Amb les darreres dades que ha fet públiques el CatSalut, la Conca d'Òdena continua per sobre de la mitjana de Catalunya i l'Estat de contagis i víctimes mortals pel coronavirus. La gràfica i les dades processades pel geògraf Alfons Recio assenyala la impactant incidència del COVID19 entre els gairebé 70.000 habitants de la Conca d'Òdena respecte al total del Principat.
La població anoienca i de la Conca d'Òdena és una fracció molt petita de Catalunya, però la incidència del COVID19 a escala de contagis i morts és més que notable. Dues setmanes després que es detectés el brot (el 9 de març es va fer públic que a l'Hospital d'Igualada hi havia persones ingressades), la Conca d'Òdena -la zona confinada des de la mitjanit del 13 de març- continua amb una xifra de contagis molt alta. També ho reflecteix la xifra de persones que han perdut la vida. Continuen per sobre de la mitjana catalana i no s'han atenuat encara.
El gràfic elaborat per Recio té la referència en els casos que hi ha per cada 100.000 habitants. Pel que a l'Anoia, se cenyeix només als casos detectats al clúster d'Igualada, és a dir, en els que es tracten a l'Hospital d'Igualada i els positius derivats dels contagis en aquest àmbit i no s'hi inclou la desena de persones que han mort a la residència de Capellades, fora de la zona geogràfica de la Conca. I amb tot, dues setmanes després de les primeres informacions sobre els contagis i 12 dies després del confinament, la incidència de contagis i morts del COVID19 continua sent més alta a la Conca d'Òdena que a la resta del Principat.
Les dades que s'han aplegat indiquen els positius confirmats (les dades del CatSalut s'actualitzen cada dia, però les proves als professionals i pacients no es fan amb la mateixa regularitat) i els salts dràstics de 88 a 207 casos del 17 al 18 de març i el de 228 a 292 de les darreres hores. El balanç tràgic de víctimes mortals del COVID19, s'ha mantingut constant. Els casos per 100.000 habitants a la Conca d'Òdena han passat de 106 a 442 en nou dies (fins aquest dilluns 23). La progressió a Catalunya, en el mateix període, és de 9 a 102 casos per a cada 100.000 habitants. La corba de contagi s'ha moderat respecte a Catalunya i l'estat Espanyol, però continua sent molt superior.
La progressió de víctimes mortals per cada 100.000 habitants continua sent a la Conca d'Òdena també superior al Principat, de llarg. El dissabte 14 de març, els casos de morts eren de 0,1 a Catalunya i a l'Anoia de 4,54; aquest dilluns 23, les morts per COVID19 per cada 100.000 habitants eren de 54,51 a la Conca d'Òdena, una xifra que multiplica per més de deu la mitjana de Catalunya.
Interessant l’article. Com a lectora i habitant d’Igualada m’agradaria poguer conèixer el motiu pel qual els morts per COVID19 per cada 100.000 habitants eren de 54,51 a la Conca d’Òdena,...Llegir més una xifra que multiplica per més de deu la mitjana de Catalunya.
Nosaltres i els nostres socis emmagatzemem o accedim a informació en un dispositiu, com ara cookies, i processem dades personals, com ara identificadors únics i informació estàndard enviada per un dispositiu, per a anuncis i contingut personalitzats, mesurament d'anuncis i del contingut i informació sobre el públic, així com per desenvolupar i millorar productes.
Amb el vostre permís, nosaltres i els nostres socis podem utilitzar dades de localització geogràfica precisa i identificació mitjançant les característiques de dispositius. Podeu fer clic per atorgar-nos el vostre consentiment a nosaltres i als nostres socis perquè duguem a terme el processament prèviament descrit. De manera alternativa, podeu accedir a informació més detallada i canviar les vostres preferències abans d'atorgar o negar el vostre consentiment.
Tingueu en compte que algun processament de les vostres dades personals pot no requerir del seu consentiment, però vostè té el dret de rebutjar aquest processament. Les vostres preferències s'aplicaran només a aquest lloc web. Podeu canviar les vostres preferències en qualsevol moment entrant de nou en aquest lloc web o visitant la nostra política de privadesa.
Recopilem i processem la vostra informació personal amb les següents finalitats:
Yolanda
Igualada
25 de març 2020.08:48h
Interessant l’article. Com a lectora i habitant d’Igualada m’agradaria poguer conèixer el motiu pel qual els morts per COVID19 per cada 100.000 habitants eren de 54,51 a la Conca d’Òdena,... Llegir més una xifra que multiplica per més de deu la mitjana de Catalunya.