TORNAR

Polèmica al voltant d'Igualada Comerç i Rec.0

Aquesta setmana coincideixen dos esdeveniments

societat
Dilluns, 12 novembre 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquesta setmana a Igualada coincideixen dos esdeveniments comercials: el Rec.0 i la setmana gran del comerç. Dues activitats que, tot i que portaran molta gent a la ciutat, no deixen d'estar envoltades d'una certa polèmica i malestar fruit sens dubte de la competència. L'Ajuntament afirma fer d'àrbitre, però reconeix que les posicions estan molt allunyades.

Botiga al carrer. Arxiu

Rec.05  Foto: Marc Vila

Potser ningú no ho diu en veu alta, però és evident que hi ha un cert malestar al voltant d'Igualada Comerç i el Rec Experimental Stores.

Aquesta setmana les dues associacions coincideixen en realitzar un esdeveniment a la ciutat. D'una banda, el Rec.06, que tindrà lloc dijous, divendres i dissabte, i que una edició més, i ja en van set, convertiran les adoberies del rec en botigues efímeres de més de 40 marques de moda. I de l'altra banda, la setmana gran del comerç, on els comerciants igualadins ofereixen fins dissabte descomptes i promocions als seus principals articles i amplien l'horari comercial.

La polèmica que envolta a aquestes dues associacions és fruit sens dubte de la competència. De fet, des de l'ajuntament no es nega que hi hagi un cert malestar i asseguren que 'les posicions de les dues activitats estan molt allunyades per fer pinya juntes'. Per la tinent d’alcalde de Dinamització Econòmica, Àngels Chacon, 'l’ideal seria que els dos esdeveniments encaixessin'.

Chacón afirma que el consistori defensa el comerç d’Igualada per que 'és el que cada dia dona vida als carrers i genera economia a la ciutat', però apunta que 'no podem donar l’esquena al Rec.0 per que és un esdeveniment innovador que dona nom a la ciutat i atrau a molta gent de fora de la ciutat'. Afegeix que 'el públic del Rec.0 és molt diferent al que busca el comerç igualadí, ja que són persones que venen a Igualada a comprar roba d’altres temporades i amb un objectiu molt clar'.

Igualada Comerç

Alguns establiments consultats per aquest diari afirmen que el Rec.0 els fa mal econòmicament parlant per que 'la gent que ve de fora durant els tres dies del Rec no puja al centre i per tant no es crea riquesa a la ciutat'. També hi ha qui assegura que 'ens afecta, però no podem justificar si les vendes ens van bé o malament només per que es faci el Rec.0 dos cops l'any'.

Des d’Igualada Comerç, el president Jordi Martínez, diu que 'la vida està plena de casualitats', referint-se a la coincidència dels dos esdeveniments a la mateixa setmana, i argumenta que ' ja a principis d’any es va començar a pensar en diverses activitats per reactivar el comerç'. Una d'aquestes, segons el president de l'associació de comerços, 'sabíem que havia de celebrar-se al novembre, abans de les rebaixes’.

Rec Experimental Stores

Des de Rec Experimental Stores simplement aplaudeixen la iniciativa de la Setmana gran del comerç. El gerent, Jordi Ribaudí afirma que 'estem contents que a Igualada es facin coses per que tot ajuda a tirar endavant la ciutat, i si coincideixen amb el Rec.0, doncs molt millor, per que la gent que vingui de fora veurà una Igualada activa'.

D'altra banda Ribaudí ha avançat que estan preparant un estudi sobre la repercussió econòmica que han tingut les dues edicions del Rec.0, aquest 2012, a la ciutat d'Igualada.


24 Comentaris

e

eugenio

igualada

12 de novembre 2012.23:47h

Respondre

ya hi som aixo es igualada en comptes de buscar les coses bones de totes dues iniciatives ens posem a discutir y a fer que l´any que be destruim una de les dues o les dues , siguem realistes el... Llegir més comerç d´igualada tambe esta dintre del rec .0 , moltes marques les venen comerç d ´igualada camuflats amb el nom de la marca , y tot el que pogues tambe hi seria ... igualada sempre imitada mai igualada aixi som .

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

12 de novembre 2012.23:28h

Respondre

Shafar,
Hauries d’explicar en que bases les teves argumentacions, o es que tu ja es fet pel teu compte l’estudi de repercussió econòmica sobre Igualada de les dues edicions del Rec.0 aquest... Llegir més 2012, que diu en Ribaudi que estan preparant?
Evidentment posar Igualada al mapa es un intangible, que val tots els diners del mon, o tu creus que la propaganda com a Ciutat no repercuteix?
A més, et sona Punto Blanco, Sita Mur, Buff, Boxley, etc.
Per més abonament, hi ha quantitat de gent que venen de fora que mai vindrien a Igualada sinó fos pel Rec.0. Aquests no repercuteixen?
El benefici real que significa per tu?
La teva menció a que tots els comerços seran Xinesos o Pakistanesos no l’entenc sinó es sots una concepció xenofòbica del comerç Igualadí i penso que ni tot es blanc, ni tot es negra.
Evidentment tothom pot escollir on i que comprar i això depèn de cadascú.

s

shafar

igualada

12 de novembre 2012.19:33h

Respondre

S’hauria d’intentar que el REC signifiqués un benefici real per la ciutat. No té gaire sentit posar Igualada al mapa quan gairebé tots els diners que genera el Rec s’en van fora... Llegir més d’Igualada. Quan tots els comerços d’Igualada siguin Xinesos o Pakistanesos, llavors per fi els beneficis marxaran íntegres, no només de la ciutat, també del país.

P

Pep Brunet

igualada

12 de novembre 2012.17:40h

Respondre

”no es el més intel.ligent ni el més fort el que sobreviu, sinó el més capaç d’adaptarse als canvis” (Charles Darwin)
Com podeu veure el que passa a Igualada no es nou, i sempre aniran... Llegir més endavant els que siguin capaços de transformar-se de veritat, desde l’innovació i aspirant a una oferta diferencial dins el model de comerç de proximitat.

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

12 de novembre 2012.16:48h

Respondre

Pau,
Per referencies,
Punts:
1, Estic plenament d’acord amb tu.
2, Han de posar els noms dels establiments? O que suggereixes tu?
3, En tot cas“El racó de l’avi”. Seria d’agrair que... Llegir més comentessis amb nom i cognoms i amb arguments per ser més rigorós com exigeixes als altres que ho siguin. Si saber i opinar creus que està vetat o es l’exclusiva de gent com tu, fes-m’ho saber. Jo només et demano educació i no t’ho dic amb ironia. L’edat dona sentit comú i jo parlo des d’aquest, no per pretendre saber més que res ni ningú, Deu me’n guardi i estic obert a aprendre de tothom, que sigui coherent amb les seves idees.
4, No entenc el que pretens amb l’última frase. No veig que t’hagin de censurar pel que opines, o tu no ho creus així!

A

Alfons R.V.

Igualada

12 de novembre 2012.14:48h

Respondre

....amb tots els respectes del món, als abans anomenats UBIC, ara Igualada comerç; els Sr. Aymamí,Sr. Riba,Sr. Pamiés, la Sra. Mateu i els ”amigos” del ciment armat i també els ”amigos”... Llegir més del calé rapit i fàcil, ús vàrem clavar UNA LLUFA A L´ESQUENA, en el tema dels aparcaments - CLAU DE VOLTA DE TOTS ELS MALS- que l´arrossegareu de per vida. Entesa for Igualada AKA Entesa for la butxaca dels my friends AKA pelotaço for Igualada.

d

david

12 de novembre 2012.14:44h

Respondre

els de igualada comerç no son capaços de fer venir la gent que ve a igualada per el rec.



Ells ( ig. comerç ) s’ha apuntat al carro del rec, i que no diguin que ha sigut una concidencia perque... Llegir més no s’ho creu ni un nen de 2 anys !!!! com sempre ja sabem que el rec oplira de milers de persones la ciutat i ”la gran setmana ” a veure quanta gent fa venir a igualada la gran setmana - NO VAL QUE DIGUIN QUE A VINGUT MOLTA GENT SI CONTEN LA QUE VE AL REC que nomes contin la gent que venen per ells, i no pasaran de gaires dotzenes.

P

Pau

Igualada

12 de novembre 2012.14:06h

Respondre

Quatre apunts:

1.Vers als que busquen polèmica: Igualada Comerç i Rec són dues iniciatives amb públic potencial essencialment distint. No creieu?
2.Crec que l’Anoiadiari hauria de ser més... Llegir més rigorós “Alguns establiments consultats...” (periodisme és informació)
3.Al Sr Torras Payerol li podríem donar un espai al diari no? Sap de tot i opina de tot. “El racó del savi”.
4.Si has llegit fins aquí felicitats....no m’han censurat el comentari.

J

JORDI R.

IGUALADA

12 de novembre 2012.13:37h

Respondre

Em dirigeixo al Sr. Toni IGD que diu que quan entrar en una botiga no li diuen BON DIA ... No serà que el client al entrar quan se li diu BON DIA no respon ? Ho he vist quantitats de vegades. Sempre... Llegir més que hi ha temes relacionats em el comerç, sempre se les càrrega el botiguer. No sempre es aixì.
Sobre el tema de preus, a Igualada es pot triar i remanar els preus que vulguis i la qualitat que vulguis pagar.
Lo del Rec esta molt bé, però no us venguin la moto, es un negoci que s´ha muntat i molt ben fet.
Gràcies i Bon dia / Bona tarda i Bona Nit !!

A

Albert

12 de novembre 2012.13:37h

Respondre

Igualada es el que es ara actualment gràcies als señoritos de tota la vida, que no deixen fer res que no passi per les seves mans.
Al seu dia, a Igualada havia de venir tot el poligon auxiliar que... Llegir més comportava la SEAT de Martorell, llavors va ser quant els comerciants tèxtils van decidir fer un poligon amb naus penoses com el que hi ha actualment, per no donar cabuda a les grans empreses complementàries de la SEAT. Quin era el motiu?, doncs molt fàcil. La Metal-lurgia tenia uns convenis que es pagaven més que el tèxtil, i no interessava que la gent marxes. Tenien una colla de corders treballant per a ells, a un preu molt baix, fins que no els hi van interressar, i van marxar d’aqui.
Al pol-ligon tenim una empresa metal-lurgica que al seu dia va demanar per creixer (Inoxfil). Tot van ser problemes. Va estar a punt de marxar. Ningú va ser capaç de mediar entre inoxfil i les naus que hi havia als voltants. La crisis ha paralitzat el creixement, però el dia que s’acabi, seran els primers de marxar i buscar un espai mes gran
Que va passar amb el centre Comercial que al seu dia, i encara en Vida el Sr. Marcet, va idear? Un centre comercial modèlic, amb espais tancats i de lleure a l’aire lliure, doncs molt clar, no era en terme d’igualada ( els impostos haurien anat a parar a Òdena i Vilanova del Cami), i la competència en cinemes i noves botigues de roba , no interessava als señoritos d’Igualada.
Algú em pot dir, perque una ciutat a tants pocs quilometres de Barcelona, i amb una situació geogràfica tant privilegiada (al costat de la N_II, principal via d’unió entre Espanya i Catalunya), està tant empobrida?
I Encara critiquem al REC? Les poques iniciatives que venen de fora les volem enfonçar?
Així ens va.....

C

Clara

12 de novembre 2012.12:41h

Respondre

Estic d’acord amb el Toni, hi ha botigues que no goses entrar a mirar perquè sembla que estiguis obligat a comprar. Hi ha dos tipus de comerç: les botigues grans, tipus franquícia,que... Llegir més l’atenció no es gaire bona, més aviat és inexistent, només t’atén la caixera per cobrar i en algunes ni tan sols parlen ni entenen català...i les botigues de comerciants locals de ”tota la vida” que no goses entrar a mirar perquè sembla que estàs obligat a comprar de totes totes.

j

jordi

Igualada

12 de novembre 2012.12:18h

Respondre

Igualada en estat pur.Noves iniciatives s’enfronten amb els de sempre ”Igualada pot ser imitada però mai igualada”

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

12 de novembre 2012.11:44h

Respondre

L’competència es sana, l’enveja gens.
En aquest post i els comentaris puc veure dues actituds, una de com més millor i l’altre de m’estan prenent el meu (a saber exactament el que és el... Llegir més meu) i un intent que no es la primera vegada que passa de solapar esdeveniments.
Penso que cadascú s’espavila com pot i no com vol. La competència genera idees i maneres, però mai l’enveja a generat quelcom de positiu. La capacitat del Rec.0 de generar una vinguda de gent a Igualada com cap altre esdeveniment, no pot ser presa com una cosa negativa, mirant-nos només el melic sens veure mes enllà del benefici que suposa posar Igualada al mapa d’una manera espectacular, incloent mitjans com diaris, radio i televisió nacional (Cat).
Per contra pot ser dos, tres dies l’atenció dels ciutadans esta dirigida en vers el Rec.0 i no exactament al centre, però es de suposar que els restauradors almenys si que noten aquest moviment.
Igualada Comerç, ha de jugar les seves pròpies cartes i no intentar estripar la baralla dels demés. Que ho vol fer al mateix temps que el Rec.0, per aprofitar sinergies. doncs bé, pot ser s’exposa que les sinergies només siguin en una sola direcció, perquè es una mica anar a remolc, els resultats seran els que seran, però pot ser serien millors si es fessin els dos esdeveniments separats, per no haver de sentir que un es menja el altre o al inrevés. Jordi, hi han casualitats que a vegades maten.
D’altre banda i per part de l’ajuntament, pot ser es podrien organitzar activitats al centre, com ja es va fer en el Baloons Festival o com el final de festa de la Festa Major, a fi i a efecte de generar més moviment i distribuir una mica els visitants.
De fet pot ser aquestes activitats no les hauria de fer l’pròpiament l’ajuntament sinó el col·lectiu Igualada Comerç, ja que seria en benefici propi i l’ajuntament donar totes les facilitats, els del Rec.0 ja generen les seves pròpies activitats encara que no són exactament al centre.
Em sembla que ja seria hora de deixar de preguntar-se, qui m’ha robat el formatge i de pensar una mica mes amb amplitud de mires, sense pensar que el meu melic és el millor i el centre del mon i que algú vol desplaçar-lo, d’allà on és.
Les idees que triomfen tenen premi, i queixar-se que les idees dels demés ens perjudiquen, te castic.
Tinc molts bons amics a Igualada Comerç i hem comentat moltes vegades el tema i em penso que la solució no es envejar els altres pel que fan, sinó fer el propi camí i hem ponderat certes idees en aquest aspecte.
Però en hi ha alguns que potser pensen que lamentar-se es millor i aquesta forma d’actuar no te aturador.
Al cap i a la fi la gent, es la que donarà o traurà raons.
Visca Igualada Comerç i visca el Rec.0 i al Caesar el que es del Caesar i a ..........., i evidentment visca Igualada!
Que tingueu un bon dia.

T

Toni

IGD

12 de novembre 2012.11:08h

Respondre

Una gran part de botiguers en aquesta ciutat no ha après encara a dir ”Bon dia” quan entra algú a la seva botiga ni saludar quan el client s´en va, més si ha entrat i no s´ha decidit a... Llegir més comprar.
El comerç igualadí ha de canviar de xip, sense dubte. A més, els preus no estan adaptats en molts casos a la situació economica que patim.
Aixó si, tot plegat es un bon exponent del caràcter de la ciutat, somicar i donar la culpa als altres.
El REC em mereix simpàtia pel fet que els que ho organitzen, s´esforçen per a involucrar la ciutat en el seu projecte tal i com fan altres grups que dinamitzen la ciutat.
Potser la UBIC hauria de fer un ”brainstorming” i no mirar tant de reull al que fan els que ells no volen fer.
Salut

N

Nuria

igualada

12 de novembre 2012.11:01h

Respondre

Eloi comentari nº2

Sincerament,estic segur que no ,que no tenen fred de peus,els millors mitjons del mon també son al Rec....Punto blanco i son de Igualada....ara mira tu si van calentons dels... Llegir més peus...........

S

Sebas Caparrós

Igualada

12 de novembre 2012.10:56h

Respondre

SÓM UN POBLE D’ENVEJA.
Està vist que només són uns cuants els que tenen ganes de treure a Igualada d’aquest pou on estem ficats. Ja sigui aportant noves idees, nous conceptes de venda i fer... Llegir més servir tots els recursos disponibles avui en dia. Està clar que qui no arrisca no pisca, i en aquest cas és el que ha passat, ara mateix Rec.0 fa moure una quantitat de gent impressionant i pot causar l’enveja de més de un, el que no es deuen haber parat a pensar tota la feina que hi ha pogut haber per darrere,més de la fé en creure que encara a Igualada es pot fer algo, amb el munt d’entrebancs,critiques i enxufiesmes descarats que et troves per fer algo per a aquesta ”ciutat”.
Com sempre ha passat a Igualada (suposo qu a altres llocs també) si hi ha algo que funciona tenim 2opcions o ho enfonsem com sigui o mirem d’aprofitar-nos tambe com sigui. Hi han camins i opcions entremig només cal fer rutllar una mica el coco, ser atrevit i perseverant.
Amb aquestes guerres (idiotes) només fem que destruïr tota idea emprenedora i així tota possibilitat de creixer i sobreviure comercialment.

Si seguim amb aquestes postures només aconseguirem que igualada acabi sent una ciutat dormitori on la gent només espera el cap de setmana per marxar.

R

Rector

Odena

12 de novembre 2012.10:35h

Respondre

Ara que hi ha canvis politics i socials es el moment de començar a treballar amb una associació alternativa a Igualada comerç,liderada amb gent que tinguin idees he impulsos i ganes com han fet... Llegir més els del rec per sumar esforços i no restar.Tots sabem que la culpa de tot aixo es de quatre que encara remenant la associació aquesta de igualada comerç ..caduca i retrograda,que els hi marxen els associats cada dia,que potser han ”mort d’exit” ejem,ejem,
Es el moment ,posem-nos a treballar i engegem una associació paralela,estic segur que amb poc temps tots els botiguers i comerciants amb dos dits de front i mires obertes cambiaran.
Apa somi que ja toca.
Agur

A

AB

Igualada

12 de novembre 2012.10:28h

Respondre

Ja hi som!!!!

És el mal típic d’Igualada.

De moment no veig per enlloc un estudi econòmic del mal que realitza el Rec.0 al comerç Igualadí, en alguns comerços el mal se’l generen ells... Llegir més mateixos i no volen adonar-se del problema que tenen.

Tampoc he vist mai les xifres del Rec.0, segurament hi son, perquè aquest muntatge es realitza en dues ocasions a l’any i de moment ha creat arrels a Igualada.

Quan es fa el Rec.0, dies abans observo ja moviment d’empreses que instal·len el so, la llum, que es dediquen a modificar uns espais deixats i en definitiva, empreses que canvien l’aspecte del barri del Rec, aquestes seran d’Igualada o de fora, però pel simple fet d’organitzar aquest enrenou de 3 dies ja generen un impacte econòmic.

Després durant els dies del Rec.0 crec que hi ha un bon impacte econòmic a la ciutat, es veu un centre d’Igualada més animat. Dels milers de persones que es deixen caure pel Rec.0, segurament un %, elevat o no, es deixa caure també pel centre d’Igualada. No dic si aquest % comprarà o no, n’hi haurà que si i n’hi haurà que no, com cada cap de setmana que un Igualadí surt a donar un tomb pel centre, no tots compren.

Coincideixen actes i dates, sempre ens queixem que a Igualada no es fa res, i ara no sabem encaixar dos models econòmics paral·lels.

Crec sincerament que és el nostre mal i així no en sortirem mai del pou.

P

Patxi Vila

Igualada

12 de novembre 2012.10:12h

Respondre

És tan lamentable que sempre tinguem disputes entre lobbys en aquesta ciutat...Amb qui han empatat aquests de la UBIC ? Sempre es creuen que són el melic del món, que tot el que fan ells ha de ser... Llegir més el primer i que la resta sobra. Em sembla penós i patètic que els de sempre diguin que el REC no crea riquesa a la ciutat i més greu és que diguin que no ”puja gent al centre”. Senyors de la UBIC, on es pensen que dinen, berenen i sopen aquestes persones que ens visiten gràcies a aquesta gran iniciativa del Rec ?
Però clar, sempre va bé queixar-se no ? Cada botiguer ha de ser prou intel·ligent com per cridar l’atenció dels possibles clients. Però aquí a Igualada preval el ”feina fuig, mandra no em deixis”. En definitiva, que sempre li donem la culpa al veí dels nostres problemes i amb gremis inútils no farem res.

C

Cristina

Igualada

12 de novembre 2012.09:40h

Respondre

Com sempre quan a Igualada hi ha alguna cosa que funciona, algú ha de sortir a buscar merder i ha posar-hi pegues, quina casualitat que Igualada Comerç hagi escollit el mateix cap de setmana....... Llegir més mira que ni han per triar. Igualada Comerç no aporta res a la gent, el Rec.0 a donat a conèixer Igualada a reu de Catalunya. Endavant Rec.0

J

Jaume rodriguez enrich

IG

12 de novembre 2012.09:29h

Respondre

això serà el conta de mai acabar. i si es prepara un estudi econòmic de impacte que si uneixi el de des impacta que es un concepte innovador però que existeix el des impacta existeix.- proposta... Llegir més que llenço en un equilibri entre el meu reconeixement el REC com iniciativa empresarial i el meu reconeixement el comerç igualadí en la seva lluita diària per oferir a igualada el millor.
en tot cas en finalitzar el REC05 vaig escriure sobre la necessitat de integració del REC a la ciutat i parlava de un pàrquing obligat en el nord de Igualada que obligues a una circulació dels visitants per el bell mitj de la ciutat .Es fara´?

P

Pere

Igualada

12 de novembre 2012.09:05h

Respondre

Trobo lamentable la posició del bon amic, Jordi Martínez... que parli de coincidències està bé, que aprofitin l’esdeveniment i muntin el mateix dia un mercadillo -que no està a l’alçada de... Llegir més l’esdeveniment, desmereix la imatge de la ciutat i devalua la iniciativa del REC. Ni en somnis l’UBIC aconseguiria portar mai tanta gent de fora. És evident que el REC.0 els afavoreix perquè Igualada s’omple i alguna venda cau. Però no deixen de ser la Igualada a remolc, carca i curta de mires de sempre. Igualada sempre et corprèn: la moderna, fresca i agosarada per un costat, i la carca, retrògrada, aprofitada que no va enlloc. Realment Igualada no es mereix el REC.0, estaria bé que fotessin el camp d’Igualada i ens quedessim amb un pam de nas, però aixó si amb amb una setmana que té la necessitat de remarcar ”gran” del comerç perquè se’ns dubte és la més esquifida.

e

eloi

Montbui

12 de novembre 2012.08:26h

Respondre

Què els hi passa als del REC, ara són ells els que tenen fred de peus?

M

Maria

Igualada

12 de novembre 2012.06:38h

Respondre

Si aquestes botigues que ara es queixen (unio de botiguers) deixessin creixer Igualada posant noves botigues de fora i marques conegudes, i no anessin en contra de tota obertura, Igualada tindria un... Llegir més altre caire. Jo soc la primera en anar al REC, un event que penso que fa bé per Igualada i almenys pots veure més varietat, de qualitat i diferent del de sempre. Personalment, a Igualada sort en tenim d’algunes botigues de cadenes conegudes. Potser entre tots hauirem d’ajudar a creixer Igualada enlloc de fer-la anar enrrere.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.