//Plugins sense CDN ?>
El sindicat considera que el pla aprovat definitivament conté canvis en el traçat respecte del pla que va sortir a informació pública. Hi ha, doncs, explotacions agràries que han vist com en l’aprovació definitiva s’afectaven les seves terres, que no ho estaven en l’aprovació inicial i, per tant, no se’ls ha donat l’oportunitat d’al·legar el que haguessin estimat convenient al respecte, generant-se una situació de plena indefensió.
Les explotacions afectades no podran realitzar instal·lacions i no tindran dret a percebre indemnitzacions per aquestes si la infraestructura passa definitivament per la reserva de sòl que s’ha aprovat. Actualment, aquestes indemnitzacions són molt necessàries ja que la nova normativa europea obliga a que hi hagi més espai per cada animal de les granges.
Unió de Pagesos no s’oposa frontalment a aquesta infraestructura, però exigeix que es retiri l’actual Pla Director Urbanístic i es faci un nou estudi per tal que l’Eix Transversal Ferroviari no trinxi el territori sinó que aprofiti les vies i eixos ferroviaris existents entre Lleida i Manresa, Vic i Puigcerdà i, d’aquesta manera, es minimitzi el seu impacte.
A l'Anoia
L'Anoia es veu directament afectada pel traçat de l'eix ja que en creua el seu espai agrari. Tot i que algunes finques de la comarca s'han vist beneficiades per aquest nou traçat i han deixat d'estar afectades, els pagesos de la zona de l'Espelt com Josep Maria Mensa han vist com la seva finca ha estat inclosa en la reserva de sòl. Ara les seves explotacions es veuen afectades pel pas d'un futur tren, que segons la unió de pagesos, és un projecte molt llunyà que potser no serà factible fins d'aquí 20 o 25 anys però que ells ja en comencen a patir les conseqüències.