TORNAR
PUBLICITAT

6 graons impedeixen l'accés generalitzat al Cinema Kursal

Campanya de recollida de fons per instal·lar un pujaescales per cadires de rodes

societat
Divendres, 18 desembre 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Les persones que van en cadira de rodes només poden accedir a una sola sala de cinema de la ciutat d'Igualada, sis graons separen aquesta sala de la segona i s'ha engegat una campanya per recollir fons per la instal·lació d'una plataforma pujaescales per solucionar aquesta discriminació. L'Antònia Roig és una de les persones al capdavant d'aquesta iniciativa, i explica que tot i que l'ajuntament té coneixement d'aquesta petició des de l'agost del 2008 encara no s'ha fet res 'i per això engeguem aquesta recollida de fons: en oci i cultura menys barreres i més accessibilitat'.

Plataforma pujaescales

El cinema Kursal

El 5 d'agost del 2008 es van fer arribar a l'ajuntament un recull de signatures de suport a la instal·lació d'una plataforma pujaescales al Cinema Kursal, uns graons que impedeixen l'accés a una segona sala pels ciutadans amb dificultats funcionals.

Si bé no hi ha cap millora aparent en aquest sentit, i el Kursal no ha donat tampoc cap resposta a la petició ciutadana, sí que en aquests moments estan acondicionant els serveis de la Sala 2 del Cinema per a persones amb problemes de mobilitat.

8.000€, aquest és el preu aproximat d'una plataforma pujaescales, i per tal d'aconseguir facilitar que es pugui instal·lar al Kursal s'ha engegat una campanya per tal de recollir fons amb aquesta intenció. Les aportacions es poden fer al compte corrent 2013 0480 4602 00782583 i podeu demanar més informació d'aquesta campanya a sensebarreresigualtatintegracio@hotmail.com


7 Comentaris

a

astorat

IGD

18 de desembre 2009.18:42h

Respondre

Si la iniciativa particular ha de recaptar fons per que les persones amb discapacitat puguin accedir a un cinema públic de propietat privada ás que ja em perdut el nord i com a país papers del... Llegir més tot.
Si us plau, que l’Enginyer de l’Ajuntament Sr. Tomàs i els seu espia Sr. Reyes, vagin a inspeccionar aquest cinema i verifiquin si compleix la normativa vigent.
Si la compleix doncs collonut, que posi un comentari en aquest article i endavant amb la iniciativa privada par pagar l’elevador. Prometo fer la meva aportació.
I si no compleix que també ho escriguin i que ho facin complir.
Es possible que en aquest país s’hagi legislat per que cap rètol de negoci no estigui retolat en català, o que es vulgui legislar per decidir quantes pel•lícules s’han de emetre en català i en canvi sigui encara possible al segle XXI que en un cinema no s’hi pugui accedir amb una cadira de rodes?
Sr. Tomás i Sr. Reyes endavant amb la seva informació una vegada feta la SEVA feina que PAGUEM entre tos els igualadins.

E

E.Dalmases

Igualada

18 de desembre 2009.16:53h

Respondre

L’ajuntament igualadí MAI ha facilitat la instal·lació de cap multicinemes a Igualada, les seves ”raons” deuen tenir.
No em direu que no fa falta. Vas a Abrera o Manresa al cinema i sempre... Llegir més hi trobes gent d’aquí.

Aquests del Kursaal comencen la casa per la teulada: ”estan acondicionant els serveis de la Sala 2 del Cinema per a persones amb problemes de mobilitat”; però, i si primer pensésim en que aquestes persones puguin acedir a la sala en qüestió ?

Ja té tela que els particulars hagin de finançar aquesta instal·lació.
Quants anys porta obert aquest cinema a Igualada sense cap tipus de competència molt propera ? Ni això poden fer, així tracteu als clients?
Si la gent no hi comprés crispetes ni cap tipus de beguda no els hi aniria massa bé, cal provar-ho ?

Sort d’algunes persones que si fos pels polítics. És una empresa privada, però l’ajuntament bé que es mou quan li interessa a ell. No són capaços, en més d’1 any, ni de publicitar el problema i les sol·lucions, ni per això serveixen. Sort que encara queda gent que lluita pels altres. Sort !

e

eRIC

Igualada

18 de desembre 2009.16:30h

Respondre

La Síndic de Greuges de l’Ajunatment d’Igualada (perquè és així, primer és de l’Ajuntament i després del igualadins) no vetlla massa per la ciutadania, no cal perdre-hi massa el temps,... Llegir més sembla ser que només serveix de mitjancera amb els regidors igualadins, ha quedat més que palès amb el tema de l’ampliació de les zones blaves. Em pensava que la sindicatura servia per defensar els ciutadans envers els governants, però em sembla que és a l’inrevés.

www.igualadi.com/2009/12/gestions-davant-la-sindica-respecte-les.html

Que militants o ex-militants d’un partit s’hagin d’enfrontar amb els companys de partit ...

J

Joan V.

Igualada

18 de desembre 2009.16:16h

Respondre

Marc, i a molts aquells que fan com tu.

No podríeu deixar de ser tan críptics? Crec que, si no es falta al respecte i a la veritat, es poden posar les coses pel seu nom. I si t’equivoques i... Llegir més t’ho demostren, demanes perdó públicament. Jo ho he fet i no passa res.

Així doncs, què vols dir?

P

Pau

Igualada

18 de desembre 2009.15:32h

Respondre

Totalment d’acord amb en Joan V., crec que són ells els que han de posar la plataforma i més tenin en compte el preu que es paga per veure una pel·lícula.

m

marc

Igualada

18 de desembre 2009.15:13h

Respondre

L’ombra de la dictadura és llarga....

J

Joan V.

Igualada

18 de desembre 2009.11:18h

Respondre

La setmana passada ja sortia aquest cinema a aquestes planes amb motiu d’una altra ”integració”.

Es va haver de censurar un escrit per no seguir les normes de participació marcades pel diari... Llegir més -res a dir- en el que interpreto es parlava de l’antiga direcció/propietari del cinema.I es comenta aquí que s’han fet arribar uns escrits a l’ajuntament per tal d’impulsar la col·locació d’una plataforma puja escales.

Les meves preguntes son, a qui pertany el cinema, persona o grup, i hi ha alguna normativa d’adequació d’espais públics a l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda?

Deixant de banda el meu suport a les persones que tinguin aquestes dificultats, entenc que si hi ha una propietat privada, no es fa res aportant signatures davant l’ajuntament, la pressió s’ha de fer a la propietat i fer-ne la màxima difusió (les coses funcionen així), i si hi ha una normativa, exigir als organismes responsables, si cal arribant fins al Síndic de Greuges, que les facin cumplir.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.