//Plugins sense CDN ?>
Un ple municipal en el que el tema estrella era la votació de les ordenances va tenir un segon focus d'interès. Una moció presentada per Esquerra i recolzada per diferents grups que exigeix, entre d'altres, inspeccions a la flota de vehicles de Monbus i saber quins mecanismes hi ha per rescatar la concessió.
El ple d'Igualada va aprovar una moció en la que s'exigeix un paquet de mesures respecte al servei de Monbus, l'antiga Hispano Igualadina. Entre els nou punts, que va exposar Josep Maria Palau, portaveu republicà, hi ha instar al Departament de Territori i Sostenibilitat que elabori un informe "de com es pot executar el rescat de la concessió" de la línia Igualada-Barcelona que ostenta aquesta empresa. S'estipula un termini de tres mesos perquè es faci el document. La proposta va prosperar amb els vots favorables d'Esquerra, Socialistes, CUP i Decidim, mentre que CiU es va abstenir i també ho va fer Joan Agramunt, edil del Partit Popular.
En la seva intervenció Palau va manifestar diferents exigències com "que els diferents grups polítics de l'Ajuntament comptin amb una còpia del contracte de concessió", la creació d'una comissió de seguiment "de les diferents formacions, amb trobades mensuals amb Territori i Sostenibilitat", augmentar les inspeccions sobre la flota de vehicles de Monbus i "un suport als treballadors afectats per les males pràctiques de l'empresa". Dels grups de l'oposició, Darío Castañé, de Decidim, va criticar al govern "per no haver fet res en cinc anys".
Per part del govern, el segon tinent d'alcalde, Jordi Pont, assegurava que "tenim un enemic en comú, tots, que és Monbus". Amb tot, Jordi Pont va replicar que "no és cert que els darrers cinc anys aquest govern no ha fet res. El nivell de queixes anual ha passat de 800 a 200. Això són usuaris que ja no van drets i que ara sí que veuen passar el seu autobús. En paral·lel a la demanda de mesures, vam pactar amb la Generalitat que els igualadins i igualadines es trobessin el transport a la seva hora. Que encara hi ha casos? Sí, i aquest octubre hem seguit treballant. Ens abstindrem perquè la moció faci el seu curs".
Les ordenances, sense novetats
El punt més calent del ple era el debat sobre les ordenances fiscals del 2017. Les dues triples aliances van reproduir els posicionaments de la setmana passada, amb el bloc CiU-PSC-PP que va fer valer la majoria a favor i el front ERC-CUP-Decidim que va reiterar la seva oposició. Les crítiques més dures van provenir d'Albert Mateu (CUP) que va assenyalar el govern per haver fet unes ordenances que no corregeixen les "desigualtats que van a més". Tant Mateu com Castañé van retreure també "no haver rebut cap resposta del govern" a les propostes sobre les ordenances que havien fet el mes de setembre i que s'havien treballat durant mesos.
Diuen els que saben de això, que per cada in-put negatiu que ens arriba de un dels nostres clients, (en aquest cast un usuari de bus), ni ha 100, que no ens arribant.
Sr Pont. tot un èxit, segons... Llegir més vostè, però menys FUM i per favor, toqui de peus a terra, EL SERVEI, ES PATÈTIC!!!!!
No sé com no li cau la cara de vergonya a Jordi Pont. Passar de 800 a 200 queixes anuals vol dir que no hem solucionat el problema. I és un problema crònic perquè fa 10, 15, 20 anys hi havia el... Llegir més mateix problema: mal servei, mala atenció al púlbic,... El que em pregunto és qui és responsable del contracte actual? Ningú ha de respondre (Generalitat, Ajuntament) d’aquesta ineficiència o desídia total? Si no som capaços de solucionar això, com voleu construir un nou país?
El servei es terrible. Els busos sense saber q es una neteja, sense cap tipus de manteniment, seients q surten de lloc, aire acondicionat al seu aire, manteniment del bus terrible, aquet any an... Llegir més incorporat uns 4 busos que son per trajectes urbans i no per anar a barcelona la pujada del Bruc la fan a 40 km hora, es paren a mig cami i et tens q esperar a q el puguin engegar de nou, incompliment d horaris etc fa mes de 7 anys q el faig servir i es impresentable
Molt bona noticia que es vulgui rescindir el contracte amb els de la hispano... però perque CiU no hi va votar a favor? masses interessos suposo...
Joana
Vilanova del Camí
29 d'octubre 2016.22:52h
Molt patètic tot plegat...Has d’arribar a les 6.5h del matí per poder agafar el de les 6.30h, sinó ja no entres i has d’esperar el següent o el que passa pel lateral i arribar tard a la... Llegir més feina. Viatjar amb autocars amb seients tant incòmodes que et deixen les cervicals i lumbars fetes caldo. Conductors que treballen tants dies i hores seguides que no aguanten ni una mosca volant. Autocars que no apareixen a les 6 del matí i ningú sap res. Primeres parades que omplen i ja no paren a cap altre sortin de BCN i tantes altres coses que no acabaria mai ????