//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Dijous, 2 abril 2020. 17:00
L'organització remarca que "la nostra missió és acollir i treballar amb les persones en situació de pobresa i necessitat, perquè siguin protagonistes del seu propi alliberament". Càritas intensifica la seva tasca i assenyala que "els col·lectius amb els que treballem ara tenen una doble vulnerabilitat".
Dijous, 2 abril 2020. 14:00
Després dels retrets dels darrers dies des de l'Ajuntament d'Igualada, aquest dijous la consellera Alba Vergés intervenia a Catalunya Ràdio sobre la situació a la seva ciutat i els equipaments que té per a la lluita contra el COVID19. La consellera i el batlle Marc Castells evidencien noves discrepàncies sobre l'ús de l'hospital de campanya fet a la pista de bàsquet de les Comes.
Dijous, 2 abril 2020. 13:00
Encara que els expedients de regulació temporal no s'han computat en tots els casos, les conseqüències del COVID19 i el confinament es noten ja en l'impactant augment de l'atur a la comarca el març. En total, són 512 persones més registrades.
Dijous, 2 abril 2020. 10:00
L'impacte del coronavirus a l'Anoia i la Conca d'Òdena en concret continua sent molt superior, unes cinc vegades en la xifra de morts, que la mitjana catalana. L'actualització de les dades que ha fet el geògraf Alfons Recio indica que el volum de morts al clúster d'Igualada és molt per sobre, tot i que la velocitat s'ha alentit (veure escala logarítimica). Al clúster d'Igualada, són 148,3 morts per 100.000 habitants; a Catalunya, 27.
Dijous, 2 abril 2020. 09:00
La situació que viu la ciutat d'Igualada i la Conca amb el brot de coronavirus és excepcional i deixarà empremta. L'Arxiu L'entitat ha preparat un formulari amb preguntes sobre els hàbits i sentiments de les persones confinades.
La veu d'un vell amic, per a molts petits i per alguns que ja són grans. Els guàrdies municipals de Calaf transmeten pels altaveus un missatge enregistrat especialment per aquest superheroi de dibuixos animats on agraeix la col·laboració a la ciutadania i l'anima a continuar així.
Dimecres, 1 abril 2020. 19:00
Les dependències de l'Hospital d'Igualada s'han reformulat davant la situació d'emergència sanitària. Per afrontar les xifres de persones que cal tractar per la COVID19 s'han habilitat vuit llits d'UCI més.
Dimecres, 1 abril 2020. 13:00
A més de les noves contractacions, hi ha desenes de professionals sanitaris anoiencs que frisen per acabar la quarantena i torna a incorporar-se a la lluita contra el coronavirus. I poder vetllar per pacients i fins i tot companys com la sanitària que aquest dimarts sortia de la UCI.
"No han resolt gairebé res, només ofeguen les empreses amb paperassa", afirma Àngels Chacón, la consellera d'Empresa i Coneixement, que compareixia juntament amb Marc Castells a l'Ajuntament d'Igualada i els altres batlles de la Conca, aquests de manera virtual. Mostren decepció per les mesures contemplades en el BOE, que parlen de les zones confinades però no esmenten els treballadors "no essencials" que no poden sortir ni entrar.
Un veí d'Igualada ha vist rescindit el seu contracte d'obra i servei de l'empresa Applus+IDIADA, segons denuncia la UGT a l'ACN, per no poder sortir de la zona confinada. Aquesta empresa té una participació del 20% de la Generalitat de Catalunya.