TORNAR

Poble Actiu creu necessari rescindir el contracte amb Monbus per millorar el servei de transport entre Barcelona i Igualada

El nou contracte hauria de garantir més qualitat dels autobusos, increment de freqüència, bons salaris pels conductors, sancions pels incompliments i, sobretot seguretat pels usuaris

politica
Dilluns, 22 maig 2023. 15:54. Redacció AnoiaDiari.

Poble Actiu ha reclamat als diferents partits que es presenten a l'Ajuntament d'Igualada que treballin per "aconseguir millores del transport públic cap a les ciutats mitjanes properes a Igualada, especialment cap a Barcelona".

Per la seva banda, en una fase inicial, "proposen millorar la qualitat de la connexió amb Barcelona, i incrementar les línies d'autobús i les freqüències de connexió amb les ciutats de l'eix Diagonal (Manresa, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú) i les de ponent (Lleida, Mollerussa, Tàrrega i Cervera)". Segons el regidor i candidat a l'alcaldia Pau Ortínez "hem de planificar la millora de les connexions de transport públic amb una visió a mitjà-llarg termini, que seria el projecte de tren ràpid cap a Barcelona, però també hem de solucionar el mentrestant, ja que aquests projectes poden tardar 10, 15 o 20 anys a ser una realitat".

Segons la formació municipalista, "després d'anys de deficiències del servei que dona Monbus entre Barcelona i Igualada", aquest mentrestant que comenta Ortínez ha d'estar necessàriament lligat a la rescissió del contracte amb l'empresa".

En aquest sentit, proposen que "el nou contracte inclogui clàusules relatives a la qualitat dels autobusos, l'increment de freqüències en hores punta, les condicions salarials dels conductors, així com sancions reals quan s'incompleixin alguns dels punts del servei". Però, sobretot, demanen "assegurar que anar amb autobús no sigui una experiència perillosa, que mai més calgui fer baixar la gent al mig de l'autovia perquè s'està cremant un vehicle".

Com a objectiu a mitjà-llarg termini consideren important "aconseguir un projecte de tren ràpid que connecti amb Barcelona fruit d'un acord municipal, amb el mínim impacte ambiental, i que no tingui per objectiu convertir-nos en el magatzem logístic de Barcelona, sinó en una ciutat amb una indústria activa i sostenible".

Finalment, Pau Ortínez remarca que els partits com Junts, ERC o Igualada Som-hi, sent partits que governen a la Generalitat o a Madrid, "no han sigut capaços d'obtenir res, mentre que nosaltres hem aconseguit que el parlament aprovi la creació de busos nocturns entre Igualada i Barcelona".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.