//Plugins sense CDN ?>
L'Ajuntament d'Igualada considera que les millores que s'han assolit amb el servei Expres que ofereix l'Hispano-Monbus en la línia amb Barcelona són el camí a seguir. El regidor Jordi Pont creu que cal evitar ara l'enfrontament amb la companyia i cercar millores viàries
L'any que acaba ha estat d'un gran salt qualitatiu en la línia Igualada-Barcelona que cobreix Monbus. En gran part, per la novetat que ha significat les expedicions Expres que des del febrer impliquen autobusos directes amb la capital. El volum de queixes ha baixat ostensiblement. Jordi Pont, davant les reclamacions de la JERC la setmana passada perquè es fes efectiva la moció que pressionava a la Generalitat per denunciar el contracte amb Monbus, aposta per la prudència. El regidor de Mobilitat igualadí, respon que l'Expres "ha significat una millora qualitativa. Ja no hi ha persones que es queden esperant a l'estació a les 6 o les 7 de la matinada perquè no hi ha prou places. Ara, el què cal treballar, és perquè la millora que ha suposat l'Expres es mantingui". Això és, exactament, mantenir les expedicions, 28 i 18 d'anada i tornada, però també que els "40-45 minuts que triga el servei no es vegin afectats pels embussos a la B-23".
Aquesta via, a l'entrada amb Barcelona, està sovint ,als matins, saturada. Malgrat que el bus directe des d'Igualada evita recollir passatgers a Abrera i Esparreguera -i guanya temps-, a l'altura de Pallejà en hores punt s'hi acostumen a trobar embussos que resten eficàcia a la millora en la rapidesa del trajecte. Pont explica que "el més desitjable és que en breu temps s'habiliti un carril de vehicles d'alta ocupació (VAO) reservat a busos o cotxes molt ocupats a la B-23 perquè no es produeixin aquestes cues tan feixugues". És a dir, garantir que els 40-45 minuts que significa el bus Expres no s'allarguin en retencions.
La Generalitat s'ha avançat i ha elaborat un projecte executiu perquè els tres carrils de la B-23 actuals passin a ser quatre, i un d'aquests que sigui VAO. La responsabilitat és en tot cas de Fomento que hauria d'executar el document ja elaborat des de Catalunya. Pont entén que "en la situació actual les demandes catalanes triguen a ser escoltades", però assegura que és una obra molt més senzilla que la que s'ha fet a la C-58. No cal construir res a la pràctica, només delimitar nous carrils sobre el traçat.
Mes clar l aigua . qui mana es Monbus i l ajuntament callat ,no fos que s emprenyessin. Quin ridícul .
Me endavant en parlarem de tot plegat Del principi el final. Pero per començar una pregunta... Llegir més ,Quantes vegades en agafat el tren o el Monbus , esl Srs Castell i Pont i la Sra Chacón ?. Ja els i diré, probablement CERO com a mínim el alcalde que ho a reconegut públicament. I tene el coratge d opina..
Ramon F.
Igualada
26 de desembre 2014.13:43h
Si no recordo malament, Simpson, tant el Sr. Pont com el Sr. Castells han dit diverses vegades que ells van entrar en política precisament per la Hispano Igualadina (ara Montbus), ja que en la seva... Llegir més època d’estudiants anaven i venien cada dia a Barcelona amb la Hispano i varen ser uns dels que ja van lluitar en aquell moment per solucionar els problemes d’aquest mitja de transport. Per tant d’anar-hi hi han anat i d’experiència en el tema també en deuen tenir, no jutgem ara a la lleugera una cosa que si més no el que em de reconèixer és que ha millorat, potser no tot el que tu voldries però el Bus Expres per exemple ha resultat una bona millora per a tots els que ho utilitzem,