//Plugins sense CDN ?>
L'accidentalitat aquesta primera meitat d'any a la comarca ha estat molt elevada i ja es compten cinc morts a les carreteres. L'alta sinistralitat d'algunes carreteres, en concret la BP-1101, ha portat a l'augment de controls. L'entitat del motor de referència a la comarca, el MotoClub Igualada, considera que calen també mesures de formació que permetin conscienciar la població.
En qüestió de cinc setmanes, l'Anoia va ser escenari de quatre accidents mortals de motociclistes. Durant la primera meitat del 2019, el balanç d'accidents amb desenllaç mortal a la comarca és de cinc. Davant aquesta proliferació d'accidents, els Mossos començaven aquest maig una sèrie de patrulles a punts conflictius, com la BP-1101, la carretera de Can Massana, on es van produir dos dels sinistres. Des del Motoclub Igualada s'assenyala que el fenomen de motociclistes en aquestes carreteres amb revolts pronunciats va a més durant la primavera, amb l'arribada del bon temps. I també que "cal que les institucions facin una aposta per fer cursos de seguretat vial" impartits per membres de cossos de seguretat. En concret, el 'target' d'aquests cursos han de ser "col·lectius de joves, en edat de secundària". Apunten que aquestes activitats s'han fet a altres indrets amb èxit.
Motociclistes que també vénen de fora
Els accidents afecten a autòctons, però també a molts motociclistes que vénen d'altres punts del Principat. Des dels Mossos d'Esquadra afirmen que "la gent del territori té molta més consciència i coneix aquestes carreteres, del dia a dia, que no pas aquell que ve des de punts de l'Àrea Metropolitana, els caps de setmana, i assumeix més riscos". Els dos accidents mortals, amb sis dies de diferència, a la BP-1101 a l'abril, van ser de persones provinents de Barcelona i Martorell.
Des del MotoClub Igualada, el president Enric Ruiz explica que "vam presentar fa dos anys un projecte a l'Ajuntament d'Igualada, Anoiavial, per fer unes jornades de conscienciació circulatòria-seguretat viària pels joves d'entre 14 i 17 anys". Es volien focalitzar en el període de tramitació de les llicències de conducció. La proposta constava de "ponències impartides per membres del Cossos de Seguretat, personal d'Emergències, professionals Mèdics i víctimes d'accidents i fins i tot assistirien a una pràctica de rescat d'una simulació d'accident de transit impartida pel cos de Bombers". Era una activitat de "cost molt reduït" però que finalment no va fer-se. Ruiz manifesta que "és un bon moment per recordar a les Institucions la importància d'implantar cursos de Seguretat Vial".
Ruiz afegeix que "la tendència del motorista actual ha deixat de ser la de conduir una motocicleta molt potent i passa a utilitzar un tipus de moto per fer rutes de gran quilometratge (les xifres de vendes del sector corrobora aquesta reflexió). En el moment d'un accident o topada, la motocicleta i els seus ocupants són molt més fràgils".