TORNAR

El govern anuncia mesures per vetar l'accés a l'alcohol als menors a barraques

Jordi Pont nega que els policies locals s’inhibeixin en els conflictes en aquest espai de Festa Major

societat
Dijous, 3 setembre 2015. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

Enmig de la polèmica per la inseguretat a les barraques d'Igualada, durant la Festa Major, el segon tinent d'alcalde i alcalde accidental, Jordi Pont, ha volgut sortir al pas de les crítiques, fetes especialment per persones de l'òrbita de les JERC. Defensa el dispositiu de la policia i anuncia canvis en els controls de cara a l'any vinent.

L'Ajuntament d'Igualada ha anunciat canvis a les barraques de Festa Major de cara al 2016 pel que fa a la venda d'alcohol. Encara que no s'ha especificat amb mesures concretes, l'alcalde accidental, Jordi Pont, ha posat sobre la taula que hi haurà més restriccions. El convergent explica que en la passada Festa Major "s'ha detectat un augment del consum d'alcohol per part de persones molt joves" i també s'ha evidenciat la presència de persones que han pres "substàncies estupefaents, especialment al volant". Pont ho assenyala com el principal motiu d'alerta vermella. En canvi, ha posat en quarentena les afirmacions d'un augment d'inseguretat general a les barraques.

Les barraques, en una foto d'arxiuSobre aquest tema, es va parlar d'una trentena de denúncies fetes per furts, una xifra que Pont ha volgut relativitzar. Assegura que "el número per si sol no vol dir res. Estem parlant de 30 denúncies durant la Festa Major i en diferents espais? O a barraques en concret?". El govern nega qualsevol inacció policial i una manca d'actitud per part dels agents destinats a la zona. Amb tot, avança que "cal acabar de rebre tota la informació i parlar a fons amb el cos local, els Mossos i Protecció Civil. En tot cas el dispositiu que hi ha és el que han recomanat aquests professionals. Si l'any que ve ens aconsellen que es modifiqui, ho farem". Pont defensa que "les crítiques a la Policia Local s'han fet des d'una òptica molt subjectiva, se'ns parla de casos individuals, no tenim dades objectives".

"És molt difícil la situació d'aquests agents" manifesta el segon tinent d'alcalde "i més en aquests dies. Les aglomeracions que hi ha en aquests espais fan que la situació sigui excepcional". Insisteix que la xifra de les 30 denúncies "no les tenim i, en tot cas, caldria veure si 30 per 6 o 7 dies, en les condicions que es dóna la Festa Major són moltes". "Sí que és un problema, potser, les aglomeracions que es generen. I estadísticament les aglomeracions comporten problemes" manifesta. En aquest sentit, el govern opina que ja ha donat un pas amb el nou espai de DJ la nit de diumenge a Cal Font.

 L'alcohol i els menors, l''input' més urgent

Jordi Pont ha ressaltat que "la preocupació principal que ens arriba de les barraques és l'adquisició d'alcohol per part de menors i és on volem incidir més de cara a l'any vinent". Anuncia que es duran a terme mesures més restrictives perquè aquest 2015 "s'han vist situacions molt preocupants en aquest sentit, a tota la ciutat i especialment a barraques". A més, també "els cossos de seguretat han registrat en els controls a vehicles que hi ha un augment del consum d'estupefaents, i això és un altre motiu de preocupació. Hem d'actuar".

 


7 Comentaris

M

Maria

Igualada

3 de setembre 2015.16:03h

Respondre

Estem parlant d’un problema seriós on s’haurien d’implicar les famílies. Com a mare es un tema que em preocupa molt ja que els meus fills aviat començaran a tenir aquesta edat conflictiva.... Llegir més He vist moltes vegades noies amb la motxilla a punt per anar a les barraques. Noies que no tenen l’edat autoritzada per comprar ni per veure. És un problema, el qual hauríem d’anar de la mà, administració i famílies, per tal de buscar solucions.

M

Marisol

Igualada

4 de setembre 2015.00:23h

... noies ( i noies) de 13 a 16-17 anys en una edat que les seves neurones i el seu fetge encara no estan madurs : i potser barrejaran tant d’alcohol amb cànnabis (porros) i amb pocs anys... Llegir més tindran impulsivitat descontrolada i altres alteracions que les/els abocaran a ”tinc ansietat”. No hem de parar d’explicar-los-ho, podrien deixar de ser ”amos” de la seva vida i és una llàstima. Animo a la prevenció des de tots els fronts possibles, tot i que les vivències positives i motivadores de la infància (des del dia zero) són la millor prevenció. I faig una DEMANDA EXPLÍCITA per al programa de la festa Major de l’any vinent: potser no cal acabar les barraques a les 7 del matí ... i si acabem a les 6, o a les 5 ? Pensem en la iniciativa d’adelantament d’horaris ...

G

Guillem R

igualada

3 de setembre 2015.15:23h

Respondre

aquest comunicat de l’Ajuntament és com tenir mal d’esquena i rescar-se els ous. Està molt bé però no té res a veure amb el que s’està posant sobre taula aquests dies. En fi, majoria... Llegir més absoluta.

M

Marisol

Igualada

3 de setembre 2015.14:06h

Respondre

Estic pràcticament d’acord amb les opinions expressades , perquè encara que a nivell social no es vulgui reconèixer, aquest tema (com ho seria el drama de la immigració) ve de lluny i té... Llegir més una multi-causalitat , que no s’arregla amb prohibicions. Cal un abordatge més a fons que ha d’implicar persones i famílies, treball de valors, mitjans de comunicació i estratègies de marketing,... Com dirien els avis, ”això no ho arreglarem en dos dies”. De totes maneres, sí que és molt i molt preocupant el consum excessiu d’alcohol en menors-menors (em refereixo dels 13 als 16 anys, que per la Festa Major n’hi ha molts i moltes) i la gran llibertat d’horaris en aquesta franja d’edat quan, per maduresa del noi/noia, podria no estar preparat per reaccionar adequadament davant d’una problemàtica violenta. En aquest grup d’edat estic d’acord que s’incideixi si el control parental no ha estat prou estricte. És per preservar la seva salut, actual i futura. Gràcies per llegir-me

J

Josep M.

Igualada

3 de setembre 2015.11:21h

Respondre

Així doncs davant d’unes crítiques a la seguretat de barraques, la resposta de l’ajuntament és anunciar que l’any vinent es vetarà l’alcohol als menors d’edat.... Perdonin, però això... Llegir més és sortir per pataneres! Com sempre caldrà algun fet greu per prendre consciència de la problemàtica que aquests dies s’està posant sobre la taula. Xapó!!

L

Laia

Igualada

3 de setembre 2015.10:47h

Respondre

Això és tot el que diu el govern? La policia tenia ordres de no fer res, on és el regidor Batalla? Per què no surt ell a donar explicacions? Esteu sortint del pas per no afrontar el problema de... Llegir més la inseguretat!!!!

P

Pedret Santilari

5 de setembre 2015.08:36h

Laia, com pots creure que la gent creurà que la policia tenia ordres de no fer res?. Com pots creure que la gent té tant poc nivell per creure aquestes bajanades? Com pots creure que els agents de... Llegir més la policia i mossos són tant poc professionals que acaten ordres polítiques com si fossin borinots? Que cerques amb el teu comentari? Cal se curós amb temes de seguretat ciutadana. Una cosa és relatar uns fets i altre es tergiversar la realitat, per desgast polític del govern, amb d’anys col·laterals a la seguretat que poden ser greus. En temes relacionats amb Juventud on l’alcohol, substàncies i altres temes són sensibles cal aplicar polítiques formatives i no sols de coacció o repressió.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.