//Plugins sense CDN ?>
Així ho va afirmar dilluns a Lleida el director general de Carreteres de l'Estat, Aureliano López, qui va deixar clar que el tram d'autovia es reobrirà, amb restriccions de carrils, 'quan es donin totes les condicions de seguretat necessàries'. López també va anunciar que des d'aquest dilluns es treballarà les 24 hores del dia i tots els dies de la setmana per poder reparar el talús el més aviat possible.
El màxim responsable de carreteres de l'Estat va explicar que la solució provisional amb què treballa el ministeri passa per habilitar el voral perquè hi puguin haver dos carrils operatius. López, però, no va voler donar una data per la finalització de reparació del talús i perquè l'autovia pugui tornar a la normalitat però sí va garantir que les obres, com a mínim, s'allargaran tot l'estiu. Així mateix, López va explicat que Foment vol agilitzar l'execució de les obres mentre es garanteixin totes les mesures de seguretat.
Les obres
L'actuació que Foment està duent a terme per reparar el talús i evitar qualsevol nou despreniment passa per desfer i refer novament el talús afectat; per la instal·lació d'un mur escullera que eviti noves esllavissades; i per la construcció de drens californians que permetran treure l'aigua que hi ha al terreny, la qual podria haver estat la causant de les esllavissades a la zona, va dir López.
López va afirmar també que Foment calcula que el cost total de la reparació del talús, pel qual serà necessari moure uns 800.000 metres cúbics de terra, podria situar-se en uns 15 milions d'euros. Aureliano López va explicar que Foment ja va detectar al mes de febrer algun moviment de terra al talús de Montmaneu tot i que no es va decidir el tall de l'autovia fins el 12 d'abril, ara fa 51 dies, davant del perill de despreniments que podia suposar pel trànsit.
El director general de Carreteres va manifestar, de la mateixa manera que s'hi va comprometre el ministre de Foment, José Blanco, que un cop finalitzades les obres s'analitzaran quins ha estat els motius que van provocar l'esllavissada i si algú ha d'assumir algun tipus de responsabilitat pels fets ocorreguts, tot i que López va descartar aquesta possibilitat.
Així mateix, també va descartar la possibilitat mentre, durin les obres de reparació del talús, d'aplicar la gratuïtat de l'autovia AP-2 tal com havien reclamat els transportistes.
ACN