//Plugins sense CDN ?>
La proposta ja es va esbossar fa uns mesos per part dels republicans. Consisteix en connectar Igualada amb l'estació de Castellbisbal (R4) amb busos llançadora que reduirien el temps de trajecte fins a Barcelona en una hora i també amb Manresa, Vilafranca i Martorell.
La candidatura d'Enric Conill tornava a incidir en el servei de la Hispano Igualadina en la seva ronda de propostes. L'arquitecte compareixia davant els mitjans per formular la proposta d'implementar busos llançadora des d'Igualada fins a l'estació de Castellbisbal per connectar la capital anoienca amb la línia R4 de Rodalies. Els republicans expliquen que "des d'Igualada fins al centre de Barcelona estaríem parlant d'una hora de trajecte entre l'estona de bus i tren, i que a més a més suposaria un estalvi econòmic pels usuaris ja que passaríem de sis zones a cinc zones". Ho veuen una alternativa "al servei de la Hispano, que és pèssim i perillós".
ERC valora que "hi ha una alta freqüència de trens, cada 10 ó 15 minuts" i que "molts igualadins ja opten per aquest transport però ho fan amb el seu vehicle privat". Expliquen que "la proposta de connexió amb Castellbisbal respon a diversos motius: El primer, és que l'estació d'aquest municipi compta amb diverses connexions com l'R4, l'R7 o l'R8, que connecten directament amb Barcelona (Sants Estació – Plaça Catalunya – Arc de Triomf), amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i també amb Martorell (R4), Manresa (R4) i Vilafranca (R4), entre d'altres. Per tant, oferiria no només accés directe a la capital catalana, sinó també en municipis que actualment no hi tenim connexió o que és insuficient".
El rescat de la Hispano Igualadina-Monbus, "prioritari"
Les JERC van atacar el govern d'Igualada "per tornar aa incomplir la promesa de rescatar la concessió, o sigui d'expulsar a Monbus tot i haver-s'hi compromès el 24 de novembre del 2017". Des de les JERC apunten que "una altra vegada els ciutadans podem constatar que quan el govern municipal ha de triar entre Monbus o els usuaris, tria a Monbus" i consideren totalment "insostenible" que "Monbus continuï prestant aquest servei" ja que "segons l'última auditoria, dos de cada 10 vehicles no passen la inspecció tècnica mínima, s'han cremat sis busos en sis anys, a l'estiu es van avariar vuit busos en 39 dies, Monbus porta el 5% dels passatgers de la demarcació de Barcelona però acumula el 35% de les queixes, a l'any 2014 els treballadors van dir que viatjar amb la Hispano era perillós, el seu propietari està investigat per suborn, blanqueig de capitals, tràfic d'influències, a la trama de corrupció Cóndor i per enviar regals de luxe a polítics catalans i espanyols i l'administració ha pogut constatar 19 irregularitats greus del contracte".
Les joventuts dels republicans creuen que "hi ha molts motius per expulsar a Monbus i cap per mantenir-lo" i consideren "incomprensible" que el govern no faci "absolutament res per acabar amb aquest perill públic" tot assegurant que "per nosaltres és i serà una prioritat expulsar a Monbus i que una empresa eficient presti aquest servei de transport públic".
Amb la RENFE... puntualitat? Srs. d’ERC us ho heu pensar bé? qui us assessora?
Pau
4 d'abril 2019.10:12h
No se com Monbus encara no ha sigut intervingut... Amb tot el que ha passat que cap govern ja sigui local, autonòmic o estatal s’hagi plantat de veritat per protegir als usuaris i sols s’hagin... Llegir més dedicat a ”iniciar diligències administratives” és vergonyós.