TORNAR

Poble Actiu demana "una reforma integral" del Passeig, amb menys carrils per a cotxes

Veuen amb bons ulls que es combati l’incivisme amb els patinets ”però no s’aborda l’arrel del problema”

politica
Dimarts, 12 octubre 2021. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Segons els regidors de l'esquerra independentista "a Igualada es gasten més diners en campanyes de propaganda que en accions concretes per millorar la mobilitat". Lamenten que el govern no va acceptar les propostes de fer quatre eixos de carrils bici als pressupostos "perquè no hi havia diners per a això".

Poble Actiu acusa el govern Castells de "no haver fet res en deu anys per garantir una mobilitat segura i sostenible a la ciutat". Tot i que es mostren d'acord amb la campanya cívica per fomentar el bon ús dels patinets, creuen que "això no aborda l'arrel del problema, que és no disposar a Igualada d'una xarxa de carrils bici per circular-hi els patinets". Per això -entre altres mesures- parlen d'una "reforma integral del Passeig" que acabi amb els vuit carrils per a cotxes (quatre de circulació i quatre d'estacionament) i que el carril bici que hi ha al centre s'ubiqui a la calçada.

Segons la candidatura municipalista, "si Igualada tingués una xarxa de carrils bici extensa i connectada, els patinets no serien un problema perquè passarien pel carril bici en comptes de circular per la vorera". La regidora Neus Carles reclama "planificar una ciutat pensada per vianants i bicicletes". Afirma que "governar és més que vendre fum" amb campanyes de propaganda sobre els patinets.

"Problema amb la seguretat viària" i "reforma integral" del Passeig

L'esquerra independentista considera que "a Igualada tenim un problema amb la seguretat viària i que ho demostra el nombre d'accidents que s'han produït els darrers anys". Respecte al Passeig Verdaguer, afirmen que el govern Castells ha realitzat "actuacions mínimes", com la col·locació de plaques de cautxú o de radars per alertar de la velocitat de forma temporal, però que no s'aborda el problema de fons del Passeig que és l'excés de trànsit. De fet, critiquen que els radars de velocitat hagin estat mesures temporals i que no s'instal·lin de forma permanent radars per limitar la velocitat.

Plantegen una reforma integral del Passeig Verdaguer que impliqui passar de "vuit carrils per a cotxes", com és actualment, a la proposta d'"un carril de circulació de cotxe per sentit, un carril d'aparcament i un carril bici". Pau Ortínez, regidor de Poble Actiu, destaca que el Passeig ha de passar de ser "una autopista de vuit carrils per cotxes a un carrer on es pugui passejar de forma segura".

Creuen que "és urgent treure el carril bici del centre del Passeig Verdaguer per reduir els accidents, molts d'ells vinculats als patinets", i col·locar-lo de forma segregada a la calçada tant per garantir la seguretat dels vianants com dels ciclistes. Els carrils bici són carrils per desplaçar-se de forma ràpida i segura i, per això, consideren que el carril bici del Passeig no funciona perquè està compartint espai amb els vianants.

Poble Actiu assenyala que l'altre focus d'inseguretat viària de la ciutat és l'entorn dels centres educatius. La candidatura municipalista, que fa mesos que mantenen reunions amb diferents Associacions de Famílies d'Alumnes, ha exposat que els centres educatius reclamen que els camins escolars siguin segurs i que es realitzin les intervencions urbanístiques necessàries per millorar els accessos. En aquest sentit, Neus Carles, defensa que les entrades i sortides de les escoles demostren que "tenim un problema de seguretat viària" i que "cal fer de forma urgent canvis urbanístics perquè els camins escolars deixin de ser camins insegurs".

Entre les propostes, reclamen posar passos de vianants elevats, radars limitadors de la velocitat i plaques de cautxú de forma permanent a tots els carrers on hi ha problemes de velocitat. En aquest sentit, han destacat els problemes que hi ha en carrers com l'Avinguda Catalunya, especialment a l'alçada de l'escola Dolors Martí, "que ha de deixar de ser una carretera per convertir-se en un carrer". També reclamen que, tant pel que fa a l'ús del cotxe com del patinet, la policial sigui estricte sancionant i així es redueixin els comportaments incívics.

 


3 Comentaris

A

Antoni

Igualada

14 d'octubre 2021.07:45h

Respondre

Molt d’acord, Sr Companys, però fent-los pagar, tampoc arreglarem el problema. I crec que haurien d’ordenar-los, com els altres El problema és més greu i difícil, és manca d’educació... Llegir més vial, però és manca de solidaritat i respecte vers els altres. És el jo primer,i els altres que es fotin. És beure a la via pública, fent soroll, no respectant el descans dels altres, i deixar-ho brut que algú ja netejarà. És un egoisme que es resumeix bàsicament en que la gent fa fora de casa el que no fa a casa. En fi, estem en una societat malalta. Ja sé que històricament sempre s’han fet aquest tipus d’afirmacions ”catastrofistes”, però qui negui que darrerament com a mínim ha pujat aquest tipus de preocupació, és que està tot el dia casa jugant a la play, una cosa del tot respectable però que no ajuda a la socialització en un món cada cop més individualista.

josep-ma-companys

Josep Mª Companys

Igualada

12 d'octubre 2021.11:08h

Respondre

Acabo de llegir l’article de Poble Actiu a l’Anoia Diari d’avui i no puc més que estar sorprès i espantat per si un dia arriben a governar l’ajuntament de la nostra ciutat.
Diuen que no... Llegir més s’aborda l’arrel del problema, es ben cert, però l’arrel del problema no es el que diuen ells, es aquest altre: Per circular amb una bicicleta o un patinet elèctric, s’hauria d’acreditar un mínim de coneixements del codi de circulació, circular identificat amb una matricula, portar els llums encesos tot el dia (com les motos), portar retrovisor i finalment tenir una assegurança de responsabilitat civil mínima per cobrir els danys que puguin ocasionar (com qualsevol altre vehicle que circuli per les vies publiques).
Les autoritats be s’han preocupat de exigir l’acreditació de “caçador de bolets” (que en cap cas poden ocasionar danys com els conductors de bicicletes o patinets elèctrics) perquè no fan acreditar als conductors d’aquests enginys el coneixement del codi de circulació? Quantes bicicletes o patinets ens hem trobat circulant en direcció prohibida o travessant semàfors en vermell? Perquè no els fan identificar (sense identificació es molt fàcil ocasionar un accident i fugir covardament) i després perquè no paguen l’impost sobre vehicles de tracció mecànica (o es que una bicicleta elèctrica o un patinet elèctric no son vehicles de tracció mecànica?)
Es que el Passeig de la nostra ciutat no es prou ample perquè hi puguin passejar els vianants, circular-hi les bicicletes i patinets (elèctrics o no), i circular i aparcar els cotxes i les motos? Amb una mica de civisme per part de tots funcionaria molt millor i no caldria llençar diners per limitar encara més la circulació i l’aparcament (encara que sigui de pagament) dels cotxes i motos (que paguen l’impost de vehicles de tracció mecànica, abans nomenat “impost de circulació”)

A

Aaron Robledo Fernández

Igualada

30 d'octubre 2021.00:43h

Cal esmentar que en major part tens raó, però trobo ridícul el exigir permisos de circulació per circular amb bicicleta al meu punt de vista. En tot cas un mínim de formació no estaría... Llegir més malament (com tenir un paper acreditatiu de que has fet dita formació), però d’aixó a tenir les bicicletes matriculades n’és una de bogeria (sempre i quan no es tradueixi en un impost tant car similar al de vehicles a motor). Ja paguem suficients impostos com per a sobre pagar més. Hi han bastantes més alternatives que pasar per caixa.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.