//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Diumenge, 7 novembre 2021. 03:00
Un servei de teleassistència ha informat als Mossos d’Esquadra que s’han detectat, per diverses vies, ja sigui directament pels seus usuaris o pel seu personal coordinador de zona, d’una modalitat d’estafa que afecta al col·lectiu de gent gran i de persones dependents en el marc dels serveis de teleassistència que aquest col·lectiu té contractat prèviament per ser atesos en casos de necessitat i d’urgència.
Dissabte, 6 novembre 2021. 03:00
Amb motiu de la diada de Santa Cecília, patrona de la música, Igualada viu amb més intensitat que mai un dels seus pilars culturals: la música. Ho fa amb una vintena de concerts, recollits en un programa editat pel departament de Promoció Cultural de l'Ajuntament d'Igualada.
L'Ajuntament de Montbui va aprovar, en sessió extraordinària del Ple, les ordenances fiscals per a l'any 2022. L'equip de govern va portar a l'aprovació del Ple fins a 8 modificacions, entre les quals cal destacar la de l'IBI i la taxa per la prestació del servei de gestió de residus municipals. Les ordenances van ser aprovades amb el vot favorable del govern montbuienc (Ara Montbui i Som Montbui-ERC), mentre que el grup a l'oposició, el PSC Montbui, va votar-hi en contra.
Els experts estimen en un 10% el percentatge de persones que es van infectar amb el coronavirus i que tenen COVID-19 persistent, que pateixen símptomes més de quatre setmanes després de l'inici de la malaltia. Ara, la Unitat de Recerca de l'ICS Catalunya Central participa en un nou estudi col·laboratiu per analitzar els mecanismes immunopatogènics de la COVID-19 persistent i avaluar l'efecte i la duració de les vacunes contra la COVID-19. En aquest estudi, que tindrà una durada de dos anys, hi participen diversos pacients de l'Anoia, entre les 300 persones participants d'arreu de Catalunya i mobilitzarà investigadores i investigadors de l'Institut Universitari de Recerca en Atenció Primària Jordi Gol i Gurina (IDIAPJGol), l'Institut Català de la Salut (ICS), l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) i del Vall d'Hebron Institut de Recerca (VHIR), en col·laboració amb el col·lectiu d'Afectades i Afectats Persistents per la COVID-19 a Catalunya, que és finançada per la Fundació Privada Daniel Bravo Andreu. La doctora Anna Ruiz Comellas lidera l'estudi, per part de l'ICS a la Catalunya Central.
El NEAN Parc Prehistòric de Capellades va rebre el passat 31 d'octubre la medalla d'honor de l'Institut d'Estudis Penedesencs, un reconeixement concedit el 2020, però que, a causa de la pandèmia, no es va poder fer l'acte de lliurament fins ara. A l'acte, doncs, es van lliurar els guardons d'aquest 2021 juntament amb els del 2020, que van recaure en Vinyet Panyella, Josep pou i Vallès, Jordi Vidal i Pla i el NEAN Parc Prehistòric de Capellades.
Divendres, 5 novembre 2021. 15:24
La direcció de La Sala, davant els fets ocorreguts a Igualada la nit del passat dilluns, quan una jove de setze anys va ser brutalment violada, ha decidit suspendre les actuacions dels televisius Estefania i Christofer, previstes per a les nits d'aquest divendres i de demà dissabte, respectivament, espectacles oberts a un públic a partir de setze anys. Com a mostra de rebuig i condemna pels fets, aquest divendres la Sala tancarà les portes i demà dissabte reprendrà les seves activitats habituals en horari normal i per a un públic a partir de divuit anys. Les persones que hagin adquirit entrades anticipades, se’ls reembossarà automàticament l’import pagat.
Divendres, 5 novembre 2021. 08:31
La mare de la menor violada la nit de la festa de la Castanyada al polígon industrial de les Comes d'Igualada, ha fet pública una carta oberta adreçada al president del govern espanyol, el socialista Pedro Sánchez, demanant-li mesures perquè no es repeteixin les agressions sexuals a les dones, com la brutal violació que va patir la seva filla de setze anys.
Divendres, 5 novembre 2021. 03:00
Aquest dissabte 6 de novembre, a les 8 del vespre, en el marc del programa del seu 125è aniversari, el Casino de Calaf ha programat l'actuació de la cantant Lídia Pujol, que interpretarà en concert els temes del seu darrer disc 'Conversando con Cecilia', un homenatge a Evangelina Sobredo, la cantautora madrilenya més coneguda com a Cecilia. En el marc del mateix programa, l'endemà diumenge a la tarda hi haurà l'actuació del grup Mediterranea.
Des d’aquest curs 2021-22, l’Escola Gabriel Castellà i Raich d’Igualada participa en el projecte “Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu”, un programa d’innovació educativa per fomentar l’aprenentatge a través d’un eix científic i en aliança amb una institució, en el cas de l’escola igualadina, amb l’Institut de Ciències de l’Espai, un centre del Consell Superior d’Investigacions Científiques.
Dijous, 4 novembre 2021. 19:15
ERC Anoia ha condemnat, a través d'un comunicat signat per la Secretaria de la Dona de la formació, l'agressió sexual a una menor de Masquefa produïda la matinada del passat dilluns 1 de novembre, rebutjant "un cop més tota violència exercida envers les dones".