TORNAR
PUBLICITAT

La primera setmana de rebaixes porta bones sensacions al comerç anoienc

”Els períodes de rebaixes ara són diferents, amb campanyes més curtes” explica Laura Llucià, d’Igualada Comerç

societat
Dimecres, 16 gener 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El calendari comercial i de rebaixes ha canviat substancialment els darrers anys. Amb la irrupció del comerç electrònic i una major liberalització, les associacions comercials anoienques saben que s'han d'adaptar a un entorn més competitiu i la irrupció del comerç electrònic. "Les rebaixes continuen sent un element atractiu" assegura Jordi Vilarrubias, de Vilanova Comerç "però cal buscar estratègies constants per seduir el client".

El període de rebaixes començava la setmana passada al nostre país. Una conjuntura econòmica relativament positiva anima a les associacions comercials a pensar que la campanya serà bona, després d'un Nadal on -segons els establiments- "ha anat força bé". Amb tot, dues de les associacions comercials dels dos principals municipis de la Conca, Igualada i Vilanova, admeten que l'estructura dels períodes de rebaixes ha canviat. "Ara els períodes de rebaixes han de ser més curts i intensos" explica Laura Llucià, d'Igualada Comerç.

El marc ha canviat també: "la nova normativa de comerç permet fer rebaixes tot l'any". En el cas concret de Catalunya, del 7 de gener al 3 de març. La igualadina apunta que "aquesta primera setmana de rebaixes és molt bona, gairebé sempre". Aquest diumenge passat, les botigues van estar obertes també. Les botigues ofereixen descomptes "de mínim un 30%". Els sectors on hi ha més descomptes són els de roba, calçat i complements. 

Tant Laurà Llucià com Jordi Vilarrubias, president de Vilanova Comerç, comenten que "la campanya d'aquest Nadal, pels 'inputs' que rebem dels associats, ha estat molt positiva". En el cas igualadí, "hi ha hagut molta animació a la ciutat i la gent ha sortit als carrers. L'ambientació nadalenca, amb els carrers i l'enllumenat nadalenc, ja hi fa molt, i els botiguers hem de fer la resta". Considera que l'aposta per la pista de gel "és positiva, com tot el que es faci al centre".

De cara a millores que es poden implementar al centre d'Igualada per a l'èxit de les campanyes comercials, Laura Llucià exposa que "una de les accions podria ser implantar més zones peatonals al centre d'Igualada, sobretot els caps de setmana. En el cas dels festius que s'obren els comerços tindria un efecte molt positiu".

"Ara és tot l'any"

Jordi Vilarrubias explica que "les rebaixes encara són una temporada que val la pena. Però ara les coses van molt més de pressa i al consumidor se l'ha d'anar seduint al llarg de tot l'any". En el cas vilanoví, s'inicia el mes de febrer una campanya complementària a les rebaixes, 'Enamora't del comerç'. 

Un dels hams comercials de cada temporada és el Black Friday, el novembre. Jordi Vilarrubias matisa que "tot i que és una patent de les grans superfícies i les grans marques, ho hem de saber aprofitar d'alguna manera. El comerç tradicional no pot arribar al nivell de les grans superfícies". 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.