TORNAR

El PSC Anoia presenta esmenes als Pressupostos Generals de l'Estat del 2014

Volen aconseguir suport per a la reactivació de l’economia anoienca

politica
Dimecres, 30 octubre 2013. 13:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El PSC-Anoia, a través del sub-grup del PSC dins el grup parlamentari del PSOE, ha presentat diverses esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat del 2014. Segons afirmen els comptes 'han oblidat de nou la comarca de l’Anoia, i no han aportat recursos per tal de millorar els serveis o infraestructures dels anoiencs i anoienques de manera decidida'.

El PSC demanarà 600.000 euros pel 4D Health

Davant d’això, el PSC-Anoia presenta les seves esmenes al pressupost per aconseguir el recolzament econòmic per diversos projectes claus per la comarca com el projecte de centre de simul·lació en salut , el 4D-Health pel qual es demanen 600.000 euros; també els plans de Foment del Turisme Rural a l’Alta Anoia, pels quals es sol·liciten 500.000 euros, i la millora de la seguretat vial a l’A-2 entre Igualada i Martorell (garantint 3 carrils per banda als dos sentits en tot el tram), la instal·lació de pantalles acústiques a l’A-2 a l’alçada del nucli del Bruc (on hi ha el radar) i el Carril Bus-VAO a la B-23. Aportacions que entrarien dins els 813,658 Milions d’euros de la Disposició Addicional tercera de l’Estatut.

El PSC Anoia posa de manifest que espera que 'aquest any els representants del PP compleixin el seu compromís invertir recursos al projecte del centre de simulació, a més de recolzar aquestes iniciatives que pretenen millorar infraestructures claus de la comarca, ajudar a millorar la puntualitat dels serveis de transport públic entre Igualada i Barcelona, i també aconseguir recursos per dinamitzar l’economia de l’Alta Anoia'.

Segons Carles Cuerva, Secretari d’Acció Política, Formació i Sectorials del PSC-Anoia, “Treballem per situar de nou la comarca a l’agenda dels governs i aquesta és una nova mostra. Continuant amb la línia de treball fins ara, seguirem reclamant l’atenció dels governs a la nostra comarca.” Així, afirma que “mentre uns juguen a plantar-se en els protocols, nosaltres treballem per què els que no quedin plantats siguin els ciutadans/es de l’Anoia”.


13 Comentaris

C

Carles Cuerva

Igualada

10 de desembre 2013.11:28h

Respondre

Com ja he dit i demostrat, jo aporto fets, vostè opinions. La web del 4D Health diu que fins el 2010 el projecte no surt, vostè diu que el 2007; suposo que són més creïbles els autors, no?
Bé,... Llegir més i vist que la raó no es posa del seu costat per què les dades no li donen, l’estratègia de canviar la mirada li servei com escut. Amb tot, ha quedat demostrat la coherència en demanar recursos pel 4D Helath vist que el govern municipal de l’Entesa va cedir l’edifici al projecte, va demanar i aconseguir recursos de fons europeus, i el govern espanyol va donar també una subvenció.

Respecte l’Escola d’Enginyeria, potser seria qüestió de preguntar-nos per què Catalunya lidera les retallades en educació i universitats, no? Bé, perdó, lidera Castella La Manxa, Catalunya és segona. Potser més aviat des del govern dels seus amics de CiU han estat enfonsant el sistema universitari reduint-li recursos. I això ha posat en perill totes les escoles universitàries al territori, especialment de l’UPC.

Cert, els resultats electorals són els que són i motius, molts, i assumits, també. Però això no treu els fets i obres realitzades (cedir l’edifici pel projecte, aconseguir subvencions europees i de l’estat). Per cert, el 2007 es van comprometre els seus amics i companys de CiU a soterrar la avinguda Catalunya ... ja tenen el projecte?

De nou una referència a la meva vida, gràcies, no ho mereixo.

Per últim, quan escric o explico no intento adoctrinar ni abduir, sinó explicar el que crec o penso de les coses que passen. I que cadascú, sumant altres fonts d’informació, es faci l’idea de la realitat. Cap por a la veritat.

j

josep m. torras payerol

Igualada

3 de desembre 2013.20:22h

Respondre

Perdonat!
Lo del 4DH només era una constatació.
De totes maneres al 2007 l’embrió del desenvolupament de l’idea ja hi era de fet era completament privat. Lo seu no són les idees del mon... Llegir més real. Segueixo afirmant el seu oportunisme, diuen que es mascle quan li han vist els testicles.
La nova Escola d’Enginyeria tampoc hi era. I a mig mandat seu estava perduda. Gràcies al empeny d’uns bons amics, avui està començant a ser una realitat.
També van menysprear el projecte ciutadà i tranversal Conca Futur : https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B1d_jMruEIL0MGI2MjdlYjktN2M3Ni00NDA5LWIwOGItNTFlODk5NTI4ZDVh
No els hi agradaben gaire les idees si venien dels demés.
Alguns dels seus punts s’estan desenvolupant ara.
En fi que els ciutadans van apreciar tant les virtuts del seu programa, que actualment a l’Ajuntament manen uns altres i vostès van passar de 10 a 5 regidors, tot un mèrit que van assolir solets.
Espero que no em digui ara que vostè no hi tenia res a veure amb aquesta davallada, els seus mèrits va fer als mitjans de comunicació, en teoria treballant pel seu grup com a càrrec de confiança pagat per tots.
No es pot dir que hagués triomfat en el seu empeny, de fer entrar claus per la cabota, el resultat està a la vista.
En fi, el temps posa a tothom en el seu lloc, pesi a qui pesi.
Que tingui un bon dia.

C

Carles Cuerva

Igualada

3 de desembre 2013.16:01h

Respondre

Perdoni pel retard de la resposta, estava ocupat.

Cert, al programa del 2007 el 4D Health no hi era per què no existia, ho pot consultar... Llegir més a:

http://www.4dhealth.com/index.php/evoluci%C3%B3-del-projecte.html

El projecte neix el 2010.
Per cert, al programa de CiU del 2007 de l’actual alcalde deien que hi volien posar llits a l’antic hospital (quan deien que era petit).

j

josep m. torras payerol

Igualada

22 de novembre 2013.19:11h

Respondre

4DH ?????
http://www.anoiadiari.cat/noticia/10624/l-entesa-ha-complert-el-programa-electoral-del-2007-en-aquests-quatre-anys-de-mandat

C

Carles Cuerva

Igualada

22 de novembre 2013.15:40h

Respondre

Ja tardava en parlar sobre la meva vida ... el trobava a faltar parlant del que vull sense coneixe’m ni saber què penso o què faig. Deu ser la falta d’arguments. Responc per què vull, disposo... Llegir més de seny i coneixement per poder-ho fer; vostè sí que deu fer el paper brut al govern municipal.

Pel que a l’excel, la seva capacitat inventiva és màxima, per això poso en dubte que sigui real. Jo he demostrat amb fets els meus arguments, fets reals i xifres reals.

No era pas el projecte estrella de l’ajuntament anterior, però sí un dels principals. Haver aconseguit recursos llavors i continuant-los demanant ara no és oportunisme sinó coherència.

Estigui tranquil pel meu futur, que me n’ocupo jo mateix, sóc prou gran. Ah! i Potser s’emporta alguna sorpresa. :) Gaudeixi del cap de setmana!

j

josep m. torras payerol

Igualada

19 de novembre 2013.21:59h

Respondre

Comprenc que vostè tingui la obligació de contestar, perquè de la política en vol fer el seu “modus vivendi”
Primer l’Ajuntament ni dona ni deixa de donar res, res es seu, es dels... Llegir més Ciutadans.
La fulla de càlcul no me li tret de la meva màniga, però pot ser si de la màniga d’un company de partit seu, que tal vegada no tindria prou confiança amb vostè per ensenyar-li. A pesar de ser càrrec de confiança del seu propi partit.
Jo no tinc la capacitat de poder inventar-me coses tan detallades. I menys un deute tan monstruós. Ni se’m passa pel cap.
Estic d’acord que es bo que tothom demani diners pel projecte, que prové de la iniciativa privada.
Es curiós si mes no, que després d’haver fet volar tants coloms que tan cars han costat als ciutadans, ara sembla que l’obra principal del passat Ajuntament sigui aquest projecte.
D’això en segueixo dient oportunisme polític.
Per cert i només per curiositat, per quin Ajuntament es presentarà vostè a les pròximes eleccions: Per Igualada o per Montbui?
Ja veu que li deixo la opció de ser l’últim en contestar, perquè després d’aquest post dono el tema per tancat.

C

Carles Cuerva

Igualada

19 de novembre 2013.14:50h

Respondre

A vostè sí que li deu picar que ben ràpid respon i ben ràpid es posa a qüestionar la notícia.
La realitat és que el govern anterior va cedir l’edifici, i això té un valor (i no pas baix),... Llegir més i sense aquesta cessió el projecte no s’hagués tirat endavant i ara no es podrien fer obres ni s’hagués demanat el FEDER; com diu la pàgina web:

”Les obres són bàsicament d’adequació tècnica i d’espai, ja que es pot aprofitar gran part de l’estructura. Finalitzaran a inicis del 2014 i es duen a terme mitjançant un fons europeu FEDER d’innovació concedit a l’Ajuntament d’Igualada.”

http://www.4dhealth.com/index.php/el-centre/149-l-edifici.html

O, com diu aquest diari:

”Les obres es finançaran a través d’un fons europeu FEDER d’1,5 milions d’euros concedit a l’Ajuntament d’Igualada. A més, per preparar els continguts i les activitats que tindran lloc al centre s’està treballant amb un equip de professionals especialitzats i es compta amb un finançament de 166.666 euros del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç atorgat al CESCA (Consell Econòmic i Social de la Comarca de l’Anoia).”

http://www.anoiadiari.cat/noticia/15305/el-4d-health-inicia-les-obres-de-rehabilitacio-de-l-antic-hospital-al-novembre


Això és una realitat i bastant més constatable i creïble que un excel tret de la màniga.

Però em mantinc en lo dit. Un projecte de ciutat on tothom ha sumat, i demanar recursos a l’Estat és coherent amb prèviament, quan s’estava al govern municipal, haver-los demanat a Europa. I me’n algero que sigui així.
Una salutació i gaudeixi de la jornada i del fred!

j

josep m. torras payerol

Igualada

12 de novembre 2013.19:11h

Respondre

Constatacions:
El projecte no consta, ni constaba en el ”bussines plan” o model de ciutat pels próxims 25 anys per molt que si escarrassi, està escrit.
La persona que porta el projecte està a... Llegir més l’Ajuntament com a regidora d’una altre formació política, que si debia creure en el projecte en el seu degut temps, és un altre fet.
No nego que s’hagin apuntat al carro, simplement dic que es oportunista.
La resta de constatación ni tinc el temps, ni la paciencia, ni les ganes de analitzarles. Són opinions subjectives i freguen la línea vermella del terreny personal i aqui si que no hi entro. En politica serà molt normal, però en el mon real jo no acostum-ho a perdre les formes.
Vosté sabrà on li pica.
Que tingui un bon dia.

C

Carles Cuerva

Igualada

12 de novembre 2013.13:54h

Respondre

Sabem que vostè està sobre del bé i del mal i és pur, i jo no, però carregarem amb aquesta consideració.
Negar que la decisió d’un govern municipal de cedir l’edifici pel projecte ha... Llegir més existit i dir que ARA s’hi suma el PSC em sembla quelcom molt demagògic propi de qui li agrada reescriure l’història.
Crec que és un projecte de ciutat, sorgit de la societat civil, que el govern municipal anterior hi va colaborar cedint l’edifici (per cert, el valor de l’edifici no compta com inversió, no monetària sinó material?) i demanant l’ajuda al FEDER i l’actual l’ha seguit. I al Congrés dels diputats el PSC ha continuant reclamant recursos pel projecte, ho veig molt coherent i normal. I que CiU també demani recursos, també és normal. I me’n alegro, la llàstima és que vulgui vostè dividir políticament i negar els fets simplement per un sentit de venjança.
Però bé, per sort el seu món imaginari de fets ocorreguts i no ocorreguts no s’ajusta a la realitat. Gaudeixi de la tarda!

j

josep m. torras payerol

Igualada

8 de novembre 2013.21:51h

Respondre

Sempre es interesant veure que una de les persones que va tirar endavant el projecte es ara a l’Ajuntament i portant el projecte en primera persona, juntament amb l’Enric Macarulla.
Res del dit... Llegir més no treu que ens el faraònics projectes d’endeutament no consti el 4DH ni la nova Universitat D’Enginyeria i apuntar-se a un carro guanyador es d’estil oportunista.
Per cert els mèrits i la bona feina feta pel govern del PSC ja els van jutjar els ciutadans d’Igualada en les eleccions del 2010 que va passar de 10 a 5 regidors. Jo no jutjo, simplement constato fets.
El deute de l’ajuntament més empreses Municipals també es públic i notori i el fracàs certs projectes evident.
Avui els estem pagant tots els ciutadans i certes obres només són virtuals, però caríssimes!
Jo com que no em dedico ni vull viure de la política, no tinc cap necessitat de fer demagògia, em moc en el mon real i no haig de fer content a ningú.
Bona nit.

C

Carles Cuerva

Igualada

8 de novembre 2013.10:08h

Respondre

Sí, l’hemeroteca és traïdora i aclaridora. Sabem de la seva aversió a reconèixer la bona feina feta pel govern de l’Entesa, però els fets són els que... Llegir més són:

http://www.4dhealth.com/index.php/evoluci%C3%B3-del-projecte.html

”El mateix any[2010], l’Ajuntament d’Igualada contribueix a sol·licitar el fons europeu FEDER d’Innovació per a les obres d’adequació de l’edifici.”

Ah! Si repassa, també l’hemeroteca, veurà que el PSC ha presentat esmenes al Pressupost de l’Estat sobre aquest tema en pressupostos anteriors.

Per últim, li veig molta ”verborrea” amb el PSC... però poca amb el govern de la Generalitat que no ha aportat ni un euro al pressupost de 2014.

j

josep m. torras payerol

Igualada

1 de novembre 2013.15:48h

Respondre

Fulla excel PSC-IV (+PPC) proyeccions per 25 anys a Igualda, com diu un amic meu, tela, tela marinera. Podem estar contents si només devem € 60.000.000, les perspectives eren de deuren molts... Llegir més més.
https://drive.google.com/file/d/0B1d_jMruEIL0VVZYQnkzR3RSaWc/edit?usp=sharing
Que aprofiti.
Josep M.

j

josep m. torras payerol

Igualada

31 d'octubre 2013.21:27h

Respondre

Es molt interesant veure com preocupa el projecte de centre de simulació en salut, pel qual es demanen 600.000 euros.
Tinc a les mans un Excel no sé si dir-ne “bussines plan” per 25 anys del... Llegir més anterior govern socialista a l’Ajuntament d’Igualada.
Hi veig que no consta ni el 4D-Health, ni tan sols la nova escola d’enginyeria.
Evidentment la demagògia no pot ser mes oportunista però la memòria es punyetera i la l’hemeroteca serveix per recordar i no oblidar. Perquè el que si hi trobo en la fulla es unes perspectives d’endeutament estratosfèriques, WTCI i Palau inclosos entre altres minúcies.
Posats a demanar també podrien demanar diners perque es fes la rotonda que havia d’enllaçar la carretera de Manresa amb l’autovia, l’enllaç de la Ronda Sud amb Igualada i l’enllaç de la Ronda Sud amb la carretera que surt d’Igualada construïdes sots el seu mandat i que són una nyap i una vergonya.
Els rodolins estan molt bé per qui l’hi agradi la mètrica simple.
La fulla queda a disposició de qui la demani.
Que tingueu un bon dia.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.