TORNAR

S'engega l'estudi informatiu per acabar amb les travessies de Piera i Vallbona

Primer pas per millorar una carretera que el territori reclama des de fa dècades

societat
Divendres, 28 novembre 2014. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

El projecte és a les beceroles, però Territori i Sostenibilitat ha engegat els passos per reformar i treure les perilloses travessies de la B-224 de Vallbona d'Anoia i Piera. La variant començarà a l'altura del nucli de Can Bonastre i vorejarà Piera pel nord. La nova carretera acabarà amb una gran rotonda, de 56 metres, a l'enllaç de Vallbona Sud. Durant el proper mes es podran presentar al·legacions, que seran estudiades per passar posteriorment a la tramitació mediambiental

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha fet el primer pas per aconseguir arranjar una de les carreteres que s'ha convertit en el malson dels anoiencs, la B-224. Aquesta actuació, que permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior dels nuclis urbans, comporta una inversió en les obres estimada en 56,4 MEUR. La B-224 connecta Martorell amb Capellades, a través dee Masquefa, Piera i Vallbona d’Anoia. En el seu tram final, abans de connectar amb la C-15, travessa el nucli urbà de Piera i el de Vallbona d’Anoia. Aquesta variant de la B-224 arrencaria a Can Bonastre, a mig camí entre Masquefa i Piera. 

Piera seria vorejada pel nord, amb aquesta variantL'objectiu del Departament de Territori i Sostenibilitat és "millorar la seguretat i la sostenibilitat" i ha previst la construcció d’una variant conjunta, de la qual, l’any 2010 es va construir un tram per a connectar la B-224 amb la B-231 i evitar el pas pel nucli de Piera dels camions que s’adreçaven cap a l’abocador de Can Mata. La variant que ara s’impulsa té una longitud d’11,7 quilòmetres, des de la intersecció de la B-224 amb la BV-2241 (carretera a Sant Sadurní d’Anoia), al terme de Piera, i finalitza prop de l’enllaç existent de la C-15, a Vallbona d’Anoia. La carretera tindrà una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres, cadascun. Al llarg del seu recorregut, comptarà amb sis enllaços, cinc dels quals a diferent nivell, per a connectar la nova variant amb els nuclis habitats i la vialitat de l’entorn.

El traçat de la carretera serà en alguns trams en paral·lel amb l'actual, però pels requisits de l'obra se n'aprofitarà molt poc. Les principals estructures seran un viaducte de 100 metres de longitud sobre la riera seca i un altre de 60 sobre la riera de Can Aguilera. Hi haurà també un pas sota la línia ferroviària que tindrà 85 metres de longitud. Sala de premsa.Generalitat de Catalunya

 

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.