TORNAR
PUBLICITAT

Joan Ridao es compromet a defensar a Madrid els projectes de la comarca

El secretari general d'Esquerra es reuneix amb els gremis de l'Anoia

politica
Dissabte, 23 octubre 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Joan Ridao va visitar aquest divendres Igualada, per trobar-se amb la Unió Empresarial de l'Anoia i els representants dels diversos gremis de la comarca. En el transcurs de la reunió, es va fer balanç de la legislatura i els empresaris van poder plantejar qüestions concretes al secretari general d'Esquerra.

Joan Ridao, sortint de la reunió a la UEA

Ridao va valorar de forma molt positiva la reunió, que li va permetre conèixer de prop les principals preocupacions del teixit empresarial anoienc. Segons el portaveu d'Esquerra al Congrés dels Diputats, el partit ha presentat esmenes al pressupost per al 2011 que fan referència a temes de la comarca, concretament relacionades amb el Parc Motor de Castellolí: 'L'any passat vam aconseguir 1 milió d'euros per al Parc, i tot i que la situació econòmica farà retallar els pressupostos, ERC tornarà a plantejar i a insistir en aquest tema i en d'altres projectes que afecten l'Anoia'.

El republicà també va parlar de la 'determinació per tirar endavant' l'aeroport corporatiu i l'eix transversal ferroviari. D'aquest darrer, va dir que 'el govern ha planificat el traçat i l'eix serà una realitat, encara que la seva execució ja correspondrà a la propera legislatura'. En la reunió es va parlar també de quines repercussions poden comportar la nova llei del tabac i la de morositat, 'dos temes que preocupen els empresaris', segons Ridao.


4 Comentaris

t

tren?

Igualada

25 d'octubre 2010.10:17h

Respondre

Toni, estic segur que això ho dius de bona fe i per que t’agradaria.
Només voldria recordar que l’any 2006, el Pla Director Urbanístic de la Conca d’Òdena ja pintava un Eix Transversal... Llegir més Ferroviari. Però vull recordar que NO hi havia cap traçat IGD-BCN. Torno a repetir NO hi havia cap traçat IGD-BCN.
Tan sols es va pintar un ramal que sortida prop de Manresa i que anava cap a Castellbisbal per enllaçar amb el sistema ferroviari existent.
Vas ser després de la retirada del Primer Pla Director que, després de les queixes per no fer una ramal directe IGD-BCN, en la nova edició del Pla Director es va pintar un traçat IGD-BCN.
L’Eix Transversal és un traçat pensat per mercaderies però on i deixen passar trens de viatgers. És un traçat de via ràpida, poc pendent i radi molt ample.
El traçat IGD-BCN se’l van treure de la màniga els planificadors per fer callar les boques anoienques que reclama un tren ràpit cap a BCN.
Afegeixo que hi ha documents que del Ministeri de Fomento que diuen que no saben res d’un Eix Transversal.
Si us plau, es pot dir que es vulgui i en campanya electoral més. De totes maneres qui pensi que un tren ràpid IGD-BCN pot estar fet, o com a mínim amb el projecte executiu fet, en la propera legislatura que demostri amb documents on ho diu, on està l’estudi econòmic de viabilitat, etc, etc.
En el darrer Pla Director per la Reserva de Sòl de l’ETF parla que el pressupost es de 7.000 milions d’euros. Calen com mínim 5 emissions de deute de la Generalitat per fer aquest tren. També es pot fer amb peatge a l’ombra (que també s’ha de pagar, encara que a terminis).
Lleida ja te un tren ràpid per anar a BCN amb poc més d’una hora. L’ETF de passatgers només interessa a la població d’entre Mollerussa a Igualada. Algú creu que per aquest volum de gent es farà un tren per anar a 250 Km/h en aquest tram + la variant IGD-BCN?. Algú creu que faran un tren per anar a 250 Km/h d’Igualada a Barcelona si Mataró, Sabadell, Granollers, Vilanova i la G, i ciutats més grans no el tenen?
Quan surti l’emissió de deute per fer el tren ja m’ho direu. Mentre tant agrairia, per no tractar a tothom de tontos, que els arguments estiguin sustentats per documentació escrita, i no pas per frases electorals.
Que ningú interpreti el que dic com a argument a favor o en contra del tren IGD-BCN. El que demano és que no em tractin d’imbècil.

n

noaltren

igualada

25 d'octubre 2010.09:51h

Respondre

el tren afecta a masies i destrossa el territori. L’anoia no vol el tren!

T

Toni

Igualada

25 d'octubre 2010.08:30h

Respondre

Tren? En el tram que ens afecta, si s’aposta perquè en sigui l’inici d’obres, pot ser una realitat objectiva en la propera legislatura.

t

tren?

Igualada

23 d'octubre 2010.07:49h

Respondre

Dir que l’execució de l’Eix Transversal Ferroviari correspondrà a la propera legislatura és un atac a la intel•ligència i un insult electoral.
Si el tren s’executés la propera... Llegir més legislatura, tan de bo, seria la primera vegada del mon mundial que una infraestructura es posa en marxa 20 anys abans de la seva previsió.
Deixiu de mentir. Si us plau una mica d’educació di de deixar de tractar-nos de criaturades que no sabem llegir.
Diu el Pla Director per la Reserva de Sòl que l’execució del tren es calcula per més enllà del 2030. I afegeix, després d’haver-se fet no se quants traçats més urgents i sobre tot després d’haver-se fet l’Eix Mediterrani. I al pas que anem.....
Centreu-vos en coses immediates, d’execució rapida, que donin resultat urgent i deixeu pel faraó les obres faraòniques. Ai!! Em sembla que els faraons ja fa temps que no estan per aquí...
Al loro, que no somos tan tontos!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.