TORNAR

Els alcaldes demanen accions urgents a la C-15 i esperen novetats del desdoblament

El tram anoienc de l’Eix Diagonal, l’únic que no està desdoblat

societat
Divendres, 2 setembre 2016. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

L'Eix Diagonal es va estrenar el desembre del 2011, amb el tram de Vilafranca a Manresa -que comprèn l'Anoia- sense desdoblar, al contrari que la resta del traçat. Els accidents són freqüents i la intensitat diària de circulació d'uns 15.000 vehicles, la situa en el segon lloc de la comarca en aquesta variable. Els alcaldes de la zona plantegen que cal prendre mesures urgents.

Un nou accident a la C-15, a l'altura de la Pobla de Claramunt aquest passat dimecres va obligar a tallar durant hores la carretera. L'artèria que uneix Bages, Anoia i Penedès és una carretera que en el tram anoienc té una intensitat mitjana diària d'uns 15.000 vehicles i que no està desdoblada. L'anomenat Eix Diagonal és una carretera nova, ja que es va inaugurar al complet el desembre de fa cinc anys, però l'èxit ha ocasionat molt trànsit i, a la vegada, accidents que es concentren especialment al sector entre la rotonda d'Òdena-Igualada i l'enllaç amb la B-224. Els alcaldes de la zona esperen que la Generalitat engegui els tràmits pel desdoblament, "però també cal actuar amb immediatesa" explica Jaume Riba, batlle de La Torre de Claramunt, "amb mesures alternatives de seguretat".

La C-15 a Vallbona, un dels trams conflictiusEl desdoblament sembla difícil vista la situació econòmica de la Generalitat. Riba comenta que "no sé quan es podria fer, però els darrers anys hem vist els accidents que hi ha sobretot entre la cruïlla de l'A-2 i la zona de Vallbona d'Anoia, és molt perillós". Admet que "s'han pres moltes mesures ja, com pintar dobles contínues o prohibir els avançaments en més trams, però les desgràcies continuen. Cal pensar en alguna altra cosa i no perdre més temps". Els altres consistoris de la zona, com Capellades, La Pobla o Vallbona reconeixen que el problema existeix però que encara no hi ha contactes pel que seria la solució definitiva, el desdoblament, la que més convenç.

Aquesta és la reclamació que fa també el govern de Cabrera d'Anoia, municipi que també té la C-15 com a via principal de comunicació tant cap al Penedès com la resta de l'Anoia. El batlle, Salustià Monteagudo, recorda que "abans fins i tot que s'inaugurés tota la carretera oficialment, ja vam veure un accident tràgic d'una família d'Igualada amb quatre morts". Apunta que "s'han pres mesures, sí, i té una limitació de velocitat, però el traçat afavoreix que els conductors rebassin els màxims permesos".

El batlle d'Igualada, Marc Castells, va demanar a principis d'any a Josep Rull, que acabava d'estrenar el càrrec com a conseller de Territori i Sostenibilitat, que es comencessin a fer els estudis pel desdoblament. Des de Cabrera es recolza aquesta petició i es remarca que "si pensem en clau de Vegueria Penedès, que és el que hem votat els municipis de la zona, quina manera millor que vertebrar-la amb una autovia". De moment ressalta que calen accions començant "per la millora del ferm".


3 Comentaris

e

el sr. ramon

igd

3 de setembre 2016.18:54h

Respondre

El Castells creu que de moment sols calen accions ”per la millora del ferm”.!
TOMA YA!!

No creus Castells, que el ferm, esta mes que acceptable ? Que cony dius ara? fa quatre dies , el teu... Llegir més discurs era totalment diferent.
Que et fa por, dir? que els que van planificar la C-15, eren uns incompetents, que no van ni saber calcula el transit que hauria de suportar la C-15 al cap de pocs anys?
La trista realitat es que, aquest noi, est com els camaleons, canvies de color i de discurs, quan li conve.
AQUEST NOI NO ES DE FIAR!!!!!!!!

p

pepe

2 de setembre 2016.19:21h

Respondre

Comença a ser preocupant., els dos discursos del nostre alcalde, quan es tracta de dirigir-se als de la seva corda, te un discurs ”tou, intranscendent, buit, per dir de una altre manera, el... Llegir més discurs de un corder”, si el discurs va dirigit als seus ”enemics”, el seu discurs es intransigent, dur, groller, manipulador, i amb unes formes, que s´he acosta al discurs, de un verdader populista.
Fa uns mesos, segons ell, era factible el desdoblament, perquè els seus ”amics” Puigdemont, i el Rull, semblava que començavant a tallar al bacallar, i ara resulta, que sols demana que es millori el ferm.......PATETIC!
A passos agegantats, el senyor Castells comença a mostrar-nos, lo que ja darrere del marquetin, que ens van vendre a les passades eleccions, lo que tenia que ser la ”Esperança catalana de la renovacio de la convergencia del 3% i al qual ens tenia que salvar, ara ens adonem que darrera no ja res. com a mol molta familia, i mol mol FUM.!
Un verdader ”BLUFF”

R

Roser Penyes

2 de setembre 2016.09:38h

Respondre

Si el desdoblament és inviable pel gran cost te i no es pot assumir, cal fer, si més no, més trams d’avançament tant una direcció com en una altra. Així es podria anar avançant els camions i... Llegir més no es farien tantes caravanes. Posar doble contínua o mès prhobicions encara posarà més nerviosos els conductors per l’enlentiment i comportarå més perill per la temptació de saltar-se-les.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.