TORNAR

El ple igualadí aprova la moció per posar busos llançadora fins la Renfe

El govern Castells defensa els avenços fets amb la línia Expres

politica
Dimecres, 22 març 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La situació del servei de bus que enllaça l'Anoia i Barcelona va tornar a ser un dels plats forts dels darrers minuts del ple d'Igualada. Es va aprovar la moció d'ERC favorable a crear un sistema de busos llançadora fins al Baix Llobregat per accedir al servei de Renfe. Un altre dels temes que han generat conflictes entre govern i oposició aquest mandat, l'acomiadament de Pedro González, va arribar al debat de la mà de la CUP.

El ple del mes de març de l'Ajuntament d'Igualada va tenir l'aprovació de la liquidació del pressupost de l'exercici 2016 com a matèria principal del bloc de punts del dia. Amb un apartat de mocions carregat, amb la proposta que van presentar Esquerra i Decidim Igualada referent a establir un sistema de busos llançadora entre Igualada i Castellbisbal, per atansar als usuaris al centre de Barcelona amb aquest enllaç a una estació de Renfe. La moció va prosperar -va tenir els vots favorables de PSC i CUP i les abstencions de la majoria convergent i del PP- però va servir per tornar a posar sobre la taula el debat sobre la línia de l'Hispano-Monbus. El govern, en la intervenció de Jordi Pont, va sumar-se a "estudiar la possibilitat del bus llançadora" que enllaci amb Martorell o Castellbisbal.

La sessió d'aquest dia 21, centrada en la liquidació del pressupostLa moció presentada pels dos grups, ERC i Decidim, tenia l'alt contingut crític que els grups de l'oposició, junt a la CUP, han emprat els darrers mesos contra l'antiga Hispano Igualadina i el seu servei. Els republicans van tornar a retreure les condicions de la línia i van preguntar per les condicions del contracte de concessió i per què no està disponible. El govern va replicar recordant les millores dels darrers tres anys amb la línia Expres "que han permès que hi hagi uns 50.000 usuaris anuals més", persones que "han deixat d'agafar el cotxe" assegurava el segon tinent d'alcalde Jordi Pont.

Pont va reconèixer de nou que "el servei no és tal com ens agradaria" però que "en espera de rescatar la concessió, hem pogut fer créixer l'oferta que dóna la companyia. Ara tenim 65 expedicions diàries" a Barcelona. L'alcalde Castells va reblar que "arran de les queixes que anem presentant, el servei va millorant". El PSC es va sumar a la moció, com la CUP, que per boca del seu portaveu Albert Mateu va retreure a l'alcalde Marc Castells que "no faci una de les seves actuacions vehements davant un servei tan pèssim com aquest (el de Monbus)". El cupaire afegia sobre els busos llançadora que "no sé ben bé si aquesta pot ser una solució".

Joan Agramunt va abstenir-se, tot i que en relació a la proposta va matisar que ell preferiria l'estació de Martorell i no la de Castellbisbal com a opció de destí del bus llançadora. Es va fer ressò de la possibilitat que "si es cancel·la la concessió a Monbus, es pugui quedar sense servei de transport per carretera". Va llançar un dard a ERC quan va incidir en que "tots hem demanat tenir la documentació de la concessió, però vostès són socis de govern de la Generalitat" que té la potestat del servei. Palau, al seu torn, va defensar l'estació de Castellbisbal com a meta dels busos llançadora "per la seva proximitat, a peu d'autovia".

El cas Pedro González

La setmana passada es va donar a conèixer el document de la judicatura que referma com a improcedent l'acomiadament de Pedro González, ex cap del comitè d'empresa de la Societat Mediambiental Municipal d'Igualada, que gestiona la neteja viària. Albert Mateu va qüestionar al govern sobre la situació d'aquesta persona que hauria de ser readmesa segons la sentència. Jordi Pont va respondre que "a l'empresa -on l'Ajuntament hi té un 34% per un 66% de FCC- se li ha d'exigir que faci bé la seva feina". Mateu va considerar que "se n'està parlant com si fos un simple problema laboral, quan estem davant el cas d'una persona, cap del comitè d'empresa, que se la va acomiadar dos dies després d'una vaga". El govern també va respondre a Darío Castañé (Decidim) sobre quan es farà el POUM. El propi Jordi Pont va assegurar que "el treball que estem fent en el concurs de projectes del Rec és part d'aquest POUM".


3 Comentaris

R

Roser Penyes

22 de març 2017.12:52h

Respondre

A mi que m’expliquin els motiu d’abstencio del PP i de Convergència... Què té de dolent a priori aquesta proposta... ? Quantes més opcions de transport públic tinguem els igualadins molt... Llegir més millor; això sembla irrefutable.
Martorell millor que Castellbisbal? Està clar que el Sr. Agramunt no sap de què parla perquè no ho sembla que ho hagi fet mai això d combinar transports públics.
Que el bus ”exprés” va força bé, no ho dubto pas. Això no obstant, a la tarda, per tornar de BCN n’hi ha pocs i ja no diguem els caps de setmana que no n’hi ha; és a dir, cotxe privat sí o sí, perquè l’opció FGC....

J

Joan

22 de març 2017.11:11h

Respondre

Aquesta penya del govern s’inventa les xifres: 50.000 usuaris nous al bus; 30.000 visitants al Fine Art; 150.000 persone al Rec Store..! va home va, com comptabilitzen les xifres?

A

Anna

Igualada

22 de març 2017.10:22h

Respondre

La solución es un bus lanzadora que nos haga bajarnos en Martorell y montarnos en un TREN-METRO?
Los que hemos usado el transporte público por carretera antes de los exprés, sabemos el calvario... Llegir més que era desplazarse a Barcelona, también hemos comprobando como la cantidad de usuarios va aumentando día a día
Lo que realmente necesitamos es un tren directo o semidirecto a Barcelona.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.