//Plugins sense CDN ?>
Tot i que ja fa unes setmanes que va obrir portes, aquest dijous a la tarda es va fer la inauguració oficial de la nova Flagship Store Silence a Igualada, a l'avinguda Mestre Montaner 42 de la capital de l'Anoia, a les instal·lacions de DABSA. Precisament, els actuals responsables d'aquesta històrica empresa d'automoció igualadina, Carmina Bassols i Albert Corcelles, han impulsat l'arribada a l'Anoia de Silence, l'empresa catalana líder mundial en mobilitat urbana sostenible en vehicles de dues rodes. La inauguració es va fer amb la presència dels treballadors de l’empresa, familiars, amics, representants de l’Ajuntament d’Igualada, del Consell Comarcal de l’Anoia, de la Unió Empresarial de l’Anoia i de diverses empreses, entitats i institucions.
Va obrir l'acte Albert Corcelles, que va remarcar la trajectòria de DABSA, amb quaranta-quatre anys d'història, i va tenir unes paraules d'elogi per als seus fundadors, el malaurat Pere Bassols, pare de la Carmina Bassols, a qui va definir com un "gran director d'orquestra", i el seu pare, el Joan Corcelles, de qui va remarcar "la seva "implicació, esforç i lideratge". Corcelles va remarcar que "el Pere i el Joan van aconseguir formar un gran equip i gràcies a totes les coses ben fetes durant més de quaranta anys, avui som aquí. Van ser, són i seran un exemple per a tots nosaltres".
L'Albert Corcelles també va recordar el traspàs generacional de l'empresa, un traspàs "impecable", que "es va fer plena crisi econòmica. Després hem superat la covid i ara estem guanyant la crisi dels semiconductors, i ho estem fent gràcies a l'immillorable equip que formem DABSA, format per 12 persones, un equip d'una gran humanitat i personalitat, on tots estem disposats fer de tot per poder aconseguir la plena satisfacció del client".
Corcelles va compartir amb els assistents les paraules que va dir al seu equip abans de la inauguració: "avui és l'inici d'un nou projecte que ens ajudarà, treballant en equip, a arribar encara més lluny del que hem arribat. Estem entusiasmats per representar a l'Anoia una marca com Silence, i a Silence han d'estar molt tranquils perquè la marca estarà molt ben representada i cuidada a l'Anoia".
Sobre el present i el futur de la mobilitat sostenible, Corcelles va reconèixer que, "pel que fa a les llargues distàncies, encara és complicat a curt termini, perquè les infraestructures no estan preparades, els costos dels vehicles encara són elevats, falten punts de recàrrega, les autonomies no són del tot completes, les esperes de càrrega són llargues... encara és lluny. Però, quan parlem de mobilitat urbana, que passa per ser elèctrica, sostenible i, sobretot, intel·ligent, tenim la sort que aquesta mobilitat ja la tenim. I ens la dona Silence. Lògicament, aquesta mobilitat que ens dona, com deia, Silence, ha d'anar acompanyada de bones infraestructures, de carrils de baixes emissions, i d'una forta dosi d'inversió en innovació, perquè sigui accessible per a tothom."
En representació de Silence, el seu director comercial, Àlvar Sanclimens, va dirigir unes paraules als assistents a la presentació de Silence Igualada. Va repassar la trajectòria de l'empresa, creada el 2012, destacant que tots els processos de disseny, I+D i fabricació es fan a Catalunya, que actualment donen feina directa a més de dues-centes persones i que, per quart any consecutiu, són els líders del mercat europeu en vehicles elèctrics de dues rodes "i ens estem esforçant per continuar sent-ho els pròxims anys", va remarcar Sanclimens.
El director comercial de Silence va explicar les principals novetats de l'empresa, com l'innovador model de subscripció. "Per 2.850 euros, amb model de subscripció, el client pot comprar la moto, amb la bateria inclosa, però no la paga en el moment de la compra sinó que pot subscriure's, per 15 euros al mes, amb dues càrregues incloses, i cada càrrega extra són cinc euros. Estem venent motos 125 elèctriques a un preu molt més competitiu que les motos de combustió i el lloguer de la bateria està per sota del que paguem cada mes per la gasolina."
Sanclimens també va anunciar que Silence està treballant en un cotxe biplaça, l'S04, que es fabricarà a la Zona Franca. Un vehicle que tindrà els mateixos components de les motos elèctriques i que tindrà una autonomia de 127 quilòmetres.
Seguidament, va agafar la paraula el regidor de Mobilitat i Sostenibilitat de l'Ajuntament d'Igualada, Miquel Vives, que va assenyalar que "aquesta nova mobilitat segur que ajudarà a resoldre alguns dels problemes de mobilitat que podem tenir a la ciutat", afegint que "l'Ajuntament d'Igualada ha fet moltes coses innovadores en mobilitat sostenible i intel·ligent", posant com a exemples el transport a demanda al polígon i la prova pilot del servei de vehicle compartit MOBICO a la Conca d'Òdena.
Vives va assenyalar que Silence "encaixa amb el concepte de mobilitat que des de l'ajuntament tenim per a la ciutat d'Igualada, que basem en dos pilars: la convivència i la pacificació. Els carrers d'Igualada han de ser per a tothom, des de la furgoneta que ha de descarregar un paquet fins a la persona amb mobilitat reduïda, passant per ciclistes, vianants, cotxes, motos... Pacificació vol dir menys soroll i menys gasos contaminants en aquesta ciutat que estem fent cada dia més amable. Igualada té les característiques perfectes per aquest tipus de mobilitat."
Al seu torn, el batlle d'Igualada, Marc Castells, va manifestar que "hem d'anar cap a la mobilitat urbana sostenible. Ens ha costat, però amb empreses valentes i innovadores com aquesta, ho aconseguirem. Vull dir a Silence que a Igualada ho han encertat: han fet una aliança amb una empresa amb quaranta-quatre anys d'història. Fer quaranta-quatre anys no és fàcil. Fer relleus a les empreses no és fàcil. Sou una empresa modèlica en aquest sentit. Tenim la sort de tenir, a Igualada i a l'Anoia, empreses d'automoció molt potents. Esperem que, per molts anys, podem gaudir d'aquesta revolució verda, la revolució de la mobilitat."
En aquest sentit, sobre el futur de la mobilitat a Igualada, Castells va manifestar que "hi haurà una transformació radical, no tan sols en motos elèctriques, ja que la bicicleta també està vivint una revolució. Som un territori e-bike. M'imagino una ciutat sense soroll, una ciutat on no hi haurà pol·lució o serà mínima. Però hi haurà una gran mobilitat. Passarem d'una mobilitat amb combustibles a una mobilitat sostenible, però hi haurà molta mobilitat, en una ciutat que té una orografia complexa. L'aposta per la mobilitat elèctrica és l'aposta de futur i l'aposta guanyadora". En aquest sentit, Castells va remarcar que des de l'Ajuntament d'Igualada "posarem tots els esforços. Ara venen unes grans oportunitats, que són els fons Next Generation, dels quals hem demanat més de 20 milions en ajudes per a la ciutat i algunes aniran destinades a implementar els vehicles que esteu fabricant. El futur és verd, és sostenible i no fa soroll. Per tant, el futur, és Silence", va reblar Castells.
Va cloure l'acte l'Albert Corcelles, afirmant que "això va de debò. Però no per d'aquí a vint anys. El canvi l'hem de fer ja. I l'hem de fer possible i accessible. Comencem a partir d'ara a fer el canvi amb Silence Igualada."