//Plugins sense CDN ?>
L'equip de govern de Vallbona d'Anoia ha fet públiques les ajudes en l'àmbit local per sobreposar-se a la crisi econòmica derivada de la COVID19. S'adreça a veïns i veïnes que no tinguin patrimoni, recursos suficients o ingressos.
Vallbona obre una línia d'ajuts de 10.000 euros, que permetrà cobrir fins a 800 euros de lloguer o bé, un màxim de 450 euros de despeses en el subministrament, segons l'avaluació de cada situació familiar. Els ajuts estan pensats principalment, per a famílies amb infants a càrrec i també especialment, aquelles persones que han perdut la feina o estan subjectes a un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO).
L'acció del consistori contempla la situació d'aquells veïns i veïnes que no tinguin patrimoni, recursos suficients o ingressos. Cada unitat familiar podrà sol·licitar un màxim d'un ajut, per cada un dels conceptes. Així, es podrà optar a un ajut per al lloguer de fins a 800 euros o bé, a un ajut per fer front als subministraments bàsics d'electricitat, aigua, gas i internet, de fins a un màxim de 450 euros.
Opten a l'ajut totes aquelles persones empadronades al municipi majors de divuit anys. Les persones amb nacionalitat espanyola hauran d'entregar una còpia del DNI, mentre que aquelles que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran de presentar una còpia del NIE, passaport o document que legalment el substitueixi. El període per poder-se acollir als ajuts extraordinaris serà de dos mesos a partir de la publicació de les bases i per fer la demanda de l'ajut caldrà emplenar de forma virtual aquesta instància genèrica.
La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació necessària per a l'avaluació de cada situació. En el cas dels ajuts per al lloguer s'haurà de presentar el contracte arrendatari i els dos darrers rebuts. Quant als ajuts per fer front a les despeses de subministrament caldrà presentar les factures pendents i en el cas d'estar subjectes a una hipoteca, caldrà acompanyar-les del contracte hipotecari.
Caldrà també presentar els extractes bancaris actualitzats de tots els comptes corrents de la unitat familiar, la documentació relativa als ingressos econòmics i la documentació que acrediti la situació perjudicial provocada pel Reial Decret del 14 de març que dóna dret a la sol·licitud de la present prestació extraordinària. Les persones separades, divorciades, responsables de pensions alimentàries o de custòdies, com també unitats familiars responsables d'un acolliment hauran de presentar el document corresponent, així com les famílies nombroses i persones amb graus de dependència o discapacitat. Per a suport i dubtes en el tràmit de l'ajut, es pot trucar de dilluns a divendres de les 9 del matí a les 2 del migdia al telèfon 93 771 80 02 o si es prefereix, enviar les consultes al correu electrònic vallbona@diba.cat.