TORNAR

Una rotonda complica encara més el trànsit a la B-224 a Masquefa

La carretera té un trànsit de 20.000 vehicles diaris

societat
Dissabte, 2 abril 2016. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

Des de fa una setmanes, la carretera B-224 compta amb una nova rotonda a l'altura de Sant Esteve Sesrovires. Aquesta obra ha complicat encara més el trànsit per aquesta via que uneix l'Anoia Sud, especialment al tram entre Masquefa i Martorell.

Amb una intensitat mitjana diària (IMD) de més de 20.000 vehicles, el tram que uneix la B-224 entre Capellades i Martorell és un dels que presenta més densitat de la comarca. Ara, la fluïdesa del tram final entre Masquefa i Martorell s'ha vist afectada per unes obres. Es tracta d'una actuació a càrrec del promotor del sector de Can Margarit, de Sant Esteve de Sesrovires. El Departament de Territori i Sostenibilitat, el novembre de 2011, amb l'Ajuntament de Sant Esteve de Sesrovires i la Junta de Compensació del Sector Can Margarit, van subscriure un conveni de col·laboració per la construcció de l'accés al sector de Can Margarit, consistent principalment en una rotonda i un vial lateral en el marge dret de la B-224 que dona accés al polígon Anoia i al centre penitenciari de can Brians, que elimina el gir a l'esquerra actual.

Les retencions es noten més a les hores puntaEl Departament es va encarregar del tràmit d'expropiació i ocupació de terrenys, perquè és una competència exclusiva de la Generalitat. El cost el va assumir el promotor, i les obres les va iniciar l'any passat i estan pràcticament acabades. Tot i que les obres han augmentat la seguretat amb la construcció de la rotonda, a les hores punta el trànsit s'ha ressentit de manera important, amb cues en aquest tram entre Masquefa i Martorell. Els ajuntaments de la zona esperen que es concreti un calendari per desdoblar la B-224, que de moment, tot i que anunciat, no té projecte constructiu.

 

 


5 Comentaris

J

Jo

Piera

11 d'abril 2016.11:10h

Respondre

Gran paso atrás!!!!
Seguramente es una gran mejora para la seguridad pero en ningún caso para la movilidad.
Pueden preguntar a los cientos de coches que hacen caravana cada mañana. Han... Llegir més conseguido volver 20 años atrás.
Felicidades!!!

J

Juan A.

Masquefa

15 d'abril 2016.09:28h

Si te pregunto si prefieres 10 minutos de espera diarios o 3 meses de rehabilitación... o mejor... vivir en silla de ruedas ¿que prefieres? Solo hay que buscar ”B-224” en la casilla de arriba y... Llegir més ver que solo ha noticias de accidentes, muchos de ellos con muertos. Al menos, uno cada mes o dos meses.

De acuerdo en que seguramente una rototonda no era mejor solución en cuanto a movilidad, pero si la más barata para mejorar la seguridad. Que me corrija un ingeniero de caminos si me equivoco, pero la única solución mejor que esta habría pasado por un ”escalectric” con pasos elevados o subterráneos.

m

maite

masquefa

10 d'abril 2016.13:25h

Respondre

jo crec que tambe seria necessari un curs de com es fan les glorietes...

J

Juan Carlos Prieto

Masquefa

7 d'abril 2016.22:16h

Respondre

La necessitat hi era pel perill que generava la cruilla de can Brians.
L’error que s’esta produin es que tot el trafic es desvia a la nova rotonda i ha de tornar a naixar augmentant el fluix de... Llegir més trafic qye quan un vehicle ha de creuar per l’ entrada de Panissars dete tit el trafic, el que ve de Martorell i el de Piera.
Si no obren l’entrada de can Brians per la rotonda seguiran les retencions de 10 minuts.

juan

Juan A.

Masquefa

2 d'abril 2016.11:49h

Respondre

Si tengo que perder 2 miutos en un atasco y con esto se evitan los accidentes que se producían casi a diario en el cruce de Can Brians, que vivan los atascos.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.