TORNAR

Això no funciona!!! Així no!!!

societat
Dimecres, 7 juny 2023. 13:04. Núria Mas

El passat diumenge vam haver d'anar a urgències amb la meva parella. Una caiguda tonta jugant amb els nens. Atenció ràpida i efectiva: triatge, radiografies, diagnosi... potser una visita un pèl seca per part del metge, pel meu gust, però fins aquí tot correcte. Diagnòstic: fractura del 9è i 10è arc costal. Li donen antiinflamatoris per rebaixar el dolor, ens donen l'informe i els consells terapèutics a seguir un cop siguem fora d'urgències, on s'inclou l'administració de dos medicaments que hem d'anar a buscar a la farmàcia.

Sorpresa!!!! No han activat la recepta electrònica i no ens volen/poden vendre la medicació. Finalment, amb l'informe d'urgències a les mans, convenço la farmacèutica perquè pagant el cost sencer dels medicaments necessaris me'ls dispensi dient-li que quan tingui les receptes activades tornaré perquè m'abonin la part que em pertoca.

L'endemà acompanyo la meva parella al CAP perquè li facin la baixa i ens activin les receptes, creient que això ens ho podrien fer, tenint en compte que tot figura en l'informe d'urgències. Doncs NO!!! Ens fan tornar a urgències de l'hospital. Un cop allà pregunto on he d'anar per tal que m'activin les receptes que la nit anterior es va deixar d'activar el metge que ens va atendre. Com si parlés amb xinès... Em diuen que l'única opció és passar per triatge. De debò que per un error seu jo he de perdre el temps esperant a urgències i a sobre endarrerir les urgències reals que en aquell moment hi pugui haver? Tot i no veure-ho clar, m'espero al triatge. Vull veure com ho resolen i, de fet, vull resoldre-ho!!! Al cap d'una estona em criden (vaja, de fet criden a la meva parella) i entro. La infermera que m'atén no entén què faig allà i, de fet, jo tampoc. Em diu que ho poden resoldre, però que m'ha de veure el metge. A mi? De veritat que no hi ha cap altra via? Quanta estona tardaran a atendre'm? - pregunto. Això no és urgent - em contesta molt educadament la infermera. Li dono les gràcies i li dic que no m'esperaré, que ni jo he de perdre el temps ni l'he de fer perdre al metge ni als pacients que s'estan esperant. Surto i recullo un full de reclamació.

La meva reclamació no va per la meva ("nostra") situació. Va per tota aquella gent que en la mateixa situació i amb un diagnòstic més sever i/o situació econòmica diferent no poden accedir a la seva recepta per un error en la seva activació, i això pot posar en perill la seva vida. Potser tot això ve degut al poc personal que hi ha a urgències, potser a un descuit que tot humà pot tenir... jo, trobo que això té una mala gestió i hauria de tenir una resolució més fàcil i planera a tots nivells.

Em preocupa la nostra sanitat, aquella que paguem entre tots i que la veiem amb cues, saturada, amb males gestions administratives, amb retallades, sous baixos... Polítics, poseu-vos les piles que això no funciona!!!


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.