TORNAR

Set equips d'atenció primària de l'Anoia reben l'acreditació per part del Departament de Salut

La consellera de Salut, la igualadina Alba Vergés, apunta que ”l’aposta per a l’Atenció Primària com eix bàsic del sistema”

Salut
Divendres, 22 març 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Aquest dimarts, el Departament de Salut va lliurar dimarts a Barcelona els certificats d'acreditació a un total de 130 equips d'atenció primària (EAP) de Catalunya -dels quals 34 pertanyen a la Catalunya Central i set a l'Anoia-, per la seva bona pràctica assistencial. Amb aquests ja són 369 els EAP de Catalunya acreditats, que suposen la pràctica totalitat ja que els equips nous s'acreditaran de manera progressiva.

Set equips d'atenció primària de la comarca han rebut aquesta setmana el certificat d'acreditació. Es tracta dels EAP Anoia Rural, EAP Calaf, EAP Capellades, EAP Igualada Urbà-Nord, EAP Piera, EAP Santa Coloma de Queralt (que per bé que la vila és a la Conca de Barberà depèn de l'Hospital d'Igualada), EAP Santa Margarida de Montbui i EAP Vilanova del Camí. Durant l'acte de lliurament dels certificats, la consellera de Salut, la igualadina Alba Vergés, destacava "l'aposta claríssima d'aquesta legislatura per l'Atenció Primària com a eix vertebrador del sistema de salut" i alhora com a "peça clau per millorar l'estat de salut i el benestar de la població".

La consellera va subratllar també "l'esforç dels equips" i afirmava que "estem al vostre costat, som el mateix equip". Vergés va avançar que el govern aprovarà un decret-llei que garantirà que els professionals de l'Institut Català de la Salut (ICS) recuperin enguany ja el 75% del complement de productivitat, és a dir, de les DPO. Aquest complement de productivitat variable s'abonarà anualment durant el mes d'abril i l'any que ve s'arribarà al 100%. "És de justícia el retorn i alhora un reconeixement per a tots els professionals de la salut" reblava l'anoienca.

L'acreditació serveix per avaluar la qualitat en l'atenció primària de salut. En total, s'avaluen 347 aspectes, inspirats en estàndards europeus, de bona pràctica assistencial com el lideratge, la planificació, la gestió de l'equip, la satisfacció dels pacients o les aliances i la gestió dels recursos. Un cop assolida l'acreditació, -condició imprescindible per formar part de la xarxa pública d'atenció primària i que s'ha de renovar cada quatre anys-, els equips d'atenció primària han d'implantar plans de millora en aquelles categories que han obtingut un resultat més feble, i posteriorment es fa un seguiment de la seva evolució. 

El sistema va ser impulsat pel Govern de la Generalitat de Catalunya i elaborat per professionals experts en atenció primària i experts en metodologia
d'avaluació de la qualitat, amb el consens de les societats científiques, col·legis professionals i patronals. L'acreditació d'equips d'atenció primària comprèn les activitats desenvolupades per aquests equips, tant de Medicina de Família, Pediatria, Infermeria, Treball Social i Odontologia i en els vessants, tant assistencials, com preventius, educatius i de promoció de la salut. Catalunya va ser pionera a Europa a implantar un sistema d'acreditació l'any 1981, iniciat llavors en l'àmbit dels centres d'atenció hospitalària aguda. Actualment tots els hospitals, públics i concertats, estan obligats a acreditar la seva qualitat amb aquest model.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.