TORNAR

Com i què piulen els candidats anoiencs a Twitter?

Analitzem les piulades durant la campanya electoral

politica
Divendres, 23 novembre 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Les xarxes socials estan a l'ordre del dia, i més ara que estem a punt de celebrar les eleccions al Parlament de Catalunya. La majoria de candidats tenen perfil a Twitter i aquests dies de campanya hem estat atents a les piulades dels candidats anoiencs. Tot seguit ho analitzem.

Un dels motius que expliquen la primera victòria de Barack Obama a les eleccions a la presidència dels EUA va ser la mobilització dels seus votants gràcies a les Xarxes Socials. El que aleshores era candidat demòcrata va ser treure tot el profit de Twitter per connectar amb el seu públic, però també com a plataforma de difusió de la seva campanya. Quatre anys després del seu primer triomf electoral, l’estratègia social de la seva campanya és –o hauria de ser- referència per a tots els partits i candidats que es presentin a unes eleccions.

A Catalunya, els diferents protagonistes polítics s’han anat afegint paulatinament a Twitter. A diferència de fa dos anys, enguany estem vivint una campanya electoral plenament bolcada a les Xarxes Socials. Tots els partits polítics tenen perfils oficials, tots els candidats –a excepció de l’Artur Mas- tenen presència a Twitter i hi ha molts representants polítics que piulen de forma constant a la Xarxa.

Entre aquests també hi trobem els candidats anoiencs, on l’ús de Twitter és pràcticament unànime. Dels 6 candidats anoiencs dels partits polítics amb representació al Parlament, 5 tenen perfil a Twitter (tots menys Eusebi Alonso, d'ICV). En general, els candidats fan servir aquesta xarxa social de forma correcta, i tot i que n'hi ha de més actius que d'altres, sembla que tots els candidats tinguin clar el funcionament de Twitter. Ara bé, els cinc pequen del mateix: escombren cap a casa.

S'entén que cap candidat parlarà malament del seu propi partit, però estaria bé que els polítics es dediquessin a explicar les seves propostes més que ser un altaveu dels seus partits o candidats. Això provoca que es noti quan una afirmació està condicionada per la pertinència a un partit. A més, seria bo que els candidats anoiencs parlessin una mica més de la comarca i de la seva realitat. S’entén que en aquestes eleccions les polítiques locals són minoria i que l'Anoia no escull representants propis, però estaria bé saber que faran aquests partits o polítics respecte al nostre territori.

Un altre dels punts on hi ha molt camp a treballar és en la relació dels candidats amb la resta de votants o usuaris. Mentre que candidats com Junqureras o Rivera parlen i dialoguen amb diversos usuaris, els candidats anoiencs dialoguen poc amb la resta de mortals. Millorarien molt si fossin una mica més propers i conversessin més amb els altres usuaris.

A continuació analitzem un per un els diferents perfils dels candidats anoiencs en aquestes eleccions. Com conversen, quin tipus de missatges envien i quin rendiment en fan de Twitter.

Maria Senserrich (CiU) @msenserrich

1.185 seguidors, segueix a 319 usuaris i ha publicat 809 piulades.

L’actual diputada per CiU és la candidata amb més seguidors dels que es presenten a la comarca. Fa temps que està connectada al Twitter i piula de forma constant. Com bona part dels membres de CiU centra la seva campanya amb el president Mas i és participativa amb d’altres usuaris, especialment del seu partit. Hauria de ser una mica més ordenada a l’hora d’escriure les piulades.

Teo Romero (PSC) @teoromeroh

331 seguidors, segueix a 145 usuaris i ha publicat 59 piulades.

El candidat socialista i alcalde de Montbui és el candidat que menys piula a Twitter. Només té 59 piulades i en l’últim mig any només n’ha publicat 5. Fa temps que té el perfil obert, però ha estat molt temps callat. Sembla que hagi recordat que tenia Twitter ara que hi tornen a haver-hi eleccions. Publica poc, però quan ho fa es deixa notar. Ha fet algun RT puntual d’altres dirigents del PSC.

Pere Calbó (PP) @perecalbo

274 seguidors, segueix a 72 usuaris i ha publicat 274 piulades.

El diputat pel PP al Parlament de Catalunya fa poc que ha estrenat Twitter, tal com reconeixia en una piulada a la mateixa Maria Senserich. És un dels candidats que més conversa amb els usuaris que l’interpel·len. El seu missatge és directe i és un dels que escriu de forma més ordenada. En tot cas, té poca incidència per ser un dels candidats anoiencs en una posició més alta en una llista electoral. Encara combina els tuits sobre les eleccions catalanes amb els del #pleigualada, potser això li resta impacte fora de la comarca.

Alba Vergés (ERC) @albaverges

226 seguidors, segueix a 226 usuaris i ha publicat 875 piulades.

La candidata anoienca per ERC és la persona que més RT fa. La candidata republicana comparteix tot allò que considera rellevant i això fa que podem veure l’opinió de molta gent de l’entorn d’Esquerra. Això, però, és contraproduent. L’Alba pràcticament no piula i queda amagada pels seus propis RT. A més, la seva foto de perfil és el globus d’Esquerra amb l’estelada. Ja sabem que a Igualada els globus ens agraden i molt, però això ens impedeix que veure qui és i com és.

Ignasi Vich (SI) @ignasivich

573 seguidors, segueix a 185 usuaris i ha publicat 2.659 piulades.

L’Ignasi és el candidat amb més moviment. Ja es va destapar el 2011 per ser un dels polítics igualadins que més feia servir el Twitter i prova d’això són els gaireibé 3.000 tuits publicats. Es perd pocs plens a l’Ajuntament d’Igualada i com tota la formació independentista és molt agressiu. A vegades potser massa. Tot i això, sap transmetre el missatge de la seva formació.

Marc Mañé, assessor i apassionat de les Xarxes Socials. Ajuda a empreses,

professionals i entitats a tenir presència en els canals 2.0.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.