar-hi de manera habitual). En una visió no tan optimista (o potser més optimista encara, no ho sé) podem pensar que abans de construir cap tren ja s’haurà inventat un sistema de mobilitat molt millor i que els igualadins serem dels primers de gaudir-ne. Almenys, aquesta vegada, aquesta pila de paper excrit que diuen que han pactat, ens serveix per a saber que de moment estem aparcats i no caure en la temptació de pensar el que no és. Ajo, agua i resina!
(IRONIA) Visca, espero que no sigui tan prioritari com la connexió de l’AVE amb Europa ... començant per la connexió Madrid-Sevilla.
Carles Cuerva
Igualada
23 d'octubre 2009.19:00h
Quan el tripartit va entrar al govern fa 6 anys no disposava dels estudis exactes ni d’una planificació exacta del país, que en canvi en l’actualitat ja disposa i per tant pot situar dates... Llegir més aproximades de posada en servei de les obres.
Respecte els terminis en si de les obres públiques, té tota la raó se sap quan comencen però no quan acaben, per què sempre hi ha imprevistos. Però aquests es poden evitar si es fan bé les coses, com per exemple fer els estudis corresponents cosa que no va passar amb la L9 de metro i d’aquí que l’obra estigui tardant tant, ja que els projectes constructius (el document que diu com s’han de fer) s’han fet amb l’obra adjudicada i no abans com toca.