TORNAR

Una nova web permetrà als usuaris programar visites no urgents als CAP

A la web Programació per motius la ciutadania podrà escollir entre els 22 motius freqüents de consulta i serà adreçada directament al professional assignat a cada motiu

Salut
Dijous, 28 octubre 2021. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El Departament de Salut està implementant un nou model de gestió de les consultes i visites de l’atenció primària, un canvi que s’ha posat en marxa amb l’activació de la web ‘Programació per motius’. L’eina permet que qualsevol ciutadà pugui detallar el motiu de la seva consulta, des de la cura d’una ferida, un problema físic o la gestió de tràmits administratius. Aquesta breu gestió preveu agilitzar i facilitar l’accés a l’atenció primària, ja que permetrà programar el tipus de visita que millor s’adapti a les necessitats de la persona. Durant la primera setmana que ha funcionat l’eina s’han programat prop de 75.000 cites.

En el cas que la ciutadania tingui una necessitat urgent, pot adreçar-se al CAP o trucar al 061, així com també al 112 si s’està en una situació de risc vital. La nova web és una via complementària a totes les eines que Salut posa a disposició de la ciutadania per comunicar-se amb el sistema.

El nou model busca optimitzar i homogeneïtzar alguns fluxos i circuits de l’atenció primària. Una consulta més detallada busca facilitar la capacitat de decisió per ser més àgil i especialitzat. El fet de tenir més informació permet que hi hagi un circuit de gestió més automàtic i, en conseqüència, que es pugui concretar amb més exactitud quin és el perfil professional que més s’adequa a la consulta del pacient o quin tipus de visita és la que necessita, entre altres.

En aquest sentit, es determinarà si el més convenient és una cita, una consulta o una altra gestió amb el professional i quin perfil és el més adient per la consulta del pacient. Al ciutadà el podrà atendre directament el personal administratiu, d’infermeria, de medicina de família o, si la consulta ho requereix, personal TCAI, d’ASSIR, d’odontologia o de treball social. També es proposarà un tipus de visita, que pot ser presencial, telefònica, e-Consulta a través de La Meva Salut o una cita urgent.

Aquesta nova organització també busca contribuir en el dia a dia del personal dels centres d’atenció primària. El fet d’automatitzar els processos pot facilitar l’organització de l’agenda i, com a resultat, garantir un seguiment més eficient de les consultes. L’objectiu final és poder alliberar de càrregues administratives a perfils assistencials, permetent que cada professional, tant assistencials com no assistencials, aporti valor des del seu àmbit de coneixement i expertesa.

Maneres d’accedir a la web Programació per motius

Existeixen dues vies d’accés a l’eina Programació per motius. Per una banda, es pot entrar a la web. Un cop oberta la pàgina, caldrà identificar-se amb el CIP. Seguidament l’usuari rebrà un codi per SMS al seu telèfon, que haurà d’introduir en la pestanya que li apareixerà. Fet aquest pas, se li donarà accés a la pantalla principal.

L’altra opció és accedir des de La Meva Salut. L’apartat Cita Prèvia redirigirà automàtica a la nova eina.

De moment aquesta eina estarà disponible pels ciutadans dels centres que tinguin els sistemes d’informació adaptats al nou model; la resta de la ciutadania continuarà programant la seva cita com ho estava realitzant.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.