//Plugins sense CDN ?>
Les ganes de Rec.0 –que ha tornat després de dos anys d'aturada per la pandèmia–, sumat a les ganes d'oci i de sortir al carrer –ja sense mascaretes– i gaudir d'una oferta de moda, música i gastronomia, ha fet que juntament amb el dia assolellat, la primera de les quatre jornades del festival hagi tingut una gran afluència de visitants, de les millors que es recorden. En aquesta primera jornada, entre altres propostes, s'ha fet la presentació del festival a càrrec dels organitzadors i l'emissió en directe del programa de RAC1 Vostè primer, conduït per Marc Giró.
Alguns dels comerços veterans del festival han explicat que ha estat una de les jornades inaugurals amb més afluència de visitants, vinguts d'arreu del país. Minuts abans de les 10 del matí, quan les 54 adoberies del circuit obrien portes, ja es veien llargues cues en diversos punts.
"Hem aprofitat aquests dos anys d'aturada per fer una reflexió i tornar a activar el Rec.0 d'una manera diferent perquè sigui una plataforma de la nova manera de pensar de moltes marques, que treballen per ser més sostenibles i per fer una producció més local. "Al Rec.0 no podíem obviar aquesta realitat" ha declarat un dels organitzadors del Rec.0, Ricard Vila.
En aquest sentit, una de les principals del retorn del Rec.0 és la creació d'un nou espai, ubicat a la sala de les Encavallades del Museu de la Pell d'Igualada, dedicat a la moda sostenible, amb la presència de vint-i-cinc marques especialitzades. També s'hi han programat activitats relacionades amb la moda sostenible.
Ramon Enrich, membre de l'equip organitzador i impulsor del Rec.0, ha manifestat que "el Rec és un barri obert, on passen coses i tothom que tingui propostes les pot fer, i ara és necessari que es faci d'una vegada el canvi de normativa perquè tingui mixticitat d'usos i no sigui només industrial. Per això fem el Rec.0, perquè aquest canvi sigui inevitable i estem convençuts que acabarà passant".
Per la seva banda, i en representació de les marques i dissenyadors participants, l'artista Beth Rodergas ha explicat que "hem trobat molt a faltar el Rec.0, som moltes les marques que no tenim botiga física, només venem en línia, i festivals com aquest ens permeten parlar amb els clients". Rodergas és una de les fixes al festival en les darreres edicions amb la seva marca Little Lia by Beth, també apareix al cartell d'activitats culturals. "El Rec no seria el Rec sense els concerts, els foodtrucks i tota l'activitat cultural que fa que venir aquí sigui tota una experiència d'oci", ha remarcat la cantant i empresària.
Els organitzadors esperen que l'èxit d'aquesta primera jornada s'allargui fins dissabte, quan tancarà portes. En aquests quatre dies es podran visitar 54 adoberies convertides en botigues efímeres de moda que acullen un centenar de marques, des de les més consolidades com Levi's, Munich, Desigual, Superdry, Puma, New Balance, SKFK, Jack and Jones, Sita Murt o Pepe Jeans fins a marques més noves sorgides durant la pandèmia o creades per dissenyadors independents que no venen en els grans circuits comercials tradicionals. En aquesta edició, el Rec.0 incorpora també noves formes de consum de moda que van més enllà de la venda tradicional, com ara l'intercanvi de roba que es durà a terme el dissabte dia 14 al 1r Mercat d'Intercanvi Rec. A més, hi ha 34 punts de restauració amb una variada oferta gastronòmica i s'han organitzat una quarantena d'activitats culturals per a tots els públics com ara concerts, visites guiades en adoberies, tallers i xerrades, totes gratuïtes.
I això del recopoli que no surt enlloc,
que es bén be el rocopoli?
Igualada
17 de maig 2022.15:31h
https://anoiadiari.cat/empresa/organitzacio-del-rec-0-destaca-resposta-entusiasta-public-xifra-100-000-visitants/
Martí
17 de maig 2022.14:06h
Per què no surt enlloc totes les queixes sobre el tema?
Ernest
Igualada
17 de maig 2022.15:31h
https://anoiadiari.cat/empresa/organitzacio-del-rec-0-destaca-resposta-entusiasta-public-xifra-100-000-visitants/