//Plugins sense CDN ?>
ACN - El Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), ha licitat aquest dilluns la redacció de l'anàlisi sobre si és factible del desdoblament de les línies R6 (Igualada) i R5 (Manresa) amb l'objectiu de millorar la fiabilitat, la resiliència i els temps de viatge. Segons informa FGC, el document inclourà diferents propostes de desdoblament -total o parcial- dels trams Martorell-Igualada i Olesa de Montserrat-Manresa, actualment de via única. L'anàlisi identificarà diferents escenaris d'explotació de cada corredor i farà una proposta de serveis en cadascun d'aquests escenaris. Un cop s'adjudiqui l'anàlisi, tindrà un termini màxim de redacció de tretze mesos.
Segons informa FGC, l'anàlisi identificarà diferents escenaris d'explotació de cada corredor (Martorell-Igualada i Martorell-Manresa) i farà una proposta de serveis en cadascun d'aquests escenaris, amb identificació dels punts d'encreuament i de les necessitats de material mòbil. A partir dels escenaris d'explotació de cada corredor, es farà una proposta de desdoblament total i parcial per a cadascun, que permeti operar les línies amb les freqüències que s'estableixin. El document farà un mínim de 6 propostes per a cada corredor.
L'anàlisi, que, un cop adjudicat, tindrà un termini de redacció de tretze mesos, ha sortit a licitació per un import de 108.000 euros. Inclourà la caracterització de les dades de mobilitat dels àmbits Martorell-Igualada i Martorell-Manresa, un resum dels diversos estudis realitzats fins ara, l'anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica i, per a cadascun dels escenaris, el cost d'inversió necessari i el càlcul de la demanda.
josep
la pobla de claramunt
5 de desembre 2023.12:13h
Si no es pot tenir vía doble el trami igualadata- Martorell mai tindrem un tren rapid cap a Barcelona, pro també tindremm un coll d’empolla a Martorell , espero que els estudis que faran... Llegir més resolguin el temps del trajecte , ha que en una anys amb cotxa será imposible entrar a Barcelona , sols el transport per ferrocarril es l’ únic sistema , mes rapid., a veure si tendrán visión de futur la Generalitat ja qué Igualada sempra desde el segle IXX no han apostat maí pel Ferrocarril