TORNAR

Igualada Som-hi planteja una agència municipal especifica dedicada al petit comerç

La candidatura de progrés es marca reactivar la demanda ”del tren gran”

politica
Dijous, 23 maig 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La llista feia la darrera roda de premsa aquest dimarts. En aquest cas, van explicar el bloc -dins els 111 punts del programa- relatiu al comerç, a l'ecologia, la Conca, les comunicacions i la participació.

La candidatura d'Igualada Som-hi, que inclou PSC, Comuns i Igualada Oberta, ha explicat les seves directrius en matèria de comerç. El número 5 de la llista, l'empresari Manel Pla, afirma que "volem un govern que estigui al costat del petit comerç i no el malmeti més amb reaqualificacions urbanístiques a mida dels grans supermercats". Parlen de crear una Agència Municipal de suport al petit comerç amb la participació dels comerciants on s'escullin, conjuntament, actuacions urbanístiques i lúdiques per incentivar les compres i impulsarar una prova pilot del programa europeu APEUs (Àrees de Promoció Econòmica Urbana) per a reactivar àrees concretes del centre tractant-les com un sol espai comercial a cel obert.

La roda de premsa d'Igualada Som-hi, dimarts a la tardaEn aquest àmbit, apunten que "s'ajudarà el petit comerç a fer el pas cap a l'e-commerce i s'implantaran mecanismes perquè el Rec.0 tingui un retorn a la ciutat i no afecti els períodes de més activitat als comerços. D'altra banda, Igualada Som-hi també vol fer que la taxa de terrasses sigui mensual, enlloc d'anual, tot recollint una demana de bars i restaurants".

El grup que encapçala Jordi Cuadras planteja "una millora profunda del Mercat Municipal de la Masuca i que quedi especialitzat en el Km0 com a gran espai d'atracció i promoció del Km0 de la comarca". Igualada Som-hi també proposa crear un nou mercat municipal al nord de la ciutat, darrere la Sagrada Família, en un edifici que compartiria amb la nova biblioteca que la candidatura també proposa pel nord de la ciutat, unió de la qual en podrien sortir sinèrgies i activitats que facin que el mercat del nord tingui una altra especialització respecte el de la Masuca.

A nivell de comunicacions, a més de garantir la connectivitat amb les ciutats mitjanes de Catalunya, Igualada Som-hi vol treballar per "connectar Igualada amb Barcelona amb un temps de viatge òptim". Cuadras exposa que "a curt termini, volem el carril Bus-VAO a la B-23 des de Molins de Rei per garantir un temps de viatge de 40 minuts en autobús i cotxes amb tres o més passatgers. A mitjà termini, lluitarem per fer realitat un tren gran i ràpid fins a Barcelona i tot el projecte de l'Eix Transversal Ferroviari que es troba redactat i inclòs al Pla de Viatgers de Catalunya".

Es comprometen a reunir-se amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona, a "buscar les aliances que facin falta perquè aquests dos projectes siguin una realitat. Els necessitem, els volem i els lluitarem". Pel que fa a les comunicacions dins la Conca d'Òdena, Igualada Som-hi proposa estendre el servei d'autobús públic fins a Òdena, tal i com ja passa ara amb Vilanova i Montbui, i garantir que l'autobús arribi en zones com el polígon de les Gavarreres, demanda que han fet diverses persones que hi treballen. Amb l'objectiu de caminar cap a una Conca interconnectada, Jordi Cuadras afirma que "volem soterrar el pas a nivell del ferrocarril a la seva entrada a Igualada i allargar el passeig Verdaguer fins a Vilanova. Amb Montbui proposem crear una passarel·la sobre el riu Anoia que connecti el carrer de vianants que baixa de la Vinícola amb el barri del Rec".

Bonificar l'ús de la deixalleria

En l'àmbit de l'ecologia, apunten diferents mesures per afavorir les energies renovables als equipaments, facilitar la transició energètica del parc de vehicles de la ciutat i pensar l'urbanisme amb "una mobilitat a peu i en bicicleta com la xarxa de carrils bici que proposa per connectar els equipaments educatius, esportius, cívics i culturals". Cuadras afegeix que "Igualada és una de les ciutats que menys recicla i que això cal revertir-ho perquè creiem fermament en el reciclatge i perquè, a més, des de les administracions superiors imposen sancions econòmiques als municipis que no reciclen correctament". Una de les mesures és fer una prova pilot de recollida porta a porta tot seguint el model del barri de Sarrià de Barcelona i també oferir descomptes a la taxa de residus a aquells igualadins i igualadines que utilitzin la deixalleria de les Comes i les deixalleries mòbils que recorren els barris de la ciutat.

Les assemblees de barri

Rafa Moya, sisè a la llista, avança que planegen "recuperar els consells de participació ciutadana de districte i sectorials en forma d'Assemblees de Barri on hi assistirà l'alcalde i els regidors per conèixer els problemes dels veïns i donar detall de les actuacions del govern. Crearem la figura del regidor de barri per afavorir la proximitat". També que "volem l'empoderament de les persones i, per tant, pensem que la participació ciutadana ha de ser imprescindible, real i vinculant. També volem una transparència absoluta i accessible fàcilment a tots els nivells de la gestió política". Igualada Som-hi potenciarà "la participació ciutadana mitjançant eines participatives presencials com els pressupostos participatius i vol fer programes per facilitar l'accés de les noves tecnologies a tothom".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.