//Plugins sense CDN ?>
Aquest dimarts 12 de juliol es publicava al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya l'estudi informatiu per a la supressió del pas a nivell de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Igualada i la urbanització del traçat fins a l'estació terminal. El batlle d'Igualada, Marc Castells, ha valorat "de forma molt positiva aquest anunci que suposarà un gran canvi per la ciutat d'Igualada i donarà resposta a una demanda llargament reclamada per la ciutat suprimint el pas a nivell de l'estació". Tanmateix, Castells ha assenyalat que "cal mirar amb escepticisme l'anunci i continuar treballant perquè la Generalitat l'executi tal com es contempla, ja que històricament s'han fet anuncis similars que no s'han realitzat". Castells ha afegit que en l'actual projecte "s'ha avançat més que mai, hi ha el finançament per executar-lo reservat per aquesta obra i sembla que serà la definitiva".
Per a la nova estació, la solució que es planteja és la construcció d'un espai intermodal com a punt generador de mobilitat on confluirien la línia dels ferrocarrils, diferents línies d'autobusos, taxis, bicicletes i altres serveis de micromobilitat. En aquest sentit, l'estudi ha tingut en compte una visió a curt i a mig-llarg termini a fi d'integrar l'estació d'autobusos i un possible nou aparcament soterrat per a uns 200 vehicles (inclosos vehicles elèctrics i per a persones amb mobilitat reduïda), per tal de facilitar l'intercanvi modal.
L'actuació inclou també la recuperació de l'espai urbà en superfície. En aquest sentit, es podrà donar continuïtat al passeig de mossèn Jacint Verdaguer i endreçar l'entorn integrant la urbanització de l'avinguda Montserrat i el pont de la Riera d'Òdena, ampliant la passarel·la de vianants i recuperant l'espai de l'antiga traça al costat de l'escola.
Una altra de les importants millores d'aquest projecte és la creació d'un aparcament soterrat en dos nivells amb 325 places per vehicles i un espai d'estacionament segur per a bicicletes i vehicles de mobilitat personal. Castells ha destacat que aquesta nova zona d'estacionament "serà àmpliament usada, ja que donarà servei a l'estació alhora que també al Centre d'Atenció Primària del Passeig i a l'edifici de la Policia Local que suposen un pol d'activitat molt important a la ciutat".
El projecte vol promoure la intermodalitat amb altres mitjans de transport i reforça la integració amb l'estació d'autobusos per facilitar les connexions entre les diferents línies de transport públic que donen servei a Igualada i a la Conca d'Òdena.
La línia de ferrocarril d'Igualada-Barcelona no se suprimirà
Marc Castells ha afirmat contundentment que la línia entre Igualada i Barcelona no se suprimirà. Castells ha explicat que la informació publicada en un estudi dels Ferrocarrils de la Generalitat és una proposta a molt llarg termini i que des de la direcció dels Ferrocarrils de la Generalitat s'ha dit que serà un tema a consensuar amb el territori. Castells ha assegurat "que aquesta supressió no es produirà mentre sigui alcalde, ja que defensarem la línia i continuarem treballant per aconseguir que el temps de trajecte pugui ser el menor possible".
Es un error soterra l’estació del tren, adames de esser inviable económicamente. El anys quan el Sr. Joaquim Nadal va esser Conceller de la Generalitat (2003 - 2010) varen promoure el projecta de... Llegir més la nova línia de tren de Manresa a Vilafranca del Penedès amb estació a Igualada, això era molt mes interesant adames de ampliar el tren d’Igualada per la llera del riu Anoia, fins a Montbuy i el barri de Fàtima.
La línia de tren de Manresa a Vilafranca esta desestimada, pero crec que l’interesant es ampliar el tren d’igualada a Barcelona, fins a Montbuy i Fátima. Per menys import que el soterrament de l’estació, es millor ampliar la via de tren.
Com Marc Castells ha assenyalat que ”cal mirar amb escepticisme l’anunci i continuar treballant perquè la Generalitat l’executi tal com es contempla, ja que històricament s’han fet anuncis... Llegir més similars que no s’han realitzat”
Si aquesta vegada va de debò, desprès de tantes dècades d’espera del soterrament, es podria fer un petit esforç pressupostari addicional i fer arribar la passarel·la de vianants prevista realment fins al pont de la Riera d’Òdena, (en el plànol el soterrat s’acaba molt abans).
Estaria bé per accedir amb el camp d’esports recentment construït en les antigues piscines de Cal Requesens i la Via Verda, per un cantó, i pel altre amb la Ronda del Barri del Sant Crist, que tancaria la circumval·lació fins a la Carretera de Vilanova (i posats a demanar amb la Ronda del Rec, però comprèn que seria ja massa)
Lo de incrementar al velocitat del Carrilet de 36 Km / hora (60 km. en 1 h. 40 min.) per arribar a Barcelona, esperarem unes dècades més (això si no ens obliguen a fer transbordament en Martorell)
Gerard
Igualada
19 de juliol 2022.12:15h
Realment no m’extranya que la Generalitat se’n rigui d’Igualada i comarca, amb la colla d’il·luminats que tenim per aquí, llegint alguns dels comentaris fora de lloc. Això acabarà amb el... Llegir més Tren de la Bruixa a la Festa Major (sense tunels ni sotereraments)...