La demanda del desdoblament de la B-224 és de fa més d'una dècada. Ja s'ha completat l'estudi informatiu del tram Vallbona-Piera, només queden pendents les al·legacions per un jaciment arqueològic. L'altre sector, fins a Martorell, sense que ni tan sols s'hagi acabat l'estudi informatiu.
Els ajuntaments del sud-est de l'Anoia clamen des de fa anys perquè s'executin millores urgents a la B-224, ja en forma d'una variant (Vallbona-Piera) o del desdoblament (Masquefa-Martorell), però sense èxit. La Diputació de Barcelona va treure a licitació l'any 2008 l'estudi de trànsit per a desdoblar els 24 quilòmetres entre Vallbona d'Anoia i Martorell. No va ser fins el 2014 que es va portar a informació pública la variant entre Vallbona i Piera, que seria allò més factible. La redacció està finalitzada i en breu es resoldran les al·legacions de l'estudi arqueològic fet al jaciment ibèric de Mas Bonans. L'Ajuntament de Piera no preveu que aquest pas suposi dificultats i això allisaria que es comenci en breu el projecte executiu.
El pas a nivell de Vallbona, un dels punts conflictius de la B-224 FOTO: Bernat Borràs
L'augment de la freqüència del tren de la línia Llobregat-Anoia "ha tingut en efecte doble. Per una banda és positiu per la connectivitat dels vilatans amb Igualada i Barcelona, però també implica un augment del risc". El trànsit de la B-224, uns 20.000 vehicles diaris, continua passant per dins de Vallbona i Masquefa. S'ha duplicat respecte 1997, fa 20 anys. La intensitat és major encara en el segment entre Masquefa i Martorell, on fa un any la construcció d'una rotonda a Sant Esteve Sesrovires ha complicat la fluïdesa del trànsit. La Generalitat aclareix que s'està redactant encara l'estudi informatiu i no hi ha un calendari nítid.