//Plugins sense CDN ?>
A principis d'any, el Departament de Territori i Sostenibilitat va anunciar que la B-224 es licitaria l'any vinent en forma d'autovia però només fins a Masquefa, de manera que la reforma d'aquesta conflictiva via que uneix Capellades i Martorell seguiria amb el format actual gairebé en tot el tram anoienc. Ara, anuncien reformes i millores en els nou quilòmetres des de Capellades cap a Piera, amb una inversió d'1,4 milions d'euros.
La Generalitat ha obert la licitació de la rehabilitació i millora del ferm de la B-224 entre Capellades i Piera. Unes obres que incorporaran segons el Departament de Territori i Sostenibilitat "noves tècniques i materials sostenibles, mitjançant una compra pública d'innovació (CPI"). Les obres, juntament amb les de la carretera de l'Alforja a Selva del Camp (Tarragona) s'emmarquen en l'Estratègia de recerca i d'innovació per a l'especialització intel·ligent (RIS3CAT) del Govern de la Generalitat, que compta amb cofinançament del Programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. Pel que fa a aquestes novetats en tècniques i material, s'empraran mescles bituminoses a temperatures baixes per a la reparació dels ferms. Aquestes representen, respecte de les mescles en calent, sensibles millores mediambientals, com "la reducció de l'emissió de gasos i un notable estalvi energètic".
Al mateix temps, segons l'administració catalana, suposarà una optimització de les condicions de treball, ja que "aquestes mescles són més fàcils de treballar i generen menys partícules en suspensió" i, a la vegada, reduiran la despesa de manteniment ja que "no cal gastar tant en la conservació i es poden aplicar durant una època de l'any o horari de treball més amplis, atès que depenen menys de la temperatura ambiental".
En el cas anoienc, el projecte correspon a la millora del ferm d'un tram de 9 quilòmetres, en un àmbit que registra un trànsit de 5.900 vehicles al dia. El pressupost d'aquesta actuació és d'1,4 milions d'euros i el termini d'execució, de sis mesos –tres per a la redacció del projecte i tres més per a l'obra. Els treballs s'executaran durant aquest any.
Canvis en el paper de les empreses
Per primer cop, les licitacions inclouen tant la redacció del projecte constructiu com l'execució de l'obra i no per separat, com habitualment es du a terme. La Generalitat espera que amb aquest tipus de contracte es promogui una participació col·laborativa de les adjudicatàries "en la presa de decisions durant el seu desenvolupament". Així mateix, en l'avaluació de les ofertes que es presentin al concurs, disminuirà el pes de l'oferta econòmica (serà un 25% enfront del 50% habitual) respecte de la valoració total i "augmentarà el dels criteris objectivables".