TORNAR

Els tres porquets i Darth Vader, protagonistes a l'spot de La Mostra

Es presenta la innovadora imatge de la 21a edició de la fira de teatre infantil i juvenil

cultura
Dijous, 11 març 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Una persecució protagonitzada pels entranyables tres porquets, que fugen amb patinet del malvat Darth Vader, que els empaita amb moto. Els innocents porquets volen arribar a Igualada, un entorn acollidor i segur perquè s’hi celebra la Mostra, la Fira de teatre infantil i juvenil. Aquesta divertida escena és la imatge de la 21 edició, que tindrà lloc a la ciutat del 14 al 18 d’abril. La idea de la campanya és l’igualadí Ramon Enrich.

Imatge de La Mostra 2010

Ramon Enrich, Maria Enrich i Òscar Balcells

L’spot revisa, doncs, el conte popular d’Els Tres Porquets amb un llenguatge ingènuament modern (els porquets es mouen lliures, lleugers, sense sorolls i vesteixen amb roba de colors) i el llop és substituït per Darth Vader, el malvat per antonomàsia en l’imaginari col·lectiu contemporani (viatja motoritzat, fa fum, és sorollós i vesteix de negre), subratllant la idea del bé i el mal present en tots els contes clàssics. D’altra banda, mentre la història proposa un llenguatge casual, domèstic i sense efectes especials, la caracterització dels personatges amaga sorpreses surrealistes i poesia freak.

Made in Igualada

El disseny de la campanya publicitària de la fira recau cada any en un artista igualadí diferent. L’autor de la creativitat d’enguany és el dissenyador gràfic, pintor i escultor Ramon Enrich. Llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, ha dut a terme nombroses exposicions a Barcelona, Àmsterdam, Hong Kong, Nova York, Brussel·les i París. Enrich ha dit que ‘els protagonistes de la campanya transmeten teatre, història, cultura i tradició amb imatges modernes’ i considera que l’spot serà una bona eina de ‘màrqueting de la ciutat’. A més, el rodatge de l’spot, que es podrà veure properament, ha anat a càrrec de l’agència igualadina Boxcom, amb la fotografia de Marc Vila i amb la producció de Rosebud Films.

El gerent de La Mostra, Òscar Balcells, ha assenyalat la notòria repercussió internacional de Ramon Enrich i ha destacat que la campanya reflecteix que ‘en el teatre familiar tant hi tenen cabuda les històries clàssiques com històries més modernes, actuals i contemporànies’.

Per la seva banda, la regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Igualada, Maria Enrich, ha remarcat el ‘doble vessant’ de La Mostra com a fira de compra i venda d’espectacles per a programadors i festa per a tots els nens i nenes. La 21a edició de La Mostra es durà a terme del 14 al 18 d’abril a Igualada i està organitzada per l’Institut Català de les Indústries Culturals de la Generalitat de Catalunya i per l’Ajuntament d’Igualada, amb la col·laboració de l’Obra Social de Caixa Catalunya i el patrocini d’Abacus Cooperativa.


1 Comentaris

S

Susana

Igualada

12 de març 2010.09:43h

Respondre

Impacient per veure’l!! ;)

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.