ACN - El Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), ha licitat aquest dilluns la redacció de l'anàlisi sobre si és factible del desdoblament de les línies R6 (Igualada) i R5 (Manresa) amb l'objectiu de millorar la fiabilitat, la resiliència i els temps de viatge. Segons informa FGC, el document inclourà diferents propostes de desdoblament -total o parcial- dels trams Martorell-Igualada i Olesa de Montserrat-Manresa, actualment de via única. L'anàlisi ident
Segons informa FGC, l'anàlisi identificarà diferents escenaris d'explotació de cada corredor (Martorell-Igualada i Martorell-Manresa) i farà una proposta de serveis en cadascun d'aquests escenaris, amb identificació dels punts d'encreuament i de les necessitats de material mòbil. A partir dels escenaris d'explotació de cada corredor, es farà una proposta de desdoblament total i parcial per a cadascun, que permeti operar les línies amb les freqüències que s'estableixin. El document farà un mínim de 6 propostes per a cada corredor.
L'anàlisi, que, un cop adjudicat, tindrà un termini de redacció de tretze mesos, ha sortit a licitació per un import de 108.000 euros. Inclourà la caracterització de les dades de mobilitat dels àmbits Martorell-Igualada i Martorell-Manresa, un resum dels diversos estudis realitzats fins ara, l'anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica i, per a cadascun dels escenaris, el cost d'inversió necessari i el càlcul de la demanda.
josep
la pobla de claramunt
5 de desembre 2023.12:13h
Si no es pot tenir vía doble el trami igualadata- Martorell mai tindrem un tren rapid cap a Barcelona, pro també tindremm un coll d’empolla a Martorell , espero que els estudis que faran... Llegir més resolguin el temps del trajecte , ha que en una anys amb cotxa será imposible entrar a Barcelona , sols el transport per ferrocarril es l’ únic sistema , mes rapid., a veure si tendrán visión de futur la Generalitat ja qué Igualada sempra desde el segle IXX no han apostat maí pel Ferrocarril