//Plugins sense CDN ?>
Soteras va fer públic el bloc 'Ciutat per viure' explicant que 'dóna resposta a una nova manera de fer política, que aporta solucions a la ciutat'.
Jordi Batalla va parlar de seguretat i, en relació amb aquest aspecte, va referir-se al concepte que CiU vol impulsar: la policia de proximitat. A banda d'assegurar que es vetllaria per la tolerància zero, Batalla va constatar que 's'han de millorar les polítiques de trànsit i reestudiar les zones del Mercat de la Masuca i del centre de la ciutat'. En aquesta línia, va ser Jordi Pont qui va parlar de l'augment de les places d'aparcament, com una eina per seguir activant el comerç i per complir el principal objectiu de CiU: l'economia.
L'aposta de CiU passa per crear més places d'aparcament
Pont va explicar que, a curt termini, CiU es proposa mantenir un diàleg amb els propietaris que tenen solars sense utilitzar per convertir-los en zones d'aparcament; com l'espai de Cal Carner, per exemple. 'Volem revisar la zona blava i crear una àrea blanca -els solars-'. Es tracta d'un pla a curt termini per assolir l'objectiu de reactivar la mobilitat dels ciutadans i, en conseqüència, l'economia. Serien places d'aparcament gratuït, i formarien un cercle més ampli que el centre de la ciutat.
Les places vermelles són 'zones concretes que permeten una alta rotació', com és el cas de les farmàcies. De fet, són espais que es reservarien per aparcar durant un temps curt, per tenir en compte totes les persones que es mouen amb el seu vehicle.
La zona blava de l'Hospital d'Igualada també va ser un dels temes que Jordi Pont va posar damunt la taula, tot afirmant que 'aparcar a l'Hospital ha de ser gratuït. Cal rendibilitzar socialment la infraestructura de l'aparcament soterrat i eliminar la zona blava del voltant de l'àrea hospitalària'.
En referència al transport, Pont va comentar que la velocitat comercial és un dels punts a millorar en el recorregut Igualada- Martorell i, en relació amb l'habitatge, es va parlar de revisar 'urgentment', el Pla Local de l'Habitatge d'Igualada.
CiU va fer esment de la importància al diàleg entre els municipis que formen part de la Mancomunitat de Catalunya. Així, va referir-se a la necessitat de mancomunar els serveis de recollida de residus. Per altra banda, Jordi Pont va fer pública la intenció de CiU de fer una anella verda, un parc urbà interconnectat de format lineal entre la vessant d'Igualada sud, la zona nord (avinguda Catalunya) i el parc del Puigcornet.
Els primers 15 min. gratuïts es fa a molt llocs on es pensa realment en fomentar el comerç i no només en la recaptació. Aquí anem a la caça del petit infractor: si et passes un sol minut amb el... Llegir més ticket ja tens la multa; això és ajudar el comerç i la rotació ? Quina pena.
Igualadí, i com et penses que es paguen els parquímetres i els vigilants?? Si vols aparcar, ha sde pagar. Volta una mica i veuràs què e´s el que passa a les altres ciutats com la nostra...
Per què el govern d’Aymamí s’ha opsat sempre a oferir 15-30 primers minuts de zona blava gratuïts ? No diuen que la zona blava és per afavorir la rotació de vehicles o només pensen en... Llegir més recaptar diners ?
Senyors, tornar als aparcaments de descampat és tornar al passat. De debò voleu una Igualada atractiva amb aparcaments als solars? Algú s’imagina descampats plens de cotxes a Barcelona?? Oi que... Llegir més no?
Si us plau, avancem una mica i el dia 22 impedin que torni la CiU de sempre al govern.
FE D ERRADES
EN EL TITULAR DEL MEU COMENTARI ON POSA wALKIG VOLIA DIR WalKing COM ESCRIC EN EL FINAL
L ELECTRONICA A VEGADES ES DOLENTA .
DISCULPES
bon diaigualada
EL WALKIG ES LA SOLUCIO
la proposta amb semble incomprensible per inviable economicamnet i tecnicament i socialment..I amb sembla qe lluny de practicar politicas de parkings per tot... Llegir més arreu, la solucio n es CAMINA,
Igualada es una ciutat d rrecorreguts molt curts i tot es molt proper..Jo personalment sols utilitso el automobil per sortir de viatge i que consti que els meus desplaçament dede el carre san jaume (elmeu domcili) amb portan a l infinit ,a correos al estacio de tren,f etc ..
Igualada te loportunitat de crear un nou concepte unic el mon ”Walking” si em de s esser moders sigue-mo de veritat.
No obstant l idea de cal carner amb sembla bona atess el que costa a igualada la Fira i la nula rendibilitat. Amb una carpa a cal font en tindrien prou seria mes barat i el comerç estaria encantat Aixo si que dinamtçariala ciuta.
Joan de la Conca
De la Conca d' Òdena
28 de maig 2011.20:07h
Voldria saber quant es faran aquets aparcaments gràtuïts. Ahir dissabte volia aparcar a una avinguda d’Igualada i va ser impossible per que si ha fet un carril bici. Es que les bicis pagen mes... Llegir més que els cotxes. Jo soc igualadi pero des de fa uns quants anys visc a la comarca. Jo penso que cada Ajuntament te part de culpa de tot lo que es fá mal.ament i els partits politics s’auriende suprimir.