TORNAR

Les elèctriques concentren la majoria de queixes per pràctiques comercials a l'Anoia

En canvi, la gran majoria de consultes sobre telefonia es deuen a deficiències del servei

societat
Divendres, 9 setembre 2016. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

Segons les xifres que aporta el Consell Comarcal, l'empresa Endesa Energia és la que origina més consultes relatives a problemes de facturació i manteniment i -cada cop més- presumptes males pràctiques comercials. En el cas de telefonia, els serveis de Movistar són el principal àmbit de queixes. 

Les consultes sobre empreses energètiques que va atendre l'Oficina Comarcal del Consumidor van pujar a 262 casos la primera meitat d'aquest 2016. Segons Jordi Puiggròs, responsable de l'oficina, "un 60% de les persones que ens visiten ho fan per aclarir qüestions sobre la facturació o la qualitat del servei" ara bé "la resta, un 40%, és per les pràctiques comercials que fa el personal de les empreses". 

Així, " algunes temporades hi ha un increment sobtat de consultes sobre les visites de comercials als domicilis. El problema afecta sobretot a persones grans i ens hem trobat que es concentra en el temps. En mesos concrets hi ha una 'onada' de visites de comercials que fan contractar productes que la gent no vol". En l'àmbit de subministradores, "les principals queixes per aquest tema són en el cas d'Endesa i Iberdrola". Sobre Endesa Energia hi ha hagut 133 consultes, Gas Natural 89, Iberdrola 37 i Edp 3.

Façana del Consell Comarcal, on hi ha l'Oficina del ConsumidorEl procediment d'aquestes pràctiques dels comercials és "fer ensenyar la factura del mes anterior. D'allí capturen les dades. Moltes vegades són de la mateixa companyia que té el client, però els canvien el sistema de facturació i els fan signar un servei de manteniment que en cap cas necessiten. L'esquer són descomptes que no acaben servint perquè paguen per altres conceptes". Alguns dels comercials "en aquestes visites també canvien el gas de companyia". Aquest fenomen de visites, que va començar amb la liberalització del mercat energètic fa 13 anys, es va produint periòdicament a diversos municipis.

Consultes sobre telefonia

Els casos de consultes sobre els serveis telefònics van ser superiors a l'Oficina Comarcal del Consumidor respecte a l'electricitat, 281, però "la immensa majoria són sobre qualitat del servei i facturació". En aquest sector "no hi ha tanta picaresca" entre els comercials, segons Puiggròs. "El factor del monopoli de Telefónica encara es nota bastant" assegura, ja que compta amb la majoria de clients per la seva infraestructura. De les 281 consultes, 104 són de Movistar, 81 de Vodafone, 62 d'Orange, 29 de Jazztel i la resta d'Ono i de Digital +.

Malgrat les deficiències que hi puguin haver "molts clients decideixen tornar a Telefónica perquè està més desplegada en el territori i en alguns indrets de la comarca les altres companyies tenen menys infraestructura".

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.