//Plugins sense CDN ?>
La Generalitat aposta per adaptar la C-15 en diferents formats en el tram entre les capitals de l'Anoia i l'Alt Penedès. En el cas dels 23 quilòmetres entre Capellades i Vilafranca, confirmen el format 2+1.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, visitava aquest dilluns Igualada per anunciar novetats en la millora de la C-15. La més ressonant, que d'Igualada a Capellades la reforma portarà a una carretera de dos carrils en cada sentit, és a dir, un format similar a una autovia. És el tram no desdoblat que té més intensitat de trànsit. En canvi, des de Capellades fins a Vilafranca, amb uns 15.000 vehicles diaris, tindrà un sistema de 2+1, amb un carril alternatiu en un i altre sentit, sempre separat per una mitjana. La proposta que ja avançava Josep Rull fa un any, doncs, es confirma, però només de Capellades fins a la capital penedesenca.
Adaptar l'actual C-15, amb un carril per cada sentit, als nous canvis implicarà una inversió de 90 milions d'euros. Marc Castells, alcalde d'Igualada i president de la Diputació, i Pere Regull, batlle vilafranquí i delegat del Govern al Penedès, mostraven la seva satisfacció per aquest anunci. Calvet explica que "el tram requerirà complexos treballs per l'orografia de la carretera", però que calia aquest desdoblament davant l'augment gradual del trànsit en aquesta infraestructura i en particular aquest tram, que enllaça la B-224 i l'A-2. En moments dels mesos d'estiu registra uns 24.000 desplaçaments diaris.
El calendari és portar els estudis a informació pública l'octubre i tenir el projecte executiu a punt durant el 2019. Les obres, d'uns 90 milions d'euros de cost, es començarien a executar el 2020 i s'allargarien fins el 2022. L'Eix Diagonal, de 65 quilòmetres en total, quedaria amb un carril en cada sentit amb separador de fluxos entre Manresa i Igualada; d'Igualada a Capellades, en format autovia; amb carrils 2+1 de Capellades a Vilafranca; i, finalment, en l'actual format d'autovia de Vilafranca a Vilanova i la Geltrú.
Anem el bon camí (el de l’autovia). De moment, s’ha aconseguit un trocet (10 km?) I ja posats, perquè no un trocet més, fins a la cruïlla Sant Pere de Ribes – Sant Quintí de... Llegir més Mediona (i matem dos sants d’un tret i salvem alguna vida). El altre trocet, ja fins a Vilafranca, molt més planer, podria ser la torna afegida en un no rés. Maravellós, no ?
Per l’altre cantó, la C-37 per “simpatia” i ben sergur pel increment del tànsit (no quedaria gens bé que a la sortida de la C-15, quan es troba amb la A-2, trobar un tap els que volen dirigir-se cap a Manresa i l’Eix transversal; recordem que estem parlant de l’EIX DIAGONAL !!!)
Vés per on, al final tindrem resolt el malson de l’anunciada solució 2 x 1, del tot INSUFICIENT I PERILLOSA.
Esperem nous, i propers, anuncis en el bon camí, en la solució 2 x 2, del tram de l’EIX TRANSVERSAL: VILAFRANCA – IGUALADA - MANRESA que que ens inter-connectarà a les principals vies ràpides del país (i del mon), per continuar reivindicant l’identitat industrial de l’Anoia (i si cal obrir-se a la complementària logística, que necessita bones comunicacions, ben vinguda sigui)
Personalment em sembla un error.
Potser tindrem un tros d’autivia relativament aviat, però fer trams de 2+1 em sembla un error que comportarà que no hi haurà autovia fins l’any.... potser... Llegir més ja no ho veuré.
Uns volen fer grans polígons per no sé quin aventura, sense nom, que en diuen logística quan les infraestructures ni de bon tros està a l’alçada pel transit actual.
La C15/C37 no només hauria de ser una autovia entre Vilafranca i Manresa. Com diu un amic, aquesta carretera es només un tram del que hauria de ser tot autovia de Vilanova i la Geltrú fins Paris, i no és cap acudit. Agafeu el mapa.
També caldria treballar l’eix Montblanc-Santa Coloma- Igualada.
Crec més en anar fent, en la mesura que les possibilitats econòmiques ho permetin, anar fent trams d’autovia. Com a mínim un dia, tard o d’hora, millor d’hora que tard, tindrem una autovia.
Llegeixo amb preocupació la planificació d’ un tercer carril a partir de Capellades i es ven com “ estalvi d’ accidents” quan revordo que ja fa molts anys a França es van eliminar molts... Llegir més per la seva perillositat i augment de xocs frontals amb mortalitat elevada
Crec que la millora passaría més aviat per la gratuitat de les autopistes pels camions però em sembla que entro en el terreny de led utopíes....
J. M
Vva del Camí
25 de juliol 2018.21:13h
La C15 no pasa por Igualada, si no por Odena, que mania de quererlo todo.
Senyor X
Igualada Capital City
10 d'octubre 2019.09:07h
No es nuestro problema que Igualada tenga más renombre y sea más conocida que Ódena