//Plugins sense CDN ?>
El vice-president de la Generalitat, Pere Aragonès, acompanyava a Enric Conill en el darrer acte de campanya dels republicans a Igualada. Va ser al Kiosk del Rec, també amb la presència de la consellera Alba Vergés i la congressista Carolina Telechea.
El candidat d'ERC a l'alcaldia, Enric Conill, va reivindicar el tren ràpid Igualada-Barcelona en el seu darrer acte de campanya. L'arquitecte reivindica el projecte de l'Eix Transversal Ferroviari que hauria de connectar les dues ciutats amb 40 minuts de trajecte. Afirmava que "lideraré la lluita per aconseguir el tren gran a Igualada per tal de connectar-nos a Barcelona en menys de 40 minuts. Aquesta reivindicació és legítima, necessària i imprescindible pel nostre territori".
Critica l'actual govern ja que "no ha reivindicat ni demanat aquesta inversió per connectar Igualada i Barcelona amb un tren ràpid, nosaltres sí que volem ser la punta de llança i exercirem el lideratge com a capital de comarca". Segons Conill "el projecte de l'ETF que connectarà Lleida amb Barcelona passant per Mollerussa, Tàrrega, Cervera i Igualada i finalment fins a Martorell on ja hi ha la connexió ferroviària, ha de ser un projecte de ciutat i també de territori" ja que "teixirem aliances amb els diferents municipis per on ha de passar aquest tren gran i per tant no serà una reivindicació de la comarca de l'Anoia sinó de molts territoris diferents".
Des d'ERC es considera que "efectivament aquest projecte és a mig termini però l'hem de començar a reivindicar ja i no perdre més temps. Aquest cop hem d'agafar el tren i no deixar perdre cap més oportunitat" i ho relaciona amb "els túnels de Bracons o la línia 9 del metro també eren projectes grans però el territori va pressionar i finalment ho van aconseguir". L'alcaldable es pregunta "per què l'ajuntament d'Igualada no ha reclamat ni un sol cop la realització d'aquest projecte?".
Un dels convidats, el vicepresident Aragonès, afegia que "necessitem un alcalde d'Igualada que a part de fer-se fotos, faci la feina. Que vingui al govern a demanar i a fer la feina". Admetia que "cal reequilibrar territoris i compensar a nivell d'infraestructures aquelles zones amb més necessitats, com la comarca de l'Anoia". Va prometre "reimpulsar territoris que necessiten una aposta ferma per part de l'administració".
Elogiava a Conill que "sap que em té a la seva disposició com a alcalde i que pot comptar amb mi per treballar plegats per un futur molt millor per Igualada, la Cònca i l'Anoia". També afirmava que "necessitem un alcalde d'Igualada que a part de fer-se fotos, faci la feina. Que vingui al govern a demanar i a fer la feina. Amb l'Enric Conill ens entendrem i teixirem complicitats amb el territori per impulsar l'Anoia".
L'ETF és un projecte ja aprovat per la Generalitat de Catalunya de línia ferroviària d'alta velocitatque vol connectar Lleida amb Barcelona pel pas de Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada i Martorell. Entre Igualada i Martorell s'ha previst tot un nou ramalamb un túnel de 13,5 km per salvar el coll del Bruc. Al nord de Martorell s'hi preveu una estació de viatgers, i a Castellbisbal la nova línia enllaçarà amb la línia d'alta velocitat que entra a Barcelona (Sants i Sagrera) i amb la línia de mercaderies que va cap al Port. Aquest ramal converteix l'ETF en la línia ferroviària que posarà les comarques de l'Anoia, la Segarra, l'Urgell i el Pla d'Urgell en connexió directa amb la Regió Metropolitana de Barcelona, tant per viatgers com per a mercaderies, anàlogament com l'autovia A-2 ho fa per al transport per carretera.