//Plugins sense CDN ?>
El cap de l’oposició de l’Ajuntament, Jordi Cuadras, afirma que “celebrem veure com comencen les obres d’una infraestructura cabdal pel transport públic en autobús d’Igualada a Barcelona. És un projecte llargament reclamant que ens permetrà assegurar una connexió de 40 minuts amb Barcelona durant totes les hores del dia. Amb aquesta infraestructura, els autobusos de Monbus evitaran les retencions que es produeixen a les primeres hores del dia i el temps de viatge es veurà garantit. Això permetrà un millor servei a les persones que utilitzen l’autobús”.
Cuadras explica que “esperem que sigui un important incentiu per augmentar l’ús del transport públic en un context d’emergència climàtica, ja que serà més ràpid accedir a Barcelona amb bus que amb cotxe. Paral·lelament a l’inici de les obres del carril bus, cal que seguim reclamant a la Generalitat que acabi amb els problemes de Monbus per garantir un bon servei a tots els usuaris i usuàries”.
Les obres per fer el carril bus de la B-23 consisteixen en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona des de Sant Feliu de Llobregat fins a entrar a la Diagonal. La via exclusiva pels autobusos tindrà 3,5 m d’amplada i se situarà a l’esquerra dels carrils de circulació actuals en sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació existents, que són 2 o 3, segons el tram, es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.
A més de la formació i pavimentació del nou carril i l’adaptació d’algunes estructures, els treballs que ja han començat inclouen el desviament de serveis i les tasques relacionades amb el drenatge, la senyalització i les barreres de seguretat. El termini d’execució de les obres és de dos anys.
El carril bus d’entrada a Barcelona ha estat una llarga reivindicació de les ciutats de l’Àrea Metropolitana a la qual, a l’any 2019, Jordi Cuadras en nom del PSC i el grup ciutadà Igualada Oberta hi va sumar Igualada. Aleshores va impulsar reunions amb diversos alcaldes de les ciutats per on passa la B-23, també amb el vicepresident de l’Àrea Metropolitana, Antonio Poveda, i més tard amb la ministra de Transports Raquel Sánchez, al subdelegat del Govern d’Espanya a Barcelona Carlos Prieto i amb la tinent d’alcalde de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona Laia Bonet.