//Plugins sense CDN ?>
L'Ajuntament d'Igualada anunciava aquest dimecres l'inici en breu de les obres per unir Fàtima i Set Camins, dos dels barris del nord-oest de la ciutat, en un tram més de l'Anella Verda. L'alcalde Marc Castells anunciava que són en marxa ja els projectes per unir les Guixeres i Can Roca i un de posterior entre Can Roca i el Tanatori.
Els treballs d'adequació de l'Anella Verda als barris de Fàtima i Set Camins començaran, segons l'Ajuntament, "de manera imminent". L'alcalde de la capital de l'Anoia, Marc Castells, anunciava que amb aquesta actuació "tancarem el recorregut central
de la nostra Anella Verda al seu extrem de Ponent, oferint d'aquesta manera nous espais per a la pràctica de l'activitat física diària dels nostres ciutadans i, sobretot, recuperant per les persones que viuen en aquests barris un espai que avui és d'ús
pràcticament exclusiu dels vehicles". La part més impactant que es contempla, però, és una que és ara en licitació, el prokecte que adequarà el pont sobre el torrent de Valldaura pel pas de persones i bicicletes.
Castells parla d'una actuació "de gran envergadura i que contribuirà a fer de la nostra una ciutat encara més amable per aquells que hi viuen" i que constarà de dues intervencions pressupostades en uns 850.000 euros en conjunt: d'una banda, amb una durada de cinc mesos i inici imminent, l'arranjament del lateral de l'Avinguda Nostra Senyora de la Pietat i de la carretera N-IIa i, l'altra esmentada al pont del torrent de Valldaura.
El nou tram de l'Anella Verda s'iniciarà al Nord del barri de Fàtima, a la cruïlla entre el carrer Nostra Senyora de la Paloma i l'Avinguda Nostra Senyora de la Pietat, continuarà paral·lel a l'Avinguda Nostra Senyora de la Pietat fins la rotonda amb la carretera N-IIa, per a situar-se paral·lel a la mateixa, travessant el pont existent i fins a arribar a l'Avinguda Doctor
Pasteur. Aquest traçat tindrà un recorregut total d'aproximadament un quilòmetre de longitud.
Segons el govern "serà itinerari agradable per a passejar i practicar esport, integrat en el paisatge i, al mateix temps, segur per aquells que l'utilitzin. Concretament, es dotarà l'espai de paviment de sauló, d'il·luminació, senyalització, elements de seguretat, drenatge d'aigües pluvials i, a més, s'embellirà el seu entorn amb tasques d'enjardinament i el seu corresponent sistema de reg".
Sobre la recuperació per als vianants del pont de la N-IIa sobre el torrent de Valldaura, "aquesta és una construcció de mitjans del segle XX amb una llargada d'uns 80 metres, que se sustenta en una gran arcada central i sis voltes petites" i Castells la destaca especialment. Actualment consta d'un carril per cotxes en cada sentit de circulació i dues voreres estretes a banda i banda, separades per una tanca metàl·lica, però amb unes característiques de seguretat millorables per les persones i amb il·luminació inexistent.
Se subratlla que "els treballs que s'hi duran a terme no afectaran la seva estructura inferior però sí la seva configuració al pas superior: un cop finalitzades, el pont oferirà un sol pas per als vianants al seu costat Sud", més ample que les dues voreres actuals, més segur, dotat d'il·luminació i integrat en l'Anella Verda. Afegeix que "recuperant per les persones aquest nou tram entre Fàtima i Set Camins, posem en valor un element patrimonial que resulta desconegut per molts, com és l'antic aqüeducte de l'Espelt, un Bé Cultural d'Interès Local que transcorre paral·lel a aquest pont i que, a començament del segle XIX, subministrava aigua al Pla de Sant Magí".