L'Anoia entra en un projecte turístic de "perles del Mediterrani"
La Comissió Europea hi veu una ”zona de densitat baixa turística però amb molt potencial”
D'un cop d'ull
L'Agència Catalana de Turisme rep 600.000 euros per desenvolupar projectes turístics a l'Anoia, les Garrigues i la Ribera d'Ebre. Es pretén crear junt a altres zones de països com Grècia, Itàlia o Jordània experiències turístiques en "perles del mediterrani".
L'Anoia participarà junt a dues comarques més, les Garrigues i la Ribera d'Ebre, en un projecte pilot internacional de promoció d'un turisme responsable i sostenible. Segons l'ACN, l'Agència Catalana de Turisme ha escollit la comarca per a aquesta iniciativa que vol "involucrar les economies locals i viure experiències culturals i naturals respectant l'entorn". Igualada i l'Anoia van ser l'any passat notícia ja quan Airbnb va aterrar-hi amb una iniciativa similar.
El projecte porta per nom Med Pearl i cerca "desenvolupar el sector en zones de baixa densitat turística però amb molt potencial".
El projecte, en col·laboració amb la Comissió Europea i organitzacions turístiques de la Mediterrània d'Egipte, Grècia, Itàlia, Jordània o Palestina, pretén crear 26 experiències turístiques, les 26 "perles del mediterrani" en 13 àrees pilot. L'Agència Catalana de Turisme ha estat escollida per ser cofinançada al 90% a través del programa de cooperació transfronterera de la conca Mediterrània de la ENI CBC Med 2014-2020. Així, rebrà més de 600.000 euros per desenvolupar aquest projecte a Catalunya.
El director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font, creu que MedPearl s'alinea amb els objectius del pla estratègic de turisme, perquè l''slow turism' permet treballar en la "desestacinalització, la despesa, la desconcentració i la diversitat" amb un turisme actiu, de natura, cultura i gastronomia.
"També ens permet treballar la mobilitat i connectivitat en les zones rurals, així com tractar l'accessibilitat", afegeix. Les empreses catalanes que formin part d’aquesta prova pilot rebran formació en creació de producte turístic, podran fer viatges amb les altres experiències que formen part del projecte, rebran assessorament tecnològic, participaran en fires i altres activitats de promoció turística i entraran a formar part d’un programa de venda amb la resta de socis adreçat a tercers mercats com els Països Nòrdics, Estats Units i Canadà, Rússia i Àsia.
0 Comentaris
Deixa el teu comentari