El pla es basa en elements de valor afegit de la ciutat com la pell de qualitat, el gènere de punt i la innovació en l'àmbit de la salut. L'han presentat aquesta setmana la regidora de Dinamització Econòmica Àngels Chacón i el director de Relacions Internacionals de la Diputació, Jordi Castells.
L'Ajuntament d’Igualada i la Diputació de Barcelona impulsa el Pla de Projecció Exterior i Cooperació al Desenvolupament, una eina pensada per a potenciar a l'exterior aquells trets "més distintius i definitoris de la capital de l'Anoia". Les accions que proposa i que ja s'estan aplicant els darrers mesos, repercuteixin positivament sobre l'economia i la ciutadania. N'han presentat els detalls la tinent d'alcalde de Dinamització Econòmica, Àngels Chacón, i el director de Relacions Internacionals de la Diputació, Jordi Castells.
La regidora Àngels Chacón junt a Jordi Castells, aquest dimecres
El pla també té en compte que Igualada té una bona posició geogràfica amb un nus de comunicacions a 60 quilòmetres de Barcelona, un complex firal de 14.000 metres quadrats, el projecte d’un nou Parc d'Innovació del Cuir i la Marroquineria entre Igualada, Òdena i Jorba, o una oferta turística associada a l'esport, el lleure i el comerç.
L'objectiu és que tot això ajudi a traçar vincles amb socis internacionals i a desenvolupar nous projectes innovadors de millora en l’àmbit institucional, econòmic i de gestió, social; augmentant la productivitat, l'ocupació i la cohesió de la societat. La implementació del pla serà avaluada i s'haurà de rendir comptes periòdicament.
Capital Europea de la Pell de Qualitat
Pel que fa al sector de la pell, s'assenyala que genera 170 milions d'euros de facturació anual, i exporta el 80% de la seva producció, té un gremi que vetlla pel seu funcionament i una depuradora exclusiva per a l'ús de les empreses del sector. El pla veu com a imprescindible una estratègia d'internacionalització del clúster, afavorint la implantació de les empreses a la futura zona industrial a tocar de l'A-2 i consolidar la nova seu del clúster al Rec. També es remarca el potencial del gènere de punt, amb 340 milions d'euros anuals de facturació. En els últims temps s'ha engegat la campanya Igualada Fashion Backstage, l'Oficina de Prototipatge i la fira BSTIM, orientades a enfortir-lo. Es preveu atraure encara més empreses del món de la moda perquè produeixin a Igualada i fomentar el suport a l'exportació de les empreses del sector. També es vol buscar noves fonts de finançament per a projectes d’innovació i comercialització, realitzar missions internacionals conjuntes per a buscar noves inversions i participar de forma conjunta en fires. D'altra banda, es proposa impulsar un viver d'empreses internacional per a dissenyadors emergents. El potencial del 4D Health i l'efervescència de la vida social i cultural de les entitats són els altres actius que assenyala aquest estudi.